weøw Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 (endret) Tok av tannregulering i både over- og underkjeve for omtrent 3 år siden. Kjeveortopeden "limte" deretter på streng både i over- og underkjeve. Slik at tennene i frontpartiet skulle holde seg stabilt. For 1 1/2 - 2 år siden holdt jeg på å miste strengen i underkjeve, så dro deretter til kjeveortopeden. Hun tok da bare av strengen og sa at jeg ikke trengte den lenger: at tennene sikker var stabile nok nå. Nå har fortennene i underkjeven begynt å "vri" seg innover. Dette har skjedd gradvis, men har skjedd mer effektivt den siste tiden. Har konkludert med at dette skjer pga manglende streng. Har nå bestemt meg for å ta regulering i underkjeve. Slik at jeg får løst opp i dette, før det evt. blir enda verre.. Siden dette var tannlegen sin skyld, og det kunne bli unngått ved at strengen hadde blitt limt på igjen... Har jeg da rett på "rabatt"/"pengetrekk" når jeg setter på ny regulering? Endret 8. april 2018 av weøw
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 55 minutter siden, weøw skrev: Tok av tannregulering i både over- og underkjeve for omtrent 3 år siden. Kjeveortopeden "limte" deretter på streng både i over- og underkjeve. Slik at tennene i frontpartiet skulle holde seg stabilt. For 1 1/2 - 2 år siden holdt jeg på å miste strengen i underkjeve, så dro deretter til kjeveortopeden. Hun tok da bare av strengen og sa at jeg ikke trengte den lenger: at tennene sikker var stabile nok nå. Nå har fortennene i underkjeven begynt å "vri" seg innover. Dette har skjedd gradvis, men har skjedd mer effektivt den siste tiden. Har konkludert med at dette skjer pga manglende streng. Har nå bestemt meg for å ta regulering i underkjeve. Slik at jeg får løst opp i dette, før det evt. blir enda verre.. Siden dette var tannlegen sin skyld, og det kunne bli unngått ved at strengen hadde blitt limt på igjen... Har jeg da rett på "rabatt"/"pengetrekk" når jeg setter på ny regulering? Ta en telefon til pasient og brukerombudet og forhør deg. Anonymkode: 3ddd7...d4d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 Eksakt samme skjedde med meg for 11 år siden. Ca 1 år etter at jeg tok av strengen var tennene i underkjeven tilbake i opprinnelig posisjon. Ringte til kjeveortopeden og fikk time etter noen uker. Jeg fikk ny regulering gratis siden han ville ta av strengen (hadde vært der x antall ganger for å få mer lim på så han var sikkert ganske lei av meg.) Trengte bare ha reguleringen på i 7 mnd før alt var rett igjen. Fikk så ny streng som han anbefalte å ha på så mange år jeg orket. Fjerna den for 3 år siden. Ene fortanna nede er nå blitt skjev igjen, men jeg har innfunnet meg med det å orker ikke ny regulering bare pga den.. Anbefaler deg å ha strengen på for evig Anonymkode: 575e7...8b7
weøw Skrevet 12. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2018 På 8.4.2018 den 23.38, AnonymBruker skrev: Ta en telefon til pasient og brukerombudet og forhør deg. Anonymkode: 3ddd7...d4d Takk for tips! Snakket med de og de har ikke ansvar for tannlegetjenester. De anbefalte meg å kontakte fylkestannlegen
weøw Skrevet 12. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2018 På 9.4.2018 den 0.34, AnonymBruker skrev: Eksakt samme skjedde med meg for 11 år siden. Ca 1 år etter at jeg tok av strengen var tennene i underkjeven tilbake i opprinnelig posisjon. Ringte til kjeveortopeden og fikk time etter noen uker. Jeg fikk ny regulering gratis siden han ville ta av strengen (hadde vært der x antall ganger for å få mer lim på så han var sikkert ganske lei av meg.) Trengte bare ha reguleringen på i 7 mnd før alt var rett igjen. Fikk så ny streng som han anbefalte å ha på så mange år jeg orket. Fjerna den for 3 år siden. Ene fortanna nede er nå blitt skjev igjen, men jeg har innfunnet meg med det å orker ikke ny regulering bare pga den.. Anbefaler deg å ha strengen på for evig Anonymkode: 575e7...8b7 Hvordan gikk du fram? Er så konfliktssky, så vet ikke helt hvordan jeg skal "konfrontere" kjeveortopeden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå