Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har kjøpt meg leilighet med digre vinduer og trenger desperat litt innvendig solskjerming nå på våren (persienner). Persienner i standard butikkstørrelse går ikke. Det minste vinduet er 180cm høyt.

Jeg vet at Princess tar bestillinger på mål, men jeg er 1) redd for å oppgi feil mål, og 2) lite gira på å montere dem selv. Har noen her erfaringer med Markisemannen eller lignende leverandører som kommer på befaring og som monterer? Er det like svindyrt som jeg frykter?

Endret av Fju
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er svindyrt. Jeg skulle ha fire stk. solskjerming /persienner til vinduer som ikke er standardmål. De kom på befaring og ville ha 34 tusen. Husker ikke om det var med eller uten moms. Jeg fikk en venn til å hjelpe meg. En annen jeg kjenner kjøpte selv til en lav pris og saget av for riktig bredde, men han er handy. Selv hadde jeg aldri klart det. Min egenvurdering av meg selv er at jeg er det motsatte av å være handy. 

De jeg har i stua slipper inn lys, men skjermer for sola, på soverommet har jeg lystette. Hadde jeg ikke fått hjelp ville jeg ha måttet gå for gardiner. De kan man også få lystette. Men du kan få flere firma til å komme på befaring. Det er heldigvis gratis.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Atea skrev:

Ja, det er svindyrt. Jeg skulle ha fire stk. solskjerming /persienner til vinduer som ikke er standardmål. De kom på befaring og ville ha 34 tusen. Husker ikke om det var med eller uten moms. Jeg fikk en venn til å hjelpe meg. En annen jeg kjenner kjøpte selv til en lav pris og saget av for riktig bredde, men han er handy. Selv hadde jeg aldri klart det. Min egenvurdering av meg selv er at jeg er det motsatte av å være handy. 

De jeg har i stua slipper inn lys, men skjermer for sola, på soverommet har jeg lystette. Hadde jeg ikke fått hjelp ville jeg ha måttet gå for gardiner. De kan man også få lystette. Men du kan få flere firma til å komme på befaring. Det er heldigvis gratis.

34 tusen? Hyl! Det har jeg jo ikke råd til. Fikk du en venn til å ta mål og hjelpe deg å montere dem? Hvor bestilte du fra?

Skrevet
1 hour ago, Fju said:

34 tusen? Hyl! Det har jeg jo ikke råd til. Fikk du en venn til å ta mål og hjelpe deg å montere dem? Hvor bestilte du fra?

Husker ikke hvor jeg bestilte fra, han tok seg av det hele, også monteringen. Skal høre med de jeg kjenner som nylig har kjøpt solskjerming. Men, du kan sikkert få det billigere enn 34tusen. Det koster ingenting å be de komme på befaring, og så kommer det litt an på hvilken type du ønsker. 

Skrevet

Nå har jeg spurt dem. De tror de handlet på Jysk. Cirka 200 kroner for de smale persiennene /rullegardinene som kan heises både nede og oppe og litt mer for de med større bredde. Ikke lett å huske alt når man både må ta seg av flytting, nedvasking og maling /oppussing. Solskjermingen de kjøpte kunne sages i riktig bredde. Jeg synes de ser bra ut hos dem. Hvis du trenger hjelp til å montere kan du legge ut på mitt anbud på finn.no. Du kan jo også vurdere lameller. 

Skrevet
4 timer siden, Atea skrev:

Nå har jeg spurt dem. De tror de handlet på Jysk. Cirka 200 kroner for de smale persiennene /rullegardinene som kan heises både nede og oppe og litt mer for de med større bredde. Ikke lett å huske alt når man både må ta seg av flytting, nedvasking og maling /oppussing. Solskjermingen de kjøpte kunne sages i riktig bredde. Jeg synes de ser bra ut hos dem. Hvis du trenger hjelp til å montere kan du legge ut på mitt anbud på finn.no. Du kan jo også vurdere lameller. 

Tusen takk for svar!:) nå har jeg fått tilbud fra Markisemannen, ca 7500,- med montering skal de ha. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Fju said:

Tusen takk for svar!:) nå har jeg fått tilbud fra Markisemannen, ca 7500,- med montering skal de ha. 

Kan jeg spørre hvor mange og ca hvor store vinduer du får persienner til da? Jeg har 4 vinduer jeg gjerne skulle hatt litt solskjerming på og lurer på om det er vits å i det hele tatt kontakte dem for befaring, eller om det i utgangspunktet er for dyrt...

Anonymkode: 640b0...816

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor mange og ca hvor store vinduer du får persienner til da? Jeg har 4 vinduer jeg gjerne skulle hatt litt solskjerming på og lurer på om det er vits å i det hele tatt kontakte dem for befaring, eller om det i utgangspunktet er for dyrt...

Anonymkode: 640b0...816

To vinduer på 180x115 nå i første omgang. De har rabatt nå i april, da.

Det blir forresten plissegardiner i stedet for persienner. Skinnen festes helt inntil "innerkarmen" (eller hva det nå heter) så gardinene ikke kommer i klinsj med håndtakene på vinduet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med Scandic Markiser. Skrev med på liste hos dem på boligmesse og fikk 40% rabatt. Da kom en derfra hjem til meg og målte vinduene med laser, hadde med seg katalog med prøver av alle plissegardinene de hadde (det var mange) så jeg kunne velge, og så kom han tilbake og monterte gardinene gardinene. Superfornøyd, god service og holdt alle avtale.

Anonymkode: 01471...c6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...