Gå til innhold

Brud23`sin bryllupsdagbok


Brud23

Anbefalte innlegg

Hei,

Da var det på tide at jeg også lager en bryllupsdagbok.

Fredag 12. november 2004 hadde kjæresten min fri fra jobb og hadde laget kinesisk mat til jeg kom hjem fra min jobb. Mens vi satt å spiste middagen så så jeg at han hadde plassert en mango i en av bokhyllene våre. Jeg spurte hva det var og fikk bare til svar "at det er en mango". Jeg tenkte ikke så mye mer over det (for han kan finne på sånne finurlige uforklarlige ting) og spiste videre.

På kvelden hadde han bestillt kinobilletter til "The incredible". Jeg synes det er veldig morsomt med slike animerte filmer.

Når kinoen var slutt begynte vi å traske hjemover. Da gikk vi "tilfeldigvis" forbi et bakeri hvor det stod en opplyst stor marsipankake som var pyntet med hjerter og roser. Jeg så litt nærmere på den, og kunne lese at det stod mitt navn på kaka, etterfulgt med spørsmål om jeg ville gifte meg med han. Jeg ble så paff og snudde meg mot han for å se på han om kaken var ment til meg...og der stod han på kne med ringer og det hele.

Selvsagt ble det "ja"! :hjerter:

Når vi kom hjem så rigget han opp med en rød rose og Bollinger champagne. Han tok også ned mangoen (er en kjærlighetsfrukt) fra hyllen og skjærte i stykker til champagnen. Kjempegodt og sååå forelsket!

Så nå er vi godt igang med planleggingen..eller er vi nå det? Føler det er mye som gjenstår.

Vi har booket kirke og festlokale til den 5. august 2005.

Vi har bestillt fotograf Moment Studio (Tidligere Fotograf Tomaszewicz). De er bare kjempeflinke!

Ellers har vi laget invitasjonskort, men er ikke ferdige med å printe de (ble tom for sort blekk :-( )

Et antatt budsjett i et stort Excelark er også på sin plass.

Imorgen skal jeg ringe en dansk butikk og høre om de kan bestille inn drømmekjolen min. En Maggie Sottero!

Jeg bekymrer meg litt for talen jeg skal holde til min brudgom, og tar gjerne imot tips fra dere der ute :)

Hadde også vært fint med tips på hvor man kan få kjøpt smykker og armånd som passer til brudekjolen. (Oslo).

Hilsen kommende brud på 23 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det var et utrolig romantisk og originalt frieri. Så morsomt!

Det er nok flere med meg som ønsker å få en titt på kjolen din. Skal selv ha MS Celeste som nå henger hos svigermor...

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Og gratulerer så masse med frieri og forestående bryllup!!!

Skikkelig originalt frieri jah!

Men en mango i bokhyllen da... :ler: ...det hadde ikke jeg latt meg gå hus forbi! :tunge1:

Romantisk!!!

Velkommen som augustbrud også - koselig å følge med deg videre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

:velkommen:

Utrolig artig fireri ja.

Men må stille meg bak Teddy: En mango i bokylla hadde ikke passert her i huset heller uten kryssforhør :hoho:

Hvilken Maggie Sottero kjole er du vil ha?

Lykke til med planleggingen og den store dagen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Tusen takk for tilbakemeldingene. Måtte le litt for meg selv når jeg leste at så mange ikke ville latt mangofunnet gått hus forbi, slik som jeg gjorde. Jeg burde VIRKELIG tatt hintet! :hoho:

Kjolen jeg har fallt for er en Maggie Sottero som heter Martina. Jeg har prøvd mange Sotteros, men akkurat denne kjolen satt som støpt, og var akkurat "pyntet" nok. Jeg har kjøpt den via House of Brides AS i Danmark for under halve prisen enn det den kostet i Norge. Jeg anbefaler virkelig å handle brudekjole der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

nydelig kjole (mener det er en annen her på kg som skal ha den samme) og nydelig frieri!! Congrats!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagbok og frieri! Gifter meg uken etter deg - så det blir morro å følge med på planleggingen din!

Når skal innbydelsene ut? Hva har dere klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tusen takk for enda flere gratulasjoner :)

Det vi har gjort ekstra enn det jeg skrev i mitt første innlegg er blant annet invitasjonene.

Jeg sitter nå og skriver ut kaffeinvitasjonene. Er ferdig med middagsinvitasjonene. Så nå er det bare å få sendt ut alt så fort som mulig!

Ellers har jeg kjøpt tiara og tenkt ut bordkort. Vi har også fått bestilt bryllupsreise (Maldivene) og er lettet over at det er i boks. Dvs at vi har mye igjen før man er i mål. Men det er så godt å ha bestilt brudekjolen, at alt annet stresser jeg ikke med. Ennå 5 mnd igjen 8)

-Brud23-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Principessa

Hei, ser at dere har bestilt tur til Maldivene. Dit vil vi også! Men vi kommer til å utsette bryllupsreisen et halvt år pga nye studier for min del. Hva har dere betalt? Hvilket selskap reiser dere med? osv...vil gjerne ha linker og mer info om Maldivene!! Takker og bukker på forhånd! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Izaria,

Vi reiser med Mantareiser som er spesialist på Maldivene. Men de er ikke dyrere av den grunn, og du får veldig god service fra dem. Jeg har sjekket litt priser rundt omkring og Mantareiser var billigst.

Siden luxusen ikke er så nøye for oss, så valgte vi øya Kuredu (som er ganske stor i Maldivsk målestokk, og derfor ikke så "intim"), i tillegg valgte vi Beach Bungalow istedenfor Beach Villa Bungalow (som har en høyere standard, mer fasiliteter i hytten og best beliggenhet på øya).

Men vi ville også så gjerne oppleve å sove i vannvilla (hytte på påler ute i vannet), så vi skal sove i vannvilla de to siste nettene. I tillegg valgte vi båt fra flyplassen til øya, istedenfor fly (Her er det ca. 2000 kr å spare).

Turen kom på 23 660 for to stk (inkludert frokost og middag alle dager) for 7 netter! Jeg synes det slett ikke er så verst, for Maldivene er veldig dyrt. Spesielt selve flybilletten fra Norge til Maldivene.

Vi skulle gjerne vært lengre, men min forlover har problemer med å få så mye fri fra jobb i den tiden.

Her er noen linker:

http://www.mantareiser.no/

http://www.kuredu.com/

Gleder meg kjempemye! Nå skal det dykkes! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

kopierer dette over til dagboken min jeg altså!

Jeg vil også til Maldivene!! Gleder meg til å høre fra dere når dere kommer hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...