Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har lest gjennom mange innlegg om bruk av femar og letrozol, men har ikke klart å fange opp folks bivirkninger. Jeg begynte på letrozol på dag 5 og har tatt 1 tablett hver dag frem til i dag (dag 9). De to siste dagene har jeg vært utrolig kvalm. Var hjemme fra jobb i går fordi jeg trodde jeg var blitt syk. Men jeg har ikke spydd og har bare vært litt dårlig i magen ved 2 dobesøk i går og 1 i dag. Har vært uggen og kvalm gjennom begge dagene, men matlyst på topp! Fikk også skikkelig skjelven en liten periode i av. 

Kan dette være bivirkninger? Flere som har opplevd dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det hørtes ikke noe kjekt ut :( jeg startet nylig min første periode med letrozol på dag 3 og skal ta to tabletter i 7 dager. Er 2 tabletter dobbel dose, mon tro? Siden du tar en tablett? :) har ikke opplevd noen bivirkninger enda, men har jo bare tatt i 3 dager. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble hormonella fra helve...e 

Anonymkode: 7de4e...18d

Skrevet
1 time siden, Luca_87 skrev:

Oi, det hørtes ikke noe kjekt ut :( jeg startet nylig min første periode med letrozol på dag 3 og skal ta to tabletter i 7 dager. Er 2 tabletter dobbel dose, mon tro? Siden du tar en tablett? :) har ikke opplevd noen bivirkninger enda, men har jo bare tatt i 3 dager. 

Jeg tror kanskje det er dobbel dose. Ser det er veldig variert om folk tar 1 eller 2.. Merket ikke noe før på kvelden dag 3, men håper virkelig det gir seg snart!! Har du gått på noe annet tidligere, eller er dette det første du prøver? 😊

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble hormonella fra helve...e 

Anonymkode: 7de4e...18d

Ble du det tidlig i perioden eller? 1 eller 2 tabletter?

Skrevet

Jeg fikk ingen spesielle bivirkninger av Letrozol, og tok dobbelt dose fra syklusdag 4-9 (tror gyn egentlig mente at jeg skulle ta det i fem dager, men hun skrev 4-9 så..). Ble nok kanskje litt hormonell. Trodde ikke magebesvær og oppkast var vanlig :vetikke: Går du på Metformin også? DET ble jeg dårlig av.

Kan det være du er syk og at det ikke er tablettene? Uansett ville jeg nevnt det for gyn :)

Skrevet
10 timer siden, Monta skrev:

Jeg tror kanskje det er dobbel dose. Ser det er veldig variert om folk tar 1 eller 2.. Merket ikke noe før på kvelden dag 3, men håper virkelig det gir seg snart!! Har du gått på noe annet tidligere, eller er dette det første du prøver? 😊

Nei, dette er det første jeg prøver :) skal også teste ut crinone (for å forlenge lutealfase), men det blir jo ikke før etter EL. Får utslag på EL-tester hver syklus, men har litt for lange sykluser (33-39), så derfor jeg tester letrozol nå. Er på dag 4 nå, og føler meg helt fin :) lett nedstemt, men det er pga alt stresset og tankekjøret som kommer med det å ikke bli gravid over lang tid, og ikke noe jeg tror har med Letrozolen å gjøre. 

Det kan jo hende du bare har vært uheldig og rett og slett fått et magevirus eller noe slikt. Jeg merker i hvert fall at oppi alt dette gravidjaget så blir den minste ting heeeelt sikkert et symptom på ett eller annet :P men som Aryamili skriver, så bør du nevne det for gyn uansett. Om det er letrozolen som gjør deg dårlig er vel dessverre ikke godt å si før du merker dette konsekvent gjennom flere sykluser med letrozol. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar 1, får null bivirkninger- forventet mange :P 

Tror kanskje det har sammenheng med at jeg har EL naturlig og stabilt, så den kanskje ikke «trenger endre noe» i kroppen? 

Anonymkode: ea045...f29

Skrevet

Hei,

Fikk ikke bivirkninger første måneden jeg tok Letrozol, tok da 1 tablett 2,5 mg i 5 dager, uten noen resultat.
Doblet dosen denne måneden, har da blitt kvalm og uhell men det høre vel kanskje litt med setting og en blir litt små gal i denne prøveperioden :)  får bare krysse fingere at det klaffer denne måneden :) 

Skrevet

Jeg fikk masse bivirkninger på Letrozol, ble hormonell av en annen verden, skikkelig uggen, sov dårlig og hadde muskelsmerter for p nevne noe. MEN jeg ble gravid, så jeg kan vel si at det var verdt (slapp så vidt unna IVF).

Skrevet

Har ikke fått snakket med gyn enda. Var ordentlig kvalm de to dagene, men ikke merket noe i etterkant. Er på dag 14 i dag. Ikke utslag på eltest. Redd det ble noe kluss med at jeg trodde mensen kom, men var så lite blod, regnet dette som dag 1, men kom for fullt to dager etter.. kanskje jeg har også da har failet på dager med letrozol også 🤔😞 Hvor lenge har dere forsøkt å bli gravid? 

Skrevet
22 timer siden, Monta skrev:

Har ikke fått snakket med gyn enda. Var ordentlig kvalm de to dagene, men ikke merket noe i etterkant. Er på dag 14 i dag. Ikke utslag på eltest. Redd det ble noe kluss med at jeg trodde mensen kom, men var så lite blod, regnet dette som dag 1, men kom for fullt to dager etter.. kanskje jeg har også da har failet på dager med letrozol også 🤔😞 Hvor lenge har dere forsøkt å bli gravid? 

Vi prøvde i litt over to år før vi søkte hjelp/utredning. Mye stress første prøveåret, så vi tenkte det var grunnen. Jeg hadde relativt regelmessige sykluser, så mistenkte ikke akkurat manglende EL. Begynte vel på Letrozol etter 2,5 år med prøving ca, gikk 6 PP på enkel dose, som ikke hadde nok effekt (gyn som ikke tok se bryet med å si fra selv om det ble tatt blodprøve...). På 3. PP på dobbel dose ble jeg gravid.

Skrevet
På 10.4.2018 den 20.06, Monta skrev:

Hei!

Har lest gjennom mange innlegg om bruk av femar og letrozol, men har ikke klart å fange opp folks bivirkninger. Jeg begynte på letrozol på dag 5 og har tatt 1 tablett hver dag frem til i dag (dag 9). De to siste dagene har jeg vært utrolig kvalm. Var hjemme fra jobb i går fordi jeg trodde jeg var blitt syk. Men jeg har ikke spydd og har bare vært litt dårlig i magen ved 2 dobesøk i går og 1 i dag. Har vært uggen og kvalm gjennom begge dagene, men matlyst på topp! Fikk også skikkelig skjelven en liten periode i av. 

Kan dette være bivirkninger? Flere som har opplevd dette? 

Ferdig med 7 dager på dobbel dose. Kan melde at jeg ikke følte meg særlig hormonell, og det gikk faktisk veldig greit! Var litt trøtt dag 4-7, og hadde litt muskelkramper/slitne muskler. Men hadde forventet verre ;) hvordan gikk det med deg, TS? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde de samme bivirkninger første gang jeg gikk på dei :)

Anonymkode: fe7cc...5fd

AnonymBruker
Skrevet
På 11.4.2018 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Tar 1, får null bivirkninger- forventet mange :P 

Tror kanskje det har sammenheng med at jeg har EL naturlig og stabilt, så den kanskje ikke «trenger endre noe» i kroppen? 

Meg som svarte her- trekker det litt tilbake :P 

Får nok psykiske bivirkninger som jeg ikke har «skjønt» at var pga Letrozolen. Vil beskrive det som uforklarlig nedstemthet/lett depressive tendenser i starten av kuren, og søvnkvaliteten blir dårligere. 

Men det er ikke ille, vil si PMS er verre- da blir følelsene mye sterkere påvirket.

Blir veldig trøtt dag 1 på piller, men ikke på slutten av kuren. 

AnonymBruker
Skrevet

Og så glemte jeg å nevne indre uro :) 

Skrevet
På 11.4.2018 den 10.10, Luca_87 skrev:

Nei, dette er det første jeg prøver :) skal også teste ut crinone (for å forlenge lutealfase), men det blir jo ikke før etter EL. Får utslag på EL-tester hver syklus, men har litt for lange sykluser (33-39), så derfor jeg tester letrozol nå. Er på dag 4 nå, og føler meg helt fin :) lett nedstemt, men det er pga alt stresset og tankekjøret som kommer med det å ikke bli gravid over lang tid, og ikke noe jeg tror har med Letrozolen å gjøre. 

Det kan jo hende du bare har vært uheldig og rett og slett fått et magevirus eller noe slikt. Jeg merker i hvert fall at oppi alt dette gravidjaget så blir den minste ting heeeelt sikkert et symptom på ett eller annet :P men som Aryamili skriver, så bør du nevne det for gyn uansett. Om det er letrozolen som gjør deg dårlig er vel dessverre ikke godt å si før du merker dette konsekvent gjennom flere sykluser med letrozol. 

Det er det første jeg prøver også. Hadde like sykluser som deg lenge, så stabiliserte det seg veldig på 28 dager like før jul. Men nå, når jeg endelig skulle begynne på tablettene, har syklusen blitt på rundt 37 igjen.. Utrolig lenge... Fikk påvist høy fertilitet på eggløsningstest i dag tidlig, skal teste i morgen igjen for å se om jeg får maks denne mnd. Spennende!! 

Hvordan går det med deg?

Skrevet (endret)

Noen som vet hvor lenge dette sitter i kroppen? Etter kuren på 5 dager..

Altså hvor lenge man kan merke noe på kroppen/humøret..

Endret av Monta
Skrevet
På 16.4.2018 den 22.30, Rosmerta skrev:

Vi prøvde i litt over to år før vi søkte hjelp/utredning. Mye stress første prøveåret, så vi tenkte det var grunnen. Jeg hadde relativt regelmessige sykluser, så mistenkte ikke akkurat manglende EL. Begynte vel på Letrozol etter 2,5 år med prøving ca, gikk 6 PP på enkel dose, som ikke hadde nok effekt (gyn som ikke tok se bryet med å si fra selv om det ble tatt blodprøve...). På 3. PP på dobbel dose ble jeg gravid.

Flott å høre at det ordner seg og du ble gravid!!! 😁 Ekstremt godt å høre, har også prøvd i 2 år. Fant ikke noe galt på noen prøver. Annet en at jeg vet fra før av at jeg har lett pcos. Men ville sette meg på letrozol ettersom det likevel har tatt sånn tid. Hadde bare håpet på noe kortere syklus og tydelig EL. Men skal teste for maks EL i morgen😊 Veldig rart og dumt at gyn ikke gjorde det da!!! 

Skrevet
7 timer siden, Monta skrev:

Flott å høre at det ordner seg og du ble gravid!!! 😁 Ekstremt godt å høre, har også prøvd i 2 år. Fant ikke noe galt på noen prøver. Annet en at jeg vet fra før av at jeg har lett pcos. Men ville sette meg på letrozol ettersom det likevel har tatt sånn tid. Hadde bare håpet på noe kortere syklus og tydelig EL. Men skal teste for maks EL i morgen😊 Veldig rart og dumt at gyn ikke gjorde det da!!! 

Jeg håper du også skal teste EL med blodprøve for å være sikker? Nå vet jeg ikke hva verdiene die har vært fra før på blodprøve for EL, men jeg slo ut på EL-tester selv om verdiene mine ikke var gode nok (man så en tydelig stigning i verdiene, men ikke nok til å vite 100% at jeg hadde EL). Jeg har egentlig aldri fått noen god forklaring på hvorfor jeg ikke har EL, jeg har antydning til PCO, men ikke nok til at jeg kan diagnostiseres med det. Jeg har også endometriose, og lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre.

8 timer siden, Monta skrev:

Noen som vet hvor lenge dette sitter i kroppen? Etter kuren på 5 dager..

Altså hvor lenge man kan merke noe på kroppen/humøret..

Hos meg varte de en dag eller to etter pilleslutt, men det kan sikkert variere litt :-)

Ønsker deg veldig lykke med prøvingen!! <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...