Gå til innhold

Søvn

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Uff uff, fordi jeg har lest og hørt at man ikke kan skjemme bort et spebarn, i allefall ikke de første tre månedene har vi latt vårt lille nurk sove sammen med oss om nettene. :oops: Dette har resultert i at vår lille sønn på tre måneder bare vil sove tett intill meg, og helst med puppen i munnen. Legger vi han i sengen gråter han hysterisk.

Når han får brystet sovner han raskt, men han våkner med det samme jeg trekker meg bort.

Er det noen som har erfaring med dette, som kan hjelpe oss å løse dette problemet.

Hvor lenge kan jeg la han gråte??? Det er ikke snakk om småsutring, men ristende hysterisk gråt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å legge ham i sengen, site ved siden av en liten stund, synge en liten sang og koseprate litt før du går ut. Gå inn etter ett minutt om han skriker og la ham vite at du er der, snakk litt med ham og gå ut igjen. Jeg hadde noen runder med dette på eldestejenta mi når hun var baby. Den første kvelden vi prøvde, ble et helvete. Andre kveld sovnet hun etter en times tid. OG for hver kvald gikk det bedre!

Men det er så grusomt når babyen hyler i evigheter, og det er så lett å ta "snarveien" ,nemlig å gi puppen! Vet at det ikke er lett å gjennomføre strengere leggerutinr, men ønsker deg lykke til!

Gjest skindeep
Skrevet

kjenner meg igjen med den puppingen.. vesla mi er også veldig glad i puppen. og viss jeg lar henne sove i vår seng en natt, da kan du være sikker på at neste natt skal det gjentas.

Jeg venter til hun sover godt, og da har jeg henne over i sin egen seng. Blir litt fornærmet når hun våknet og finner ut at hun ikke er i den "riktige" sengen.

Men jeg gir henne en pupp og venter til hun sover dypt igjen, og gjentar det som tidligere nevnt.

Neste natt legger jeg henne i vår seng.. og flytter henne over i sin egen når vi skal legge oss...

Og natten etter der, legger jeg henne i sin egen seng etter en pupp.

Prøv å legg din egen t-shjorte i sengen henes. da kan hun kjenne "lukten av deg" og kanskje bli litt roligere.

Ha en varmeflaske i sengen hennes før du legger henne dit, slik at sengen er god og varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...