AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Hei, jeg har fått utskrevet antidepressiva av legen i dag, Welbutrin retard. Har hørt om mange som har lagt på seg av antidepressiva, og lurte på om noen her har erfaring med disse tablettene? Anonymkode: 33838...0ad
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har fått utskrevet antidepressiva av legen i dag, Welbutrin retard. Har hørt om mange som har lagt på seg av antidepressiva, og lurte på om noen her har erfaring med disse tablettene? Anonymkode: 33838...0ad Når du har vært hos legen i dag så ringer du tilbake og spør eller venter til du skal på kontrolltime. Hvordan andre opplever bivirkninger på en medisin betyr ikke at du får samme bivirkning som andre. Les pakningsvedlegget og ta medisinen din uten å kjenne på hver fiber i kroppen om du får bivirkninger. Min mening om bruk av antidepresiva og personer som trykker i seg en pille for alt som er ille skal du bli spart for. Anonymkode: 47503...c2f 1
Gjest 123Sol Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Har bare gode erfaringer med merket og la ikke på meg.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Jeg putter ikke bare i meg en pille for at alt ille skal bli borte, jeg går også på DPS en gang i uken for å få bukt med min depresjon. fikk beskjed om at det kunne være greit å bruke antidepressiva som en "krykke" så jeg kunne komme meg lettere på beina. Tenker at jeg vil prøve det ut. Legen min a at denne pillen, welbutrin, ikke skulle gi noe vektøkning. Så jeg får bare satse på at dette stemmer. Ser også at legen har skrivi på sykemeldingen min at hu forventer at jeg skal være tilbake i jobb 30.06.2018. Så da har hu kanskje trua på at de skal ha effekt og at jeg ikke skal gå rundt i "tåka" så mye lenger.... Anonymkode: 33838...0ad
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har fått utskrevet antidepressiva av legen i dag, Welbutrin retard. Har hørt om mange som har lagt på seg av antidepressiva, og lurte på om noen her har erfaring med disse tablettene? Anonymkode: 33838...0ad wellbutrin er ikke en versting når det gjelder vektoppgang, så du skal ikke bekymre deg så veldig når det gjelder akkurat det. Anonymkode: 2b804...647
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Har ikke erfaring med akkurat denne, men den skal ikke være forbundet med noe særlig vektoppgang, tvert imot så raser mange ned i vekt. Men alle reagerer forskjellig, hvordan det vil påvirke din vekt er vanskelig å si. Har selv gått på to ulike typer antidepressiva som er forbundet med kraftig vektoppgang og kan si at det er mulig å kontrollere selv disse med et litt disiplinert kosthold og mosjon.... Tror ikke jeg ville ha bekymret meg for vekten! Anonymkode: 734f0...d9d
Skadeskutt Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Wellbutrin er av de man ikke legger på seg av. Fluoxetin er også en av dem. To helt ulike antidepressiva dog. Min depresjon er svært behandlingsresistent og jeg har ikke hatt virkning av verken Cipralex, Wellbutrin, kombinasjon av de to, Nardil (tatt av markedet. Kan søkes om av spesialist når ikke annet fungerer og det er snakk om alvorlig depresjon), kombinasjon Nardil og Lamictal (stemningsstabiliserende), eller Fluoxetine. Har i tillegg gjennomgått 11 elektrosjokkbehandlinger uten effekt. Så jeg er ikke en person som kan komme med så mye erfaring til tross for å ha gått på mye forskjellig. Siden ingenting virker. Men jeg går nå på Fluoxetine. Vurderer å seponere og slutte å prøve å finne medisin. Må nok bare innse at for meg vil ikke medikamenter kunne være en krykke for meg. Så jeg må lære meg å gå igjen uten den støtten.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 Jeg går på Wellbutrin og har ikke lagt på meg av dem, tvert i mot så har jeg gått ned noen få kilo. La på meg masse av Remeron og noe av Cipralex. Og Wellbutrin virker veldig bra på meg, har fått et nytt liv med dem og terapi sammen. Anonymkode: 86e90...bb7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå