AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Hei, håper det går bra at jeg skriver her, jeg er en mann som nå har jobbet ca 12 år i et kvinnebasert yrke, vi har hatt menn som har vært ut og inn her sånn men mest er det jenter som jobber der hvor jeg jobber. I et par år nå så har ikke jeg vært helt meg sjøl, fortere sur, ofte vondt i magen, kvalm og uvel, og det siste året har jeg engstet meg veldig for å få omgangssyke. Den siste uka har jeg slitt med litt vondt i brystet og hodet. Situasjonen på arbeidsplassen har vært bra, men det er episoder der ute som ikke jeg skal nevne her, men som jeg føler ikke er bra for min del, Kan nevne en av dem hvor jeg kommer ned etter et planleggingsmøte og får huden full av kjeft fordi noen andre som ikke har med der jeg jobber skal ordne noe annet en dag senere som gjør at den personen blir borte. Jeg skjønner frustrasjonen her jeg altså, men ikke at det skal gå utover meg. Kan nevne noen flere også, snakking i gangene i over 30 min, snakking på kjøkkenet, ofte borte fra stedet hvor vi skal være osv osv. Her om dagen valgte jeg å bli hjemme, da hadde jeg fått nok. Sitter og har hatt småvondt i hodet i helga, vondt i magen og sommerfugler i magen, vondt i ledd og muskler og vært sliten. Men har holdt meg i gang med å gå noen småturer og ta en tur ut, selvom jeg har lyst til å legge meg inne. Jeg har tatt opp med legen tidligere om hvordan jeg har hatt det å jobben, men har da fortsatt å gå på jobb. Nå lurer jeg på om jeg skal ta en prat med min nye lege(Min har gått av med pensjon),og bli hjemme fra jobben i morgen, for jeg gleder meg ikke til å gå på jobb. Er dette tegn på utbrenthet tro? Eller er det bare jeg som overreagerer og er ekstremt sliten :-/ Skal også sies at jeg har kortere lunte og blir forterer sur og irritabel også.. Hvordan er det med dere andre som har gått på en smell? Blitt utbrent? Anonymkode: 4fc19...019
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Syns det høres mer ut som mistrivsel og manglende inspirasjon. Det kan også hende du har irritabel tarm siden du er kvalm og uvel og vondt i magen, mange mange har det. Prøv å kartlegg om det kommer 30-120 min etter matinntak eller om det er der uansett, og om det ofte er etter brød og pasta mat , egg, melk osv eller all mat. Men en tur til legen for å ta blodprøver og sjekke nivåene er alltid lurt uansett Anonymkode: 04678...f7e
JonAS Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 Har vært hos legen og sjekket dette. Verken matintoleranse, cøliaki eller irritabel tarm 😊 tatt blodprøver og det meste 😊 Tok det her opp med forrige legen min også, han tok test av hjerte og alt mulig, men det sitter i musklene. Gruer meg til jobb, gleder meg ikke, blir fort irritert på de jeg jobber med og har kort lunte på jobb generelt. Og kjenner det i skuldre og magen og brystet, sliten og vil sove, presser meg til å gå tur for å holde formen, og gjøre det jeg har på planen selv om lysta ikke er der.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #5 Skrevet 8. april 2018 Ut i fra hva du beskriver tror jeg det heller er mistrivsel som gir deg ubehaget. Det kan være en god ide å bytte jobb, omså til en annen arbeidsplass innenfor samme yrke. Men mistrivsel over lang tid kan før til utbrenthet etterhvert, så du bør ikke ignorere symptomene heller. Anonymkode: 450c0...d25
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #6 Skrevet 8. april 2018 Jeg tenker du bør snakke med legen om hvor du skal sette grenser mtp å bli sykmeldt eller ikke. Det er også lurt å tenke på om det er noen på jobben du kan snakke med om det som skjer og se om det er mulig å løse litt opp i ting. Av og til hjelper det å vite at noen vet og støtter deg, av og til er det ting ledelsen bør ta tak i og andre ganger er det kun ett av to,-sykemelding og eller bytte jobb. Anonymkode: 22509...782
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 Takk for svar 😊 er bare å ta tak i dette, vært hjemme siden fredag og brukt hele helga på å tenke på det her, vært sånn i flere år så på tide å ta tak i det, har pratet med tillitsvalgt også men går litt så er det i samme sporet igjen :-/ Anonymkode: 4fc19...019
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå