Jouley Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 (endret) Takker for mange tilbakemeldinger, tar til meg det dere skriver. Sletter og stenger denne tråden nå. Endret 8. april 2018 av Jouley Gjenkjenbart for de involverte i saken
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Trodde man betalte for en time i svømmehallen jeg? 6 timer er for lenge, det blir for slitsomt Anonymkode: 838f9...f55 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 Hvordan skal noen her på Kvinneguiden egentlig vite hva som er best for dine barn? Dette burde dere faktisk vite best selv... Anonymkode: 05f3b...9dd 11
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 jeg tenker at så lenge barna har det gøy gjør det vel ingenting om de e slitene når de kommer hjem. Men om de ikke vil være der så lenge så er 6 timer lenge i svømmehallen Anonymkode: fdb95...ff2 9
Jouley Skrevet 8. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal noen her på Kvinneguiden egentlig vite hva som er best for dine barn? Dette burde dere faktisk vite best selv... Anonymkode: 05f3b...9dd Jeg har en formening om hva som er best for mine barn, det er ikke det spørsmålet går ut på. Jeg spør om seks timer i svømmehallen er innafor, dvs. ber om andres mening 1
Englejenta Skrevet 8. april 2018 #6 Skrevet 8. april 2018 43 minutter siden, Jouley skrev: Har en diskusjon med min eks. Han syns det er ok å dra på samvær med barna i svømmehallen og være der seks timer. Dette har han gjort et par ganger og barna er dødsslitne og nærmest i oppløsning når de kommer hjem. Har prøvd å fortelle han at det kanskje er litt for lenge for barna, men det kan han ikke forstå fordi de har det jo så gøy. Tilleggsinfo: det ene barnet har en diagnose, som gjør at det kan virke ekstra belastende å være et sted med så mange mennesker, lyder og høyt aktivitetsnivå over så lang tid. Dette er heller ikke noe eksen forstår, fordi barnet har det jo så gøy i svømmehallen! Hva syns dere? er jeg en hønemor eller inne på noe?? Jeg syns det er supert , det er jo fantastisk morsomt i ett badeland. Herlig å slite ut barna, det er ingenting negativt med det. På sommeren drar man jo gjerne 6 timer på stranda, så jeg velger å sammenligne det med det. Angående ditt barn med diagnose, så hadde vel ikke barnet blitt med i svømmehallen om ikke barnet hadde taklet det. Nei, jeg syns det høres både morsomt og sunt ut. All ære til din kjære som orker å være med dem i hele 6 timer på badeland, det må jo være nydelig for deg også å få litt alenetid. Men, må jo si at du som mamma selv vet beste angående dine barn både med og uten diagnoser hva som fungerer og hva som ikke gjør det. Klem til deg 10
Gjest GoldenLioness Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 6 timer er latterlig lenge. Jeg personlig ville sagt det holdt med et par timer. Badeland etc er en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 Så lenge barna har det gøy er det innafor. Om barna vil hjem, fordi de er sliten og lei, og det er far som vil være der lenger er det ikke innafor. Anonymkode: ce94a...18e 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 Jeg synes at du skal la være å bry deg så lenge han ikke tar dem med på noe skadelig under samværet sitt. Anonymkode: 65df7...1bb 1
jabx Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 40 minutter siden, Jouley skrev: Jeg har en formening om hva som er best for mine barn, det er ikke det spørsmålet går ut på. Jeg spør om seks timer i svømmehallen er innafor, dvs. ber om andres mening Seks timer er greit hvis det er greit for barna. Seks timer er ikke greit hvis det ikke er greit for barna. Hvorfor gjør du det så vanskelig? 4
Fluttershy Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 Her kan jeg si at jeg forstår deg, men det er fordi jeg også har ett barn med diagnose, som det hadde blitt for mye for. Men hun hadde ikke merket selv at det ble for mye før hun kom hjem igjen. Noen barn sliter med regulering, og med å kjenne og forstå sitt eget beste der og da, og sa må foreldrene hjelpe dem med å regulere dette! Jeg forstår at det er vanskelig og forstå for dem som ikke har barn som har problemer med dette, eller for dem som ikke ser sammenhengen mellom dette og problemene barnet gjerne får i etterkant., men jeg er enig med deg i at man bør ikke overdrive en aktivitet! 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, Jouley skrev: Har en diskusjon med min eks. Han syns det er ok å dra på samvær med barna i svømmehallen og være der seks timer. Dette har han gjort et par ganger og barna er dødsslitne og nærmest i oppløsning når de kommer hjem. Har prøvd å fortelle han at det kanskje er litt for lenge for barna, men det kan han ikke forstå fordi de har det jo så gøy. Tilleggsinfo: det ene barnet har en diagnose, som gjør at det kan virke ekstra belastende å være et sted med så mange mennesker, lyder og høyt aktivitetsnivå over så lang tid. Dette er heller ikke noe eksen forstår, fordi barnet har det jo så gøy i svømmehallen! Hva syns dere? er jeg en hønemor eller inne på noe?? Hvor gamle er barna? 6timer er voldsomt uansett, for voksne også. Om de er slitne gjør vel ikke noe? Om de holder ut 6 timer og eneste er at de er slitne så er det vel ikke skadelig heller? Får ungen med en diagnose noen negative reaksjoner? Anonymkode: f3b88...14d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 La nå han ta den avgjørelsen selv. Barnet sier vel fra når de er slitne eller gir utrykk for det. Vi pleier å være i svømmehallen i 2 1/2 - 3 timer. Men det er fordi jeg er lei og vil hjem. Guttungen kunne sikkert vært der lenger. Anonymkode: 2e25c...27c
Gjest padawan Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg tenker at så lenge barna har det gøy gjør det vel ingenting om de e slitene når de kommer hjem. Anonymkode: fdb95...ff2 Helt enig. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trodde man betalte for en time i svømmehallen jeg? Anonymkode: 838f9...f55 i svømmehallene i Oslo og Akershus betaler man bare for inngangen og er der så lenge man orker.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #15 Skrevet 8. april 2018 De herjer sikkert ikke rundt i vannet i seks timer sammenhengende, det er jo ingen som orker det. De må jo ha pauser for å spise/drikke/slappe av. Hvis de er veldig slitne så sitter de sikker og slapper av en stund. Anonymkode: 65df7...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #16 Skrevet 8. april 2018 Seks timer er lenge, og jeg hadde nok ikke likt det hvis mannen min gjorde slikt ofte. Men jeg vil heller at han tar dem med ut på ting enn at han lar de sitte i timesvis uten noe stimuli bortsett fra skjerm. Xen din bestemmer selv hva han vil gjøre med barna når han har samvær, og jeg tenker at du skal la han ha frihet i dette. Selv om de er slitne når de kommer hjem til deg. Anonymkode: e1085...23a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #17 Skrevet 8. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Xen din bestemmer selv hva han vil gjøre med barna når han har samvær, og jeg tenker at du skal la han ha frihet i dette. Anonymkode: e1085...23a Dette er definitivt innenfor det far bestemmer selv når han har samvær, ja. Ikke noe som trenger detaljstyres av den andre parten. Greit nok å ta saken opp, men man kan jo ikke si at feks tre timer skal være maks. Anonymkode: 34866...039 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #18 Skrevet 8. april 2018 vi er i svømmehallen i stort sett 2 timer, 3 timer er maks hva sønnen min orker, han er heller ikke glad i for mange mennesker og lyder. På sommeren kan vi være der lenger, men da ligger vi ute på tepper, vi griller og han får mange pauser. Da slapper han av med ett blad, matspising, drikkepauser osv. Uteområde er så stort og, så da er det litt mer ro der vi ligger. Anonymkode: c2bf4...32a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #19 Skrevet 8. april 2018 Jeg ser ikke helt problemet så lenge ungene koser seg, og de er sikkert ikke i vannet hele tiden. Men hvis et av barna har en diagnose som bør tas hensyn til holder det kanskje med fire timer? Det må da kunne være et greit kompromiss. Men strengt tatt har du ingenting med hva eksen din velger å bruke samværstiden på Anonymkode: fefa6...ee3
Hactar Skrevet 8. april 2018 #20 Skrevet 8. april 2018 At barna kommer hjem og er slitne og grinete etter en slik dag, er helt naturlig og greit nok, tenker jeg. Det i seg selv er ikke grunn for å legge føringer på hva far kan eller ikke kan gjøre når barna er på samvær. Spørsmålet er om det får negative virkninger ut over en litt humpete kveld. Forplanter det seg ut over natta eller uken? Får barnet med diagnose ekstra problemer med hverdagen på noe vis etter en slik dag? Da kan du i så fall begrunne ønsket ditt overfor far, og har kanskje bedre muligheter for å bli hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå