Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i en sånn fase i livet der halvparten av vennene mine har etablert seg med familie, hus etc og andre halvparten lever det livet jeg levde for noen år tilbake, med festing hver helg etc. Poenget er, at før jeg etablerer meg så ønsker jeg å reise. Oppleve verden! Så er det slik at jeg egentlig ikke har noen å reise med, og utforsker derfor mulighetene for å reise alene - og de virker jo endeløse.

Jeg har lest litt ulike artikler om det å reise alene, som virkelig vekker reiselysten. Jeg er i utgangspunktet en utadvendt person som kommer lett i kontakt med andre mennesker i naturlige settinger (på jobb etc), men er dessverre litt lukket mot nye folk samtidig. Selv om jeg er veldig glad i å bli kjent med nye mennesker.

Jeg lurer derfor på om det er noen som har noen tips til hvordan man kan oppsøke/komme i kontakt med nye mennesker når man som en 26 år gammel kvinne reiser alene? :-)

Setter stor pris på respons <3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg kun reist til turiststeder. Der er det umulig å få vært i fred føler jeg. Er du alene så kommer folk for å snakke.

Anonymkode: 718bb...48f

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg kun reist til turiststeder. Der er det umulig å få vært i fred føler jeg. Er du alene så kommer folk for å snakke.

Anonymkode: 718bb...48f

Har reist flere ganger alene til turiststeder, har aldri opplevd at folk oppsøker meg for å snakke...Har heller inntrykk av at folk flest har nok med seg og sitt.

Anonymkode: 41dcf...76d

• Liker 3
Skrevet

Du er ei 26 år gammel kvinne, du kommer i kontakt med andre folk når du reiser alene.

Du kan jo reise til Tyrkia, for å være helt sikker.

Skrevet

Som en person som kommer lett i kontakt med mennesker, men som også er litt tilbaketrukken kan jeg enkelt anbefale å backpacke alene. Du kommer til å slite mer med å få være alene enn å få venner. Det er det beste jeg har gjort for meg selv, og jeg anbefaler det sterkt. Dra alene! Bare reis! 

Skrevet

Reis med Capre Diem,  Jomfrureiser  , Star tour tema, Albatross reiser, Nordmann  reiser og andre som arrangerer gruppereiser. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Gå inn på et fullt spise-/utested, ta det siste bordet, og vent til en annen enslig reisende kommer inn. Så sier du at vedkommende gjerne kan sette seg ved bordet ditt. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Overrasket said:

Gå inn på et fullt spise-/utested, ta det siste bordet, og vent til en annen enslig reisende kommer inn. Så sier du at vedkommende gjerne kan sette seg ved bordet ditt. 

Det hadde jeg som enslig reisende satt veldig lite pris på.

Anonymkode: 6ca85...371

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Da sier du bare nei takk og går da vet du. :roll: Alt trenger ikke være så dramatisk. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Overrasket said:

Da sier du bare nei takk og går da vet du. :roll: Alt trenger ikke være så dramatisk. 

Skal jeg gå fra bordet mitt mens jeg sitter og spiser? 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i Bali bodde jeg noen netter på en surfe skole. Alle som bodde der var backpackere og veldig ivirig etter å møte og komme i kontakt med andre :) Anbefaler det. var også på matlagingskurs og kom i kontakt med folk lett der også. 

Anonymkode: f5aec...51d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde takket nei om noen inviterte meg til å sitte ved samme bord som en annen singelreisende! Er ikke SÅ desperat etter selskap:P

Anonymkode: 41dcf...76d

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Bo på vandrerhjem og bli med på pub crawls og andre aktiviteter:) 

Skrevet

Reis alene, det er absolutt verdt det! Tok meg et halvt år alene i Asia, og det var helt fantastisk ☺️ Man lærer mye om seg selv, og finner alltid noen nye venner. Angrer ikke et sekund.

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Denne tråden må jeg følge med på! Til sommeren reiser jeg alene for første gang :fnise: 

Gjest Overrasket
Skrevet
4 minutter siden, Linn Cathrin said:

Denne tråden må jeg følge med på! Til sommeren reiser jeg alene for første gang :fnise: 

Det kommer til å gå så bra! 

Gjest Linn Cathrin
Skrevet
1 time siden, Overrasket skrev:

Det kommer til å gå så bra! 

Håper det! Gruer meg egentlig mest til den lange flyturen.

Gjest Linaria
Skrevet

Du kan også bli med i gruppa Girls love travel på Facebook og se om det er noen andre jenter som vil møtes der du er. Hvis du i utgangspunktet der ganske utadvendt er det ikke noe problem. Jeg er ganske innadvendt og hadde likevel fantastiske opplevelser på reise alene. 

Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, Linaria said:

Du kan også bli med i gruppa Girls love travel på Facebook og se om det er noen andre jenter som vil møtes der du er. Hvis du i utgangspunktet der ganske utadvendt er det ikke noe problem. Jeg er ganske innadvendt og hadde likevel fantastiske opplevelser på reise alene. 

Jøss, tror du jeg kan bli med der også? :buss:

Skrevet

Bruk couchsurfing, ikke nødvendigvis til å bo hos folk, men til å finne folk å møte. Det er både "hangout" funksjon, eventer og man kan legge ut reisen sin for å komme i kontakt med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...