AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Vil gjerne diskutere meditasjon med noen som har erfaring med det. Jeg har forsøkt meditasjon som stressmestringsteknikk flere ganger i livet, men synes liksom ikke det hjelper noe særlig... det må jo være noe jeg gjør feil?! For mange år siden gikk jeg et kurs i acem-meditasjon, der man skal fokusere på et mantra mens man mediterer. Jeg har også gått kurs i Mindfulness (som jeg forøvrig synes er utrolig vanskelig å greie å ha fokus på i en travel hverdag- selv om jeg vet at det er nettopp derfor det er viktig ) og jeg har lest bøker om emnet. For en måneds tid siden leste jeg at meditasjon er litt som trening- man ser ikke effekten umiddelbart, men først etter å ha gjort det regelmessig over litt tid. Så nå har jeg meditert til Ivar Vehlers mindfullness-meditasjon på Spotify i 10 min hver dag den siste måneden. Likevel føler jeg dessverre fortsatt at jeg er mye stresset og urolig... Noen som har noen tips? Eller som har erfaring med meditasjon og kan fortelle meg om det er noe man typisk gjør «feil» når man føler at meditasjon ikke funker? Anonymkode: c4e61...a8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå