Gå til innhold

40 dager røykfri

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært røykfri i 40 dager. Og nå er jeg mer røyksugen enn før. Men all nikotin bør jo være ute av kroppen? Så å ta en tyggis vil kanskje bare ødelegge det? Hva bør jeg gjøre nå?

Jeg slutta da hele min daglige rutine ble endret veldig. Jeg fikk endelig en god motivator for å slutte. Og det gikk strålende fordi hele hverdagen ble snudd på hode. Akkurat den siste uka har jeg hatt mine gamle hverdagsrutiner tilbake. Og da savner jeg røyken. 

Hva har andre gjort for å komme seg forbi savnet? Lite lystne på godteri for å stille suget. Og i dag er jeg for forkjøla for å trene også. Så jeg er stuck hjemme og jeg kjeder meg. 

Anonymkode: 60d42...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å røyke for 7½ år siden, og det er virkelig deilig å være røykfri for godt! Det er det du må si til deg selv og holde motet oppe med. Tenk på alle de PENGENE du sparer! Bøttevis av penger hvert år er spart når du lar være å røyke. Og tenk på helsegevinsten, innsiden av dine lunger! ALT er positivt ved å slutte og røyke, så hold motet oppe og snakk deg selv til rette når du merker at du vakler.

Det var det jeg gjorde da jeg i begynnelsen var sugen på røyk. Sa til meg selv at jeg har spart hundre spenn bare i dag, 700 spenn på denne uka, tusenvis av kroner i måneden osv. Samt at jeg minnet meg selv på hvor bra det var for helsen å kutte røyken da, selvsagt. Repeterer det om og om igjen, hver gang røyksuget meldte seg.

Jeg vet ikke hva du kan stappe i deg som erstatning for røyksuget når du sier du vil hverken bruke nikotintyggis eller godteri. Frukt da kanskje? Kjøp masse frukt og spis det hver gang suget kommer over deg? Druer ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Ja penger er en veldig god motivator. Og merker jo at jeg puster lettere når jeg er fysisk aktiv. 

Men jeg er skuffa over hvor lite jeg har spart. Har spart 1000,- nå på 40 dager 😂 var ikke akkurat noen storrøyker. Men det er jo allikevel mye penger. Kjøpte en turbukse for de penga nå som belønning. Men buksa var ikke så fin som ønsket. Så den leveres tilbake. Må finne en annen premie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Kjempe bra jobba! :)  Har ikke noen råd til deg, men ville bare si det! Stå på og ikke gi etter nå!
Har faktisk hørt at å suge i et sugerør hjelper, for for mange er det den psykiske greia med å ha noe å puste på og putte  i munnen når man stresser eller er sugen.

Anonymkode: a1e25...dda

• Liker 1
Skrevet

Min største hjelp og motivator var (og er) stoltheten min. Ikke pokker om jeg skal gi etter osv. Nå var det mange som ikke trodde at jeg skulle slutte, eller klare det, så da beit jeg bare tenna sammen og nektet å gi etter. 

Det suget du kjenner nå er ikke «ekte», det er vanen. Stå i mot! Om jeg klarte det klarer du det! 

Røykfri 1,5 år! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så godt som ferdig etter 40 dager, og du har bevist for deg selv at det er du som har kontrollen over abstinensene. Godt jobba!

Anonymkode: f76e7...90b

• Liker 1
Skrevet

Det å ikke lukte røyk lenger, det er også motivasjon. Den ekle sure lukta i klær, hud, hår og fingrene. Æsj, den holder du deg unna! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det føles godt å ikke lukte vondt. Hater lukta av røyk. Ironisk nok. Synes også det ser ufattelig Harry ut å røyke også. 

Jeg tok meg en lang tur og det hjalp. Merker at jeg må gjøre ting jeg vanligvis ikke gjør for å bryte ut av rutiner som gir meg suget :P 

haha må bare stå i det. Enda ikke hørt om noen som har angra på å slutte. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikk et glass vann med ferskpresset sitron i når suget kommer over deg, og gå ut og ta noen dype pust. Akkurat nikotinet vet jeg ikke, men alle toksinene er ikke ute av kroppen etter 40 dager, det kan jeg garantere.

Anonymkode: efe82...9d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...