AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Har fått foreskrevet Sobril mot angst, beskjed om å ta 1 hvis det er skikkelig ille. Skal gjennom et inngrep snart og har PTSD knyttet til leger og sykehus, vil det hjelpe om jeg tar 1? Redd for å få panikk. Legen synes det er greit, men jeg lurer på om det faktisk vil hjelpe mot frykten? Anonymkode: 711c7...038
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 Kanskje du kan prøve en dag og teste virkningen? Ofte er doseringen før inngrep, en på kvelden før, så en om morningen før inngrepet. Gi beskjed på sykehuset hva du har tatt, og når, slik at de vet. All frykt vil nok ikke gå vekk, tror nik du vil merke at du er litt redd. Men Sobril pleier å berolige ganske bra! Anonymkode: 74ce8...bbd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #3 Skrevet 12. april 2018 Jeg bruker Sobril i forbindelse med flyreiser. Da tar jeg en på formiddagen, og så en på vei til flyplassen en del timer senere. Jeg tar en på formiddagen, for å slippe å gå hele dagen full av angst. Noen ganger merker jeg at hodet fortsatt sier "dette er ganske skummelt", men kroppen reagerer ikke på det, så slipper svette, skjelving og panikk. Så om du skal tidlig inn for inngrep, så kan det være smart med en før du legger deg, og så en før du drar, sånn at du slipper ligge å angste på natten! Anonymkode: 1ca08...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du kan prøve en dag og teste virkningen? Ofte er doseringen før inngrep, en på kvelden før, så en om morningen før inngrepet. Gi beskjed på sykehuset hva du har tatt, og når, slik at de vet. All frykt vil nok ikke gå vekk, tror nik du vil merke at du er litt redd. Men Sobril pleier å berolige ganske bra! Anonymkode: 74ce8...bbd Jeg har tatt det før Mange ganger. Og det gjør meg litt apatisk, men virkningen varierer. Blir ofte veldig trøtt av dem, så sånn sett er det jo beroligende. Men jeg kan fortsatt ha angst liksom! Anonymkode: 711c7...038
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Sobril i forbindelse med flyreiser. Da tar jeg en på formiddagen, og så en på vei til flyplassen en del timer senere. Jeg tar en på formiddagen, for å slippe å gå hele dagen full av angst. Noen ganger merker jeg at hodet fortsatt sier "dette er ganske skummelt", men kroppen reagerer ikke på det, så slipper svette, skjelving og panikk. Så om du skal tidlig inn for inngrep, så kan det være smart med en før du legger deg, og så en før du drar, sånn at du slipper ligge å angste på natten! Anonymkode: 1ca08...0bb Ja, det er sant. Men jeg får fortsatt det suget i magen, kanskje fordi angsten er så sterk, men håper at jeg egentlig bare blir mer likegyldig og greier å unngå de verste angsttoppene. Eller dødsangsten, som for meg er desidert verst. Jeg skal ha inngrepet tidlig, så jeg må ta en når jeg våkner. Da har den 2,5 timer på seg på å virke.. Anonymkode: 711c7...038
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #6 Skrevet 12. april 2018 Hvis du og kroppen din ikke er så vant med benzo (sobril) eller andre stoffer, så kan virkningen variere veldig. Det er normalt å bli litt apatisk på disse tablettene, og det er jo mye av grunnen til at det blir gitt ut på resept, og at det blir misbrukt. Hadde jeg vært deg og har SÅ sterk angst som du forteller om - ville jeg tatt 2 kvelden før og 1 før jeg dro på sykehuset. Da er du helt sikker på at du ikke opplever angst. Jeg har mye erfaring med benzodiazepiner, og sobril er veldig milde tabletter så mye mulig du trenger å ta flere enn 1-2 stykker for å ikke oppleve panikk. Anonymkode: c667b...8a0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #7 Skrevet 12. april 2018 Har prøvd å ta hele pakken. Det er selvsagt ikke et bra råd, så gjør ikke det, men sykehusangsten forsvant hvertfall i en fei. Husker ikke engang at jeg var der.. Anonymkode: b09b2...d96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå