Gå til innhold

Kroppslige plager - psykisk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen råd og hjelp.

Har hatt en depresjon tidligere, med noe angst medfølgende. Jobbet mye med psykolog, kurs, meg selv og medisiner. Depresjonen startet med mye fysiske symptomer. Føler meg egentlig relativt bra nå, har teknikker etc.

Har de 3 siste ukene hatt mye fysiske symptomer, som jo alle harmonerer med angst/depresjon. Også en stressende tid akkurat nå. Har lært at symptomer ikke er farlig, kun ubehagelig. Men det går aldri over!

De 3 siste ukene har jeg mer eller mindre konstant vært svimmel, noe kvalm, en del synsforstyrrelser (flekker som å se gjennom møkkete briller og tåkete syn - spesielt rundt lyskilder), i starten mye vondt i hodet. Noen ganger vondt på høyre bakside av ryggen ved ribbeina. Og konstant tungpustet. Mediterer, gjør pusteøvelser, men det er fortsatt tungt å puste. Hodet og tanker klarer jeg å kontrollere.

Når dette er nesten hele tiden så er det slitsomt og tøft, fordi det ikke går over. Er det kun psyken som kjører meg? Ville du gått til legen, eller kjempet videre med antagelse om at det går over? Synes også det er litt ille å gå med disse symptomene til legen, føler at jeg sikkert bare vil få beskjed om at dette er psykisk/oppleves som kun en psykisk syk person.

Anonymkode: 83a34...b82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt synsundersøkelse i det siste? Jeg har lignende symptom som deg utenom tungpust når jeg har gått en stund uten brillene mine og før jeg gikk til synsundersøkelse og fikk briller. 

Anonymkode: b4816...923

Skrevet

Jeg ville ha gått til legen. Når du hele tiden går og kjenner på disse symptomene vil det også fore angsten din videre. Det kan være noe fysisk, kanskje noe som er enkelt å rette opp i. Og om det ikke er det har du fått sjekket det ut og kan se om det hjelper å ha fått an avklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...