Gå til innhold

Invitert i konfirmasjon uten baby

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt? Baby er et år og vi har ikke flust av folk som kan være barnevakt. Nå forsvinner jo da altså hans side som mulighet for barnevakt. Føler ikke at e er innafor å takke nei heller. Tanker?

Anonymkode: 30c8a...a6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen på din side som kan passe, da? Ettåringer kan fort lage litt mye ståhei i en konfirmasjon, personlig ville jeg foretrukket å ha barnevakt. Varer jo ikke så mange timene :) 

Anonymkode: 9798a...492

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det helt i orden å takke nei når du har en god grunn, og det har du.

Anonymkode: 5f41e...d4c

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Dere får enten finne barnevakt, eller takke nei - hva vil du gjøre da? Er ikke barnet invitert så er det ikke invitert. En ettåring er ikke en baby, det er et barn som veldig enkelt kan bråke/støye/uroe ganske mye :P 

Anonymkode: bb712...f1d

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen på din side som kan passe, da? Ettåringer kan fort lage litt mye ståhei i en konfirmasjon, personlig ville jeg foretrukket å ha barnevakt. Varer jo ikke så mange timene :) 

Anonymkode: 9798a...492

Har bare foreldrene mine som reiser bort i helgene. Men kan jo spørre om de kan droppe det den helgen det skal være.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere får enten finne barnevakt, eller takke nei - hva vil du gjøre da? Er ikke barnet invitert så er det ikke invitert. En ettåring er ikke en baby, det er et barn som veldig enkelt kan bråke/støye/uroe ganske mye :P 

Du har rett i det, bare hadde ikke lyst å takke nei! Vi får spørre foreldrene mine og heller si nei hvis de ikke kan!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt? Baby er et år og vi har ikke flust av folk som kan være barnevakt. Nå forsvinner jo da altså hans side som mulighet for barnevakt. Føler ikke at e er innafor å takke nei heller. Tanker?

Hvilken relasjon har du og barnet, en ettåring er ikke baby lengre, til konfirmanten? Det er nemlig vesentlig for å svare deg saklig.

Anonymkode: 1b6b5...46d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i det, bare hadde ikke lyst å takke nei! Vi får spørre foreldrene mine og heller si nei hvis de ikke kan!

Ja altså, du har jo ikke så mange andre alternativ. Du kan jo være hjemme med barnet, og mannen din gå i konfirmasjon (siden det er hans slekt) - så viser dere interesse. 

• Liker 12
Skrevet

Du spør dine foreldre om å være barnevakt, kan de ikke så reiser mannen dun alene.

Ikke spør om å få ta med barnet, det er vanskelig for vertskapet å si nei til det og vil kanskje irritere både de og andre at barnet er der. 1 åringer kan bråke veldig mye og stjeler oppmerksomhet fra konfirmanten.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken relasjon har du og barnet, en ettåring er ikke baby lengre, til konfirmanten? Det er nemlig vesentlig for å svare deg saklig.

Anonymkode: 1b6b5...46d

Sorryy, barnet! Det er mannens niese. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså, du har jo ikke så mange andre alternativ. Du kan jo være hjemme med barnet, og mannen din gå i konfirmasjon (siden det er hans slekt) - så viser dere interesse. 

Jeg skal egentlig ha jobbhelg, tanken var å bytte helg med noen andre. Men jeg er ikke så gira på å bytte helg for å være «barnevakt» mens mannen drar i konfirmasjonen. Men det må kanskje bare bli slik. 

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Du spør dine foreldre om å være barnevakt, kan de ikke så reiser mannen dun alene.

Ikke spør om å få ta med barnet, det er vanskelig for vertskapet å si nei til det og vil kanskje irritere både de og andre at barnet er der. 1 åringer kan bråke veldig mye og stjeler oppmerksomhet fra konfirmanten.

Nei gud vi hadde aldri spurt om det. Tenker bare at det skal litt til for å si nei til å komme, men det er kanskje forståelig når det er slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorryy, barnet! Det er mannens niese. 

Jeg skal egentlig ha jobbhelg, tanken var å bytte helg med noen andre. Men jeg er ikke så gira på å bytte helg for å være «barnevakt» mens mannen drar i konfirmasjonen. Men det må kanskje bare bli slik. 

Nei gud vi hadde aldri spurt om det. Tenker bare at det skal litt til for å si nei til å komme, men det er kanskje forståelig når det er slik.

Det syns jeg absolutt du skal, når det er mannens niese.. Eller er det slik at ingen av dere gidder å komme fordi barnet ikke er invitert? Husker jeg syns barn var et forbanna herk i min konfirmasjon. Jeg var for ung til å skjønne meg på dem, alt jeg så var bråkete, grisete parasitter som stjal all min oppmerksomhet - og alle var opptatt av dem og ikke meg. 
(Merk at dette var 15 år gamle meg, ikke nåværende meg. Nåværende meg har barn, og elsker barn) 

Konfirmantens ønsker står i fokus denne dagen, og jeg syns onkelen hennes burde stille opp om det er mulig. 

• Liker 23
Gjest Dævendøtte
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det et par ganger selv og det var helt ok for oss, vi fikk barnvakt uten problem. Går ikke det, så må man uansett respektere vertenes valg om å ikke ha små barn der.

Ikke kult med konfirmasjon hvis en haug med små unger løper rundt og bråker. For mange er konfen svært høytidelig, med taler og middag, da passer det ikke alltid med små barn.

Samme i bryllup. 

AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg absolutt du skal, når det er mannens niese.. Eller er det slik at ingen av dere gidder å komme fordi barnet ikke er invitert? Husker jeg syns barn var et forbanna herk i min konfirmasjon. Jeg var for ung til å skjønne meg på dem, alt jeg så var bråkete, grisete parasitter som stjal all min oppmerksomhet - og alle var opptatt av dem og ikke meg. 
(Merk at dette var 15 år gamle meg, ikke nåværende meg. Nåværende meg har barn, og elsker barn) 

Konfirmantens ønsker står i fokus denne dagen, og jeg syns onkelen hennes burde stille opp om det er mulig. 

Neida, mannen vil jo gå. Men det er ikke slik at jeg vil ha to jobbhelger på en mnd for å ta igjen denne helga hvor jeg da skulle ha byttet for å sitte hjemme i noen timer mens han gikk i konfirmasjon. Vi sjekker heller om noen andre kan passe barnet. 

Ja jeg er enig altså, jeg har bare ikke vært i konfirmasjon før så jeg var ikke helt sikker på hva som var vanlig. Det er klart vi ikke vil overskygge konfirmanten på dagen sin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke betale en nabopike noen kroner for å passe? 

Anonymkode: 9f4ae...058

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Neida, mannen vil jo gå. Men det er ikke slik at jeg vil ha to jobbhelger på en mnd for å ta igjen denne helga hvor jeg da skulle ha byttet for å sitte hjemme i noen timer mens han gikk i konfirmasjon. Vi sjekker heller om noen andre kan passe barnet. 

Ja jeg er enig altså, jeg har bare ikke vært i konfirmasjon før så jeg var ikke helt sikker på hva som var vanlig. Det er klart vi ikke vil overskygge konfirmanten på dagen sin. 

Nei jeg skjønner det - men det går kanskje an å bare bytte den ene dagen da? Nå vet jeg ikke hvordan arbeidshelgene dine er, men det går vel an å bare bytte søndagen f.eks? 

Neida, jeg forstår det - men jeg tror det er ganske vanlig for 14-15 åringer å bry seg katten om barn.. Eller være som meg, som bare syns de var irriterende ekle små greier jeg ikke klarte å forholde meg til :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke betale en nabopike noen kroner for å passe? 

Anonymkode: 9f4ae...058

Helt nye i nabolaget her så kjenner ingen naboer. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg skjønner det - men det går kanskje an å bare bytte den ene dagen da? Nå vet jeg ikke hvordan arbeidshelgene dine er, men det går vel an å bare bytte søndagen f.eks? 

Neida, jeg forstår det - men jeg tror det er ganske vanlig for 14-15 åringer å bry seg katten om barn.. Eller være som meg, som bare syns de var irriterende ekle små greier jeg ikke klarte å forholde meg til :fnise:

Det er litt vanskelig for vi har vakt en del timer når vi ikke er på jobb, så det blir litt styr å «dele» det opp, hvis du skjønner. 

Ja jeg var helt lik. Slitsomme og bråkete unger skulle jeg vertfall aldri ha😂 

Det ordner seg nok på et vis! 

Skrevet

Høres litt rart ut at du ikke kan spørre foreldrene dine? Må de reise bort hver eneste helg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får du barnevakt så reiser dere, får dere ikke barnevakt så blir dere hjemme. Så enkelt er det. Men synes det virker rart med en konfirmasjon uten barn. Hadde vært noe annet om det var bryllup.

Er det ingen barn som er invitert eller er det bare deres? 

Anonymkode: a9d70...ad2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, justdrinkingmytea skrev:

Høres litt rart ut at du ikke kan spørre foreldrene dine? Må de reise bort hver eneste helg?

De har hytte som de reiser til, ikke så rart at de vil bruke den når de kan egentlig. Om de må vet jeg ikke, men å bli hjemme hele helgen for noen timer tror jeg kanskje de synes er litt dumt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...