Gå til innhold

Vektnedgang - huden "henger"...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kjersti

Er ei jente på 43 år som har gått ned 35 kg (hittil). Huden min "henger" på mave og lår - finnes det et alternativ til plastisk kirurgi ? (som jeg har store betenkeligheter med). Vet at flere ville si at det ikke burde spille noen rolle, men jeg går fremdeles nedover, og dette begynner å bli et problem. Det begynner også å kjennes i ansiktet, huden kan strekkes en del..

Takknemlig for ethvert forslag !

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har ingen tips, bare et stort WOW! over slankingen.

Jeg tipper du har ganske mye mer overskudd og energi nå enn tidligere.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner jo ikke hvor lang tid du har brukt på å slanke deg, men det er viktig å gå veldig sakte ned i vekt for at huden skal trekke seg sammen etterhvert som den mister "fyll".

Det hjelper jo lite på allerede slapp hud og du visste kanskje dette fra før.

Jeg ser at du har store betenkeligheter med plastisk kirurgi, og kan til en viss grad være enig. Men om du har prøvd "alt" og ingenting hjelper: Kunne du endret mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Først og fremst GRATTIS med utrolig bra vektreduksjon :-D

Nå vet ikke jeg hvilken måte du har gått ned på.

Har du gått fort ned i vekt??

Har du trent ved siden av?

Noe kan man trene opp/bort, men overflod av hud etter store vektreduksjoner må som oftest opereres bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :blomst_opp:

Om du endrer mening, så kan du få henvisning av fastlegen din til gratis operasjon. Er vertfall slik i min hjem kommune. Med så mange kilo borte skal du vertfall holde kriteriene for å få dekt. Ellers har jeg ikke noen gode råd.

Stå på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så vil jeg gratulere deg med å ha gått ned så mye. :-) Selv har jeg gått ned 29 kg og står på venteliste for bukplastikk da det ikke går å trene bort den overflødige huden jeg har etter vektnedgang og barnefødsler...

Har også vært mye i tvil om operasjon, men tenker at jeg fortsatt er forholdsvis ung og vil gjerne gjøre det beste ut av det jeg har... Lykke til uansett hva du velger å gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pamella - ikke innlogget

Gratulerer!

Først og fremst vil jeg på det varmeste anbefale bukplastik! Jeg tok bukplastikk for 1 1/2 år siden og er superfornøyd! Jeg hadde også slapp hud pga vektnedgang.

Jeg er veldig usikker på om det finnes et annet alternativ, jeg prøvde iallefall alle mulige kremer før jeg fikk høre om operasjonen. Men jeg så på extreme makeover at de brukte et spesielt apparat på "kyllingarmene" til en dame for å stramme opp huden der, men jeg vet ikke om dette har kommet til Norge enda, da vil jeg i tilfelle prøve dette på lårene mine! Jeg har riktignok fjernet hud der også, men det er en sjelden operasjon og vil ikke stramme helt pga stor fare for komplikasjoner.

Du kan jo kontakte ulike klinikker som utfører plastisk kirurgi eller klinikker som spesialiserer seg på hudprøblemer, kanskje de vet noe om dette apparatet? Jeg skal iallefall informere deg om jeg finner ut noe selv!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med vekttapet :P

Jeg har selv godt ned 31 kilo,har 20 igjen.Hos meg var det kun mage som det var overflødig hud,tok bukplastic for 2 mnd.siden.

Anngret litt de første to ukene for det var vondt,men nå er jeg bare glad,har begynnt å trene igjen for å få vekk resten av kiloene,var egentlig veldig dumt å ta bukplastic før jeg hadde fått vekk alt,for nå må jeg igjallefal fjerne ti kilo for å bli fin,magen er flat og fin men står ikke i stil med resten.

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett på tv så virker det så enelt med bukplastikk. Jeg lurer på om dere som har gjort det hadde noen komplikasjoner, eller har hørt om noen som har hatt???

(Ser at jeg vil være i samme situasjon dersom jeg klarer å gå ned de kiloene jeg ønsker (dvs. begynner å trene regelmessig og spise sunnere. :wink:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må bare si jeg beundrer dere som klarer å gå ned så mye i vekt....hvordan klarer dere det....jeg skulle gjerne gått ned 15 kg...

Har dere tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Yingyang:

Heng deg på tråden våres http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=112431

Her er vi mange som forsøker å gå ned i vekt! :-)

Når det gjelder bukplastikk er det ikke så lett som det virker på tv. Det er vondt og man vil ha vondt lenge. Jeg var sykemeldt i to måneder men det var fordi jeg i tillegg fjernet overflødig hud på lårene. Man er øm og sår ganske lenge og jeg har fremdeles ikke fått tilbake all følelse i huden (det er 1 1/2 år siden operasjonen). Det tok flere måneder før jeg ikke hadde smerter i magen, og enda lengre før lårene ble bra.

Men for meg var alt dette en bagatell fordi selve operasjonen forandret livet mitt utrolig mye! Jeg synes ikke man skal ta en bukplastikk hvis dette ikke er noe som virkelig plager en, men sliter man fysisk og psykisk er det bare å legge seg under kniven! Tenk på hvor mye det betyr for deg å få fikset dette for køene begynner å bli lange og det er synd å la de som virkelig trenger slike operasjoner vente. Mange får utrolig mye fysiske plager med slik ekstra hud (sår og betennelser osv).

I tillegg må man selvfølgelig være klar over at det kan oppstå komplikasjoner (jeg våknet under operasjonen :o ), og man får arr uansett! Hvor fine de er avhenger av huden din, om du røyker, kosthold, livsstil, alder +++ Jeg er enda så ung at jeg har fått veldig pene arr, men de går fra hofte til hofte og rundt navelen. Noen "skavanker" har jeg også fått som følge av operasjonen men jeg er så fornøyd at jeg bare er stolt av disse feilene.

Dette ble visst veldig langt, men send meg gjerne PM hvis dere har spørsmål om bukplastikk så skal jeg svare så godt jeg kan! :-)

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart toår siden min bukplastikk og jeg har bare positive erfaringer med denne operasjonen. Jeg er ung og livet mitt ble snudd på hodet da jeg endelig slapp å pudre hudfold og tørke svette i lysken. Arrene strekker seg fra hoftekam til hoftekam og opp rundt navelen og nesten til mellomgulvet. Angrer ikke et sekund. Jeg syns egentlig det gikk greit hva smerte angår,men vi er alle forskjellige.

Lykke tilvidere med slankingen og det å holde vekten stabil,som kanskje er verre på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...