Gå til innhold

Antabus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg klarer ikke å slutte å drikke. Alkoholinntaket mitt er ikke veldig høyt, men jeg drikker to alkoholenheter per dag, på kvelden. Hvis jeg ikke har det, blir jeg urolig og må legge meg tidligere, for å glemme at jeg ikke har alkohol, som beroliger meg. Før drakk jeg før på dagen, men det har jeg sluttet med så jeg føler jeg har litt kontroll.

Kvalifiserer dette for antabus og er det verdt det med tanke på bivirkniger? Jeg har snakket med psykiater, sliter en del psykisk, og han mener at dette alkoholinntaket er for høyt, spesielt med tanke på min situasjon.

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 37f6c...b40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta opp med legen.  Kun lege som kan svare på dette.

Anonymkode: bcc7e...40a

AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du har klart å slutte med å drikke på dagen! Har du prøvd å ikke ha alkohol i huset på kvelden? Hva skjer da?  Har du tenkt over om det er noe du kan erstatte alkoholen med som også vil berolige deg? F.eks yoga-øvelser, mindfulness eller meditasjon? 

Jeg kjenner ikke bivirkningene på Antabus, dette vet nok legen. Men hvis man er alene er det nok lett å droppe antabusen med tanke på at man har lyst til å drikke. Jeg tenker at du bør prøve andre løsninger først.

Anonymkode: b31d6...570

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...