Gå til innhold

20 års grense på førerkort Kun for menn

sivva.no

Anbefalte innlegg

-        Dette kan føre til at Folk flest må kjøre moped i 4 år, da er det større sjanse for trimming. Dette fører til at politiet må trappe opp styrkene i hele landet for å holde gatene trygge for farlig mopedkjøring. Dette gjør at politiet ikke har kapasitet til andre jobber, så de må rekruttere nye politibetjenter noe som fører til store kostnader i statskassens hoved betjening, som igjen fører til mindre penger for pensjonister og arbeidsledige, dette fører til at folk må jobbe til de blir skadet eller dør og da blir det STORE sykehusregninger, det blir også enda mindre penger i statskassen på grunn av dette. Motivasjonen for unge og ivrige arbeidere vil synke drastisk og føre til dårlig arbeidsmiljø blant Norges arbeiderklasse. Dette fører til at folk ikke har penger til førerkort. Derfor vil vi ha førerkortet på 18 års dagen vår!:-) Dette kan også føre til at dagens ungdom kjører uten førerkort som kan føre til at de blir straffet eller HARDT skadet og dette fører til STORE sykehusregninger og dårlig plass på kirkegården så da må staten betale gravemaskin firmar til og grave mer plasser som fører til at statskassa blir minimert som også fører til mindre penger til arbeidsledige, pensjonister og hjelpe orger.  Og dette kan ha en negativ virking for landet Norge som en velferdsstat.   STATSKASSA MINSKER !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, sivva.no skrev:

-        Dette kan føre til at Folk flest må kjøre moped i 4 år, da er det større sjanse for trimming. Dette fører til at politiet må trappe opp styrkene i hele landet for å holde gatene trygge for farlig mopedkjøring. Dette gjør at politiet ikke har kapasitet til andre jobber, så de må rekruttere nye politibetjenter noe som fører til store kostnader i statskassens hoved betjening, som igjen fører til mindre penger for pensjonister og arbeidsledige, dette fører til at folk må jobbe til de blir skadet eller dør og da blir det STORE sykehusregninger, det blir også enda mindre penger i statskassen på grunn av dette. Motivasjonen for unge og ivrige arbeidere vil synke drastisk og føre til dårlig arbeidsmiljø blant Norges arbeiderklasse. Dette fører til at folk ikke har penger til førerkort. Derfor vil vi ha førerkortet på 18 års dagen vår!:-) Dette kan også føre til at dagens ungdom kjører uten førerkort som kan føre til at de blir straffet eller HARDT skadet og dette fører til STORE sykehusregninger og dårlig plass på kirkegården så da må staten betale gravemaskin firmar til og grave mer plasser som fører til at statskassa blir minimert som også fører til mindre penger til arbeidsledige, pensjonister og hjelpe orger.  Og dette kan ha en negativ virking for landet Norge som en velferdsstat.   STATSKASSA MINSKER !! 

For det første, er dette bare tullprat.

For det andre, når det gjelder aldersgrense for å ta førerkort, bør den være lik for begge kjønn!! Kvinner er desverre ikke spøtt bedre i mange tilfeller!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, tdm900 skrev:

For det første, er dette bare tullprat.

For det andre, når det gjelder aldersgrense for å ta førerkort, bør den være lik for begge kjønn!! Kvinner er desverre ikke spøtt bedre i mange tilfeller!!

Jo, de er faktisk det.

Menn ligger høyest på alle statistikker når det kommer til bilkjøring. Du er tydeligvis mann selv og føler det litt støtt?

Anonymkode: 44a3e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de er faktisk det.

Menn ligger høyest på alle statistikker når det kommer til bilkjøring. Du er tydeligvis mann selv og føler det litt støtt?

Føler meg ikke støtt nei, bare fordi du kommer med slikt tull! Det som IKKE kommer frem, i noen statistikk, er hvem som er en part som kommer unna når man må bråbremse når en KVINNE, ikke overholder vikeplikt særlig i rundkjøringer! Akkurat dèt opplever jeg staig vekk, sp slakker like godt såpass ned på farten nettopp for å unngå slike!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, tdm900 skrev:

Føler meg ikke støtt nei, bare fordi du kommer med slikt tull! Det som IKKE kommer frem, i noen statistikk, er hvem som er en part som kommer unna når man må bråbremse når en KVINNE, ikke overholder vikeplikt særlig i rundkjøringer! Akkurat dèt opplever jeg staig vekk, sp slakker like godt såpass ned på farten nettopp for å unngå slike!

Merkelig, de som kjører ut rett foran meg i rundkjøringer er stort sett menn av typen som "eier" veien. 

Anonymkode: 2f0fa...39d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke slik at dette er et lovforslag av noe parti i Norge, sånn at jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage tråd om dette?

Anonymkode: 11753...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det noen som har tatt til orde for å heve grensen til 20 år for menn, da? Altså, det er oppslag om det i en eller annen avis med et par års mellomrom, men det har da aldri vært seriøst vurdert. Jeg er mann selv, og jeg hadde sikkert blitt litt opprørt om dette ble en realitet, men det er da rart å bli så lidenskapelig opptatt av noe man ikke trenger å bekymre seg for.

Anonymkode: 66cc3...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de er faktisk det.

Gutter og menn råkjører mer, jenter og kvinner holder mindre vikeplikt, og gjør feiler. Det betyr ikke at gutter og menn alltid holder vikeplikt, eller gjør rett, og jenter og kvinner aldri råkjører. Så nei ingen av kjønnene er noe bedre. 

Endret av Axl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig, de som kjører ut rett foran meg i rundkjøringer er stort sett menn av typen som "eier" veien. 

Anonymkode: 2f0fa...39d

:laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 10.4.2018 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke slik at dette er et lovforslag av noe parti i Norge, sånn at jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage tråd om dette?

Anonymkode: 11753...7c9

det har vært mye snakk om dette i media i det siste

Anonymkode: b8382...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/10/2018 at 6:28 PM, Axl said:

Gutter og menn råkjører mer, jenter og kvinner holder mindre vikeplikt, og gjør feiler. Det betyr ikke at gutter og menn alltid holder vikeplikt, eller gjør rett, og jenter og kvinner aldri råkjører. Så nei ingen av kjønnene er noe bedre. 

Er langt flere mannlige ungdommer enn kvinnelige ungdommer som dør i trafikken. De fleste som dør i trafikken også ellers er menn. Så jo, forskjeller er det.

Anonymkode: 08d3c...a82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt argumentene for å heve aldersgrensen, men det vil være en umulighet grunnet likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problemer med dette. Tror det kunne reddet mange liv.
Jeg vet bare selv hvilken IDIOT jeg kunne være på den alderen, og hvor lite jeg faktisk tenkte over hvor mye skade 1.5 tonn stål i x antall km/t kan gjøre på andre eller meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...