AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Noen som vet litt rundt dette? Jeg er ny separert, og har 3 barn mer eller mindre Alene. Faren har de annenhver helg. ene barnet er en utfordring. Vært det fra hun ble født. Adhd diagnosen fikk hun for 1,5 år siden. Og bruker medisiner. jeg er tiltider veldig sliten. Og hun har godt av å treffe andre. (Sliter sosialt) men det jeg lurer litt på.. hvordan fungerer sånne hjem? Er det kun i helgene? Noen som kanskje har avlastninghjem, elelr er det selv, som kan fortelle mitt rundt dette? jeg trenger ingen meld på at jeg er udugelig mor eller noe. At jeg gir opp lett..eller andre komentarer. Dette er en kamp som har pågått i 10år. Og nå etter faren flyttet, er ting eskalert, og hun har falt 5 år tiøbake i tid..:( Anonymkode: 74bc1...a80
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Jeg fikk beskjed sist at de hadde sluttet her med avlastning uten overnatting i hvert fall. Så mange har feks en helg annen hver 3 uke eller annen hver, 1 helg i mnd. Alt etter behovet. Hvis far har samvær så vil de se på behovet som mindre. Du kan prøve å få hjelp av bestillerkontoret og hvis ikke bv. Støttekontakt kan jo kanskje være noe også? Min har en gang i uken. Anonymkode: 3f015...2fb 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Iom at far hadde samvær annen hver helg så fikk jeg beskjed at da hadde jeg mulighet til å hente meg inn hele helgen. Hele helgen og hele helgen da... Etter jobb 16.00 så kjører jeg for å levere til samvær og er hjemme i 19.00 tiden. Så lørdag jobber jeg 8-16.00 og søndagen drar jeg for å hente 16.00 etter samvær... Så ingen avlastning her. Har barn med trippel diagnose. Men hadde ikke ønsket å hatt barnet mitt kun en helg i mnd heller. Anonymkode: 3f015...2fb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Jeg er i omtrent samme situasjon; alene med to der den ene har diagnoser. Faren er bare sporadisk inne i bildet. Jeg fikk vedtak på avlastningshjem en helg per mnd på flekken. Dette er nå et år siden, men kommunen har fremdeles ikke funnet en passende familie, selvom de har annonsert og alt. Så nå har de gjort om vedtaket til timeavlastning, sånn at støttekontakten kan ta de timene og. Timevedtaket gjelder for 24 timer per mnd for en 7 åring. Anonymkode: 8ef92...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Hvorfor kan ikke far bidra mer? Anonymkode: ad5b9...16a 1
SesameStreet Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Jeg hermer etter de andre. Hvorfor kan ikke far ha de mer? For jeg antar at du har spurt han? 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Dårlig erfaring dessverre. Det ble bare rutineavbrudd for ungene og vi brukte mer krefter på å få tilbake rutinene enn vi brukte på ungene i første omgang. Livet til barnet ditt har akkurat blitt utsatt for en enorm omveltning. En med adhd takler ikke endringer på samme måte som andre. Vil ikke anbefale deg å gi henne enda en stor endring. Da du mest sannsynlig bare vil eskalere situasjonen for henne. Anbefaler deg heller å søke om støttekontakt. Det er ikke så stor omveltning og en støttekontakt vil være til stor hjelp for sosial trening. Det virker som at separasjonen tar hardt på henne og da trenger hun støtte og forståelse. Tror du må se etter måter å hjelpe henne på. Samtaler hos bup eller familihjelpa hvis dere har noe sånt i kommunen. Å ha barn med adhd er utfordrende, enda mer utfordrende når det skjer for eksempel skilsmisse og vi som foreldre har ansvaret for at ungene også har det bra. Har full forståelse for at du er sliten, men avlastning anbefaler jeg ikke for å fikse det. Anonymkode: 88c90...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 Har en bror med autisme som var på avlastningshjem, men ingen var oppe å så til barna på nattestid, så om natten låste to andre barn broren min inn i et kjølerom. Gikk heldigvis bra med han, men han ble jo naturligvis livredd og nektet å dra tilbake (ikke at det i det hele tatt var noe alternativ å la han komme tilbake).. Anonymkode: 9c6cf...44d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #10 Skrevet 12. april 2018 På 9.4.2018 den 21.36, Kattugla skrev: Kan ikke faren til barna komme mer på banen? Far har valgt å flytte 7 mil unna.. Anonymkode: 74bc1...a80 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #11 Skrevet 12. april 2018 På 9.4.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke far bidra mer? Anonymkode: ad5b9...16a Pga far har valgt å flytte 7 mil unna..for sin egen del.. TS Anonymkode: 74bc1...a80 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #12 Skrevet 12. april 2018 På 10.4.2018 den 8.49, AnonymBruker skrev: Har en bror med autisme som var på avlastningshjem, men ingen var oppe å så til barna på nattestid, så om natten låste to andre barn broren min inn i et kjølerom. Gikk heldigvis bra med han, men han ble jo naturligvis livredd og nektet å dra tilbake (ikke at det i det hele tatt var noe alternativ å la han komme tilbake).. Anonymkode: 9c6cf...44d Det der hørtes ikke bra ut😰😰bra det gikk fint❤️ TS Anonymkode: 74bc1...a80
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #13 Skrevet 12. april 2018 På 10.4.2018 den 7.54, AnonymBruker skrev: Dårlig erfaring dessverre. Det ble bare rutineavbrudd for ungene og vi brukte mer krefter på å få tilbake rutinene enn vi brukte på ungene i første omgang. Livet til barnet ditt har akkurat blitt utsatt for en enorm omveltning. En med adhd takler ikke endringer på samme måte som andre. Vil ikke anbefale deg å gi henne enda en stor endring. Da du mest sannsynlig bare vil eskalere situasjonen for henne. Anbefaler deg heller å søke om støttekontakt. Det er ikke så stor omveltning og en støttekontakt vil være til stor hjelp for sosial trening. Det virker som at separasjonen tar hardt på henne og da trenger hun støtte og forståelse. Tror du må se etter måter å hjelpe henne på. Samtaler hos bup eller familihjelpa hvis dere har noe sånt i kommunen. Å ha barn med adhd er utfordrende, enda mer utfordrende når det skjer for eksempel skilsmisse og vi som foreldre har ansvaret for at ungene også har det bra. Har full forståelse for at du er sliten, men avlastning anbefaler jeg ikke for å fikse det. Anonymkode: 88c90...ab5 Utfordringene har alltid vært der, men føler hun på en måte slapper mer av, og er seg selv mer nå som far er flyttet. Noe som er kjempe fint sånn sett, men ja..jeg er sliten. jeg har hørt med kommunen ang dette, og har revurdert det litt. Legger det litt på is enn så lenge takk for svar, jeg er veldig enig i det du sier:) TS Anonymkode: 74bc1...a80
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #14 Skrevet 12. april 2018 På 9.4.2018 den 20.25, AnonymBruker skrev: Jeg er i omtrent samme situasjon; alene med to der den ene har diagnoser. Faren er bare sporadisk inne i bildet. Jeg fikk vedtak på avlastningshjem en helg per mnd på flekken. Dette er nå et år siden, men kommunen har fremdeles ikke funnet en passende familie, selvom de har annonsert og alt. Så nå har de gjort om vedtaket til timeavlastning, sånn at støttekontakten kan ta de timene og. Timevedtaket gjelder for 24 timer per mnd for en 7 åring. Anonymkode: 8ef92...4f2 Har søkt om støttekontakt, så venter på svar på om det går igjennom. skal bruke litt mer tid her hjemme og se litt hvordan det utvikler seg:) takk for svar. Jeg er kjempe gla for at du fikk forståelse for sin situasjon:) TS Anonymkode: 74bc1...a80
Gjest Capri-Sun Skrevet 12. april 2018 #15 Skrevet 12. april 2018 Veldig synd at fedrene ikke bidrar mer her. Latsabber og unnasluntrere
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #16 Skrevet 13. april 2018 1 time siden, Capri-Sun skrev: Veldig synd at fedrene ikke bidrar mer her. Latsabber og unnasluntrere Ja...du sa noe der...:( og det er skikkelig synd😔😔 han valgte å flytte nærmere sin familie, og lengre bort fra sine barn...😔 men men.. hans valg. Jeg skal nok klare å gi ungene det de trenger. Iallefall så godt jeg kan❤️ Anonymkode: 74bc1...a80 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #17 Skrevet 13. april 2018 Men sju mil er jo bare en times kjøring. Om han har bil er det jo ikke så mye? Anonymkode: ceec9...f0d 2
Fjaselina Skrevet 13. april 2018 #18 Skrevet 13. april 2018 Forstår ikkje at du skal både hente og levere! Det er urettferdig, og du bør få ein betre avtale på det punktet.
Kattugla Skrevet 13. april 2018 #19 Skrevet 13. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Far har valgt å flytte 7 mil unna.. Anonymkode: 74bc1...a80 Det er jo helt håpløst at folk kan tillate seg å ta så lite ansvar for egne barn, men om det er slik han ellers er, er det jo kanskje også grunnen til at barnet har vært mer utagerende, da tenker jeg på det du sier om barnet virker roligere etter at far flyttet? Det er uansett utrolig dårlig gjort av far å overlate hele ansvaret til deg, det burde ikke vært lov.. Jeg synes idéen om støttekontakt var bra og ville anbefalt å få det til allerede, det er ikke ukjent at ting kan eskalere i puberteten og siden mindre barn er ofte mer mottagelig for "å ta imot hjelp" enn ungdommer, kan det være lurt å få rammene på plass innen da. Utover det har jeg ingen gode råd og vil bare ønske deg lykke til videre. Noen av mine aller nærmeste har et barn som sliter og jeg vet hvor tungt det er og du har all min sympati ❤️
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #20 Skrevet 13. april 2018 28 minutter siden, Kattugla skrev: Det er jo helt håpløst at folk kan tillate seg å ta så lite ansvar for egne barn, men om det er slik han ellers er, er det jo kanskje også grunnen til at barnet har vært mer utagerende, da tenker jeg på det du sier om barnet virker roligere etter at far flyttet? Det er uansett utrolig dårlig gjort av far å overlate hele ansvaret til deg, det burde ikke vært lov.. Jeg synes idéen om støttekontakt var bra og ville anbefalt å få det til allerede, det er ikke ukjent at ting kan eskalere i puberteten og siden mindre barn er ofte mer mottagelig for "å ta imot hjelp" enn ungdommer, kan det være lurt å få rammene på plass innen da. Utover det har jeg ingen gode råd og vil bare ønske deg lykke til videre. Noen av mine aller nærmeste har et barn som sliter og jeg vet hvor tungt det er og du har all min sympati ❤️ Han overlater ikke hele ansvaret til henne ved å ta barna annenhver helg, men det er klart det blir lite avlastning, særlig når ts må jobbe de lørdagene far har barna... Anonymkode: ceec9...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå