Miss Marple Skrevet 20. februar 2005 #1 Skrevet 20. februar 2005 Hei! jeg, mannen, mine søstre på 19,17 og 10 og min kusine på 15 skal fire dger til London i slutten av juli. Både keg og mannen min har vært der før, men ikke de andre. Jeg lurte på om noen kunne gi oss noen tips til hva vi bør få med oss som er gøy og spennende for alle, og ikke koster all verdens? vi har allerede tenkt på: London Eye The Lion King Musical og Madam Tussauds
nina alice Skrevet 28. februar 2005 #2 Skrevet 28. februar 2005 Hei Jeg skal selv til London om 14 dager med min sønn på 14 år. Vi skal se/oppleve: London Dungeon (grøssende spenning), The Eye (pariserhjulet), Madame Tussaud, London Aquarium, Museum og Science osv. Husker ikke alt i farta og hvet ikke priser, men det skulle være lett å sjekke på nettet. I juli er det sikkert flott med båttur på Themsen. Jeg gleder meg veeeeeldig! :brunette: Nina Alice
Miss Marple Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2005 Det ser i allefall ut som vi tenker i samme baner- var jo en del fellesnevnere her. Vi lurte litt påThe Dungeon, men tror min søster på 10 synes det er litt skummelt... God tue i iallefall- og takk for tips!
BK Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 London dungeon er en helt vanvittig opplevelse. Det såkalte skrekkkabinettet på vokskabinettet er ingen ting i forhold. Det jeg vil anbefale er å ta elvebåt fra Millenium Pier. Rett nedenfor London Eye til Greenwich som er et kjempekoslig sted. Selv om det er i London så har det nærmest landsbypreg med masse koslig små hus med butikker og serveringssteder. Tilbake til sentrum vil jeg anbefale og ta Docland Light Railway som er en helautomatisert jernbane som går gjennom det futuriske skyskraperlandskapet i Docklands tilbake til sentrum
tommeline Skrevet 21. april 2005 #5 Skrevet 21. april 2005 Kan anbefale omvisning i Tower. Flinke og morsomme omvisere! Og så får man sett kronjuvelene. Det negative med Tower er at det gjerne er en sinnsyk kø om sommeren... Ellers slenger jeg meg på anbefaling av Madame Tussaud og Dungeon (kan kanksje være skummelt for 10-åringen). Ellers syns jo jeg at en musical er obligatorisk i London, men dette koster jo penger... Kan være en fordel med en musical med en historie som er lett å forstå for de yngste også.
Gjest SumoBryter Skrevet 21. april 2005 #6 Skrevet 21. april 2005 Mange av London's mueer er gratis. Jeg liker spesielt : The Natural History Museum, Victoria and Albert, Science Museum (alle i South Kensington). Ellers er Borough Market ved London Bridge interessant gå tur fra der til Tate Modern (også gratis, selv om de ønsker en liten donasjon) ved elva er også fint. London Dungeons ligger også der omkring. Så videre er Westminister Abby veldig fin, og historisk viktig. Camden Town kan være spennende for de unge når det gjelder shopping. Om det skjer noe i Covent Gardens kan det være spennende... Men man rekker jo ikke all verden. Museumene er stoe. Første gang jeg dro på V and A gikk jeg der i 5 timer og mente ikke jeg fikk sett noe...
Gjest SumoBryter Skrevet 21. april 2005 #7 Skrevet 21. april 2005 Kan anbefale omvisning i Tower. Flinke og morsomme omvisere! Og så får man sett kronjuvelene. Det negative med Tower er at det gjerne er en sinnsyk kø om sommeren...
Miss Marple Skrevet 22. april 2005 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2005 Jeg har vært i Tower, og synes også det var kjempe gøy, men som det er nevnt er køen utrolig lang på sommeren, så vi får se. Nå har jeg booket reisen, og vi har tre hele dager tilgjengelige i London. Det blir utrloig digg. Jeg tror Dungeon er litt skummelt, min lillesøster er ikke av den tøffeste typen, så vi har heller valgt å gå i Madame Tussauds og på Lion King Musical. Ellers tror jeg vi tar en halv dag på British Museum, det er jo gratis og utrolig mye flott å se på (jeg har studert kunst og kulturhistorie så jeg for mindel kunne bare gått på musum og gallerier hele turen jeg, men de andre var ikke så interessert;)). Samt lunsj i Hyde Park en dag og en tur innom Speakers Corner. Ellers så er jo Camden litt festlig, med tanke på litt shopping. Det blir iallefall kjempe gøy!
Nilma Skrevet 22. april 2005 #9 Skrevet 22. april 2005 Et lite tips; på denne siden kan du forhåndsbestille billetter til mange attraksjoner i London, og da kan du gå i "hurtig-køen" en del steder f.eks. M. Tussauds.
Saga Skrevet 22. april 2005 #10 Skrevet 22. april 2005 Madame Tussauds Notting Hill markedet Ta en sightseeing med buss. De som har mikrofonen er humoristiske og det er ikke kjedelig. London Eye derimot syntes jeg var kjedelig. Dyrt for å glo på London. Kjøp postkort istedetfor. 8)
Mona Skrevet 24. april 2005 #11 Skrevet 24. april 2005 Hamley's og Warnerbros butikkene. Det er moro for alle, men kan fort bli dyrt om alle skal ha noe da:o) Henger meg på Greenwich området.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå