Gå til innhold

Opel Mokka: Bakkeklaring og prisnivå på deler/service?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt grønn på dette med bil og det er nå på høy tid å bytte ut bilen min. Ser etter en bil med høy bakkeklaring da jeg må forsere høy fortauskant for å parkere på egen tomt. Har tittet på Renault Captur, Skoda Yeti og Opel Mokka. Frister veldig med en Opel Mokka og har sett på en 2014-modell  bensinutgave (kun forhjulsdrift, ikke 4WD). Er det noen her inne som vet om Opel Mokka er dyr å ha i.f.t serviceutgifter og pris på deler ved reperasjoner? Eller er den evt rimelig sammenliknet med andre biler? Tar også gjerne imot gode råd om små biler som er praktiske og med høy bakkeklaring :-)

Anonymkode: 8ea95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opel pleier å ha billige deler, fordi de går mye i stykker. Stor omsetning = billigere innkjøp.

Toyota Urban Cruiser er en småbil med god bakkeklaring og som varer lenge som jeg liker godt. Er vel egentlig en slags Corolla, men siden modellen er mindre kjent, kan du ofte gjøre kupp.

Ellers har du jo Honda Jazz og en hel bråte med firehjulsdrevne Suzuki som også kan være egna.

Anonymkode: 70c19...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk litt om Opel og rust og hvordan de håndterer reklamsjoner. Jeg har sett biler som er et kun noen få år gamle med rustskader som de nekter å utbedre. Det er snakk om skader pga dårlige matrialer, ikke utvendige skader. 

Kjøp heller noe annet med importør og forhandlernett som tar garantisaker på alvor.

Anonymkode: ad09c...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttig info! Jeg sjekker ut alle tips og tar gjerne imot flere :-)

Anonymkode: 8ea95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere evt om Renault Captur? Er den et bedre valg enn Opel Mokka?

Anonymkode: 8ea95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt grønn på dette med bil og det er nå på høy tid å bytte ut bilen min. Ser etter en bil med høy bakkeklaring da jeg må forsere høy fortauskant for å parkere på egen tomt. Har tittet på Renault Captur, Skoda Yeti og Opel Mokka. Frister veldig med en Opel Mokka og har sett på en 2014-modell  bensinutgave (kun forhjulsdrift, ikke 4WD). Er det noen her inne som vet om Opel Mokka er dyr å ha i.f.t serviceutgifter og pris på deler ved reperasjoner? Eller er den evt rimelig sammenliknet med andre biler? Tar også gjerne imot gode råd om små biler som er praktiske og med høy bakkeklaring :-)

Anonymkode: 8ea95...8bf

Opel Mokka er en helt suverene biler. Servisene er standardpris på hos merkeverkstedet. Har aldri skiftet en del på mine biler. De får påfyll ab bensin, vask og påfyll av gratis vindusspylevæske hentet hos Opelforhandler, og går som klokker. 

Rust har ingen av mine biler hatt, der det har vært noe å reklamere på så har forhandler ordnet opp promte. Anbefaler Opel. Renault har stort sett samme forhandler som Opel. Honda vil du slite veldig med reprasjoner og verksted med, særlig dersom du er kvinne. Det siste gjelder også tildels Skoda. 

Anonymkode: c293e...ba2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere evt om Renault Captur? Er den et bedre valg enn Opel Mokka?

Anonymkode: 8ea95...8bf

NEI.

Anonymkode: c293e...ba2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Honda vil du slite veldig med reprasjoner og verksted med, særlig dersom du er kvinne. Det siste gjelder også tildels Skoda. 

Anonymkode: c293e...ba2

Whut? Kjønnsbetinget reparasjonsproblem? Det er helt sant at Honda har vanvittige delepriser på det meste. Men det er jo fordi du omtrent aldri trenger å reparere noe. Stort sett bare bremsevedlikehold på de.

TS, hvis du vil bruke en liten time på å lese deg litt opp, ta en titt på denne siden. Dette er EU kontroll data fra Tyskland, og viser andelen feil per biltype. Grei pekepinn:

http://www.anusedcar.com/

Foretrekker du tekst fremfor tall, se her - eiere som beskriver brukeropplevelsen med alle salgs biltyper:

http://www.carsurvey.org/

En siste relativ enkel metode er å google bilnavn + used car review. Da vil du som regel få en oversikt over styrker og svakheter. De fleste som skriver slikt vil også ramse opp mulige alternativer. 

Lykke til! :)

Anonymkode: 70c19...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Whut? Kjønnsbetinget reparasjonsproblem? Det er helt sant at Honda har vanvittige delepriser på det meste. Men det er jo fordi du omtrent aldri trenger å reparere noe. Stort sett bare bremsevedlikehold på de.

TS, hvis du vil bruke en liten time på å lese deg litt opp, ta en titt på denne siden. Dette er EU kontroll data fra Tyskland, og viser andelen feil per biltype. Grei pekepinn:

http://www.anusedcar.com/

Foretrekker du tekst fremfor tall, se her - eiere som beskriver brukeropplevelsen med alle salgs biltyper:

http://www.carsurvey.org/

En siste relativ enkel metode er å google bilnavn + used car review. Da vil du som regel få en oversikt over styrker og svakheter. De fleste som skriver slikt vil også ramse opp mulige alternativer. 

Lykke til! :)

Anonymkode: 70c19...775

Dette skal så absolutt sjekkes ut! Tusen takk for tips :-)

Anonymkode: 8ea95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha dieselmotor eller bensinmotor?

Pickuper må ha dobbelcabin, crewcab med bakseter.

Ford Ranger.

Toyota Hilux, 4Runner Trd.

Isuzu D-max.

Chevrolet Colorado.

VW Amarok.

Subaru Forester.

Jeep Renegade.

Jeep Wrangler. Må ha bakseter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Dodge skrev:

Skal du ha dieselmotor eller bensinmotor?

Pickuper må ha dobbelcabin, crewcab med bakseter.

Ford Ranger.

Toyota Hilux, 4Runner Trd.

Isuzu D-max.

Chevrolet Colorado.

VW Amarok.

Subaru Forester.

Jeep Renegade.

Jeep Wrangler. Må ha bakseter.

Vil vel helst ha bensinbil. Ønsker en liten bil, men gjerne med litt motorkapasitet og sikkerhet så den kan kjøres lengre strekninger. Vil mest bli brukt til korte avstander i hverdagen og det er egentlig kun den forbanna fortauskanten her hjemme som gjør at jeg ønsker en høy, men liten bil. Altså høy bakkeklaring. Er så lei av å slå nedi og stadig måtte bytte eksosanlegg/-rør pga at bilen slår nedi titt og ofte. Det blir veldig dyrt i lengden. Så ønsker rett og slett tips om gode bruktbilkjøp med høy bakkeklaring - gjerne til en rimelig penge (under 150.000,-)

Anonymkode: 8ea95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dodge foreslår jo vanvittig voldsomme biler. Hva med Suzuki SV4 eller Swift eller hva den nå heter i dag? Liten, billig, 4x4, pålitelig, god bakkeklarering:

photo-785552.jpg

Anonymkode: 70c19...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Dodge foreslår jo vanvittig voldsomme biler. Hva med Suzuki SV4 eller Swift eller hva den nå heter i dag? Liten, billig, 4x4, pålitelig, god bakkeklarering:

photo-785552.jpg

Anonymkode: 70c19...775

Ser absolutt bra ut. Skal sjekke ut mere.

Anonymkode: 8ea95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uten grunn til at denne bilen omtales som Opel Møkka på folkemunne..

Neida, moren min kjøpte en slik, de er godt fornøyd. Ikke så stor, men stor nok om man ikke trenger særlig med plass.

Anonymkode: b5467...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke mokka er no. Sinnsykt liten bil, og hvertfall ingen familiebil. 
Vi har et bilsete som er et av de minste du får tak i. Det gikk ikke ann å feste 100% fast. 

Anonymkode: 97d6d...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes ikke mokka er no. Sinnsykt liten bil, og hvertfall ingen familiebil. 
Vi har et bilsete som er et av de minste du får tak i. Det gikk ikke ann å feste 100% fast. 

Anonymkode: 97d6d...91e

Barnester av de fleste sortene festes helt greit i en Opel Mokka. 

Opel har og en ny Crossover. 

Anonymkode: c293e...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dacia Duster er en bil med eksepsjonelt høy bakkeklaring. Du kan få de med 4x4, automatgir eller ordinær manuellkasse med tohjulsdrift.

Anonymkode: 082ed...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Suzuki hvis du vil ha ekstrem bra kvalitet.

F.eks.:

 

Anonymkode: a278b...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...