Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hactar skrev:

At barna kommer hjem og er slitne og grinete etter en slik dag, er helt naturlig og greit nok, tenker jeg. Det i seg selv er ikke grunn for å legge føringer på hva far kan eller ikke kan gjøre når barna er på samvær. 

Spørsmålet er om det får negative virkninger ut over en litt humpete kveld. Forplanter det seg ut over natta eller uken? Får barnet med diagnose ekstra problemer med hverdagen på noe vis etter en slik dag? Da kan du i så fall begrunne ønsket ditt overfor far, og har kanskje bedre muligheter for å bli hørt. 

Viktige spørsmål her

Anonymkode: f3b88...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, Hactar skrev:

At barna kommer hjem og er slitne og grinete etter en slik dag, er helt naturlig og greit nok, tenker jeg. Det i seg selv er ikke grunn for å legge føringer på hva far kan eller ikke kan gjøre når barna er på samvær. 

Spørsmålet er om det får negative virkninger ut over en litt humpete kveld. Forplanter det seg ut over natta eller uken? Får barnet med diagnose ekstra problemer med hverdagen på noe vis etter en slik dag? Da kan du i så fall begrunne ønsket ditt overfor far, og har kanskje bedre muligheter for å bli hørt. 

Endret av Jouley
.
Skrevet
2 timer siden, Englejenta skrev:

Angående ditt barn med diagnose, så hadde vel ikke barnet blitt med i svømmehallen om ikke barnet hadde taklet det.

Barnet med diagnose er ikke i stand til bedømme hva som er bra for h*n eller ikke. Ei heller gi uttrykk for det.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Jouley skrev:

Har en diskusjon med min eks. Han syns det er ok å dra på samvær med barna i svømmehallen og være der seks timer. Dette har han gjort et par ganger og barna er dødsslitne og nærmest i oppløsning når de kommer hjem. Har prøvd å fortelle han at det kanskje er litt for lenge for barna, men det kan han ikke forstå fordi de har det jo så gøy. Tilleggsinfo: det ene barnet har en diagnose, som gjør at det kan virke ekstra belastende å være et sted med så mange mennesker, lyder og høyt aktivitetsnivå over så lang tid. Dette er heller ikke noe eksen forstår, fordi barnet har det jo så gøy i svømmehallen! 

Hva syns dere? er jeg en hønemor eller inne på noe??

Barnas alder er avgjørende. 

Men det er ikke uten grunn at mange kommunale badeanlegg opererer med 1 times aktiv badetid i bassengområdet. 

De forholdene du ramser opp er av mindre betydning i forhold til eksponering av høy luftfuktighet, pusting i klordamp og eksponering av hud i klorbasseng. I tillegg kommer at mange ikke vasker seg grundig før de går i basseng ol. Dermed blir alle eksponert for mengder av bakterier og virus.  Det er langt mer å frykte for alles helse enn både støy, aktivitetsnivå og menneskemengder. 

Anonymkode: ab6aa...99b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnas alder er avgjørende. 

Men det er ikke uten grunn at mange kommunale badeanlegg opererer med 1 times aktiv badetid i bassengområdet. 

De forholdene du ramser opp er av mindre betydning i forhold til eksponering av høy luftfuktighet, pusting i klordamp og eksponering av hud i klorbasseng. I tillegg kommer at mange ikke vasker seg grundig før de går i basseng ol. Dermed blir alle eksponert for mengder av bakterier og virus.  Det er langt mer å frykte for alles helse enn både støy, aktivitetsnivå og menneskemengder. 

Barna er i småskolealder.

De forholdene jeg ramser opp er av betydning for barnet med diagnose. Barna har god fysisk helse, men for barnet med diagnose er det lang tids eksponering for støy, menneskemengder, sammen med et høyt aktivitetsnivå som gir reaksjoner i etterkant.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Jouley skrev:

Barna er i småskolealder.

De forholdene jeg ramser opp er av betydning for barnet med diagnose. Barna har god fysisk helse, men for barnet med diagnose er det lang tids eksponering for støy, menneskemengder, sammen med et høyt aktivitetsnivå som gir reaksjoner i etterkant.

Barn med diagnoser har gjerne et nettverk av fagfolk rundt seg, alternativt minst en "ekspert" du kan kontakte i ulike situasjoner. Har du vært i kontakt med barnets behandler og søkt råd i situasjonen der? 

Skrevet

Hvis barna har det kjekt så gjør det jo ingenting? At det fører til reaksjoner hos barna noen dager gjør vel heller ikke noe så lenge de ikke bader hver uke , noe jeg tviler på at de gjør. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn med diagnoser har gjerne et nettverk av fagfolk rundt seg, alternativt minst en "ekspert" du kan kontakte i ulike situasjoner. Har du vært i kontakt med barnets behandler og søkt råd i situasjonen der? 

Barnet er i systemet og har fagfolk rundt seg, men jeg har ikke søkt råd om denne konkrete problemstillingen. Kun generelt om tilrettelegging av aktiviteter, skjerming, hjelp til regulering etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...