Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
13 minutter siden, Minesveiper said:

Så hun mente at du burde ventet 3 måneder på en dame du aldri har møtt? :fnise: Jeg hadde sagt det rett ut. "På tinder er det ikke unormalt at folk bare slutter å svare hverandre, og for å være ærlig så regnet ikke jeg med at det kom til å skje noe mer her. Jeg holder ikke datinglivet mitt på vent i 3 måneder for en dame jeg aldri har møtt og som jeg nesten aldri snakker med". Hun gikk jo ut med en annen man selv..  

Hun var definitivt i kategorien komplisert dame ja, både med tanke på at hun var fersk på Tinder og det hun akkurat hadde gått i gjennom. I slutten av hennes sørgeperiode kontaktet hun meg og sa hun så for seg å date om en liten stund, "hvis jeg fortsatt var ledig". Jeg forklarte da at jeg akkurat da var i en tidlig datefase med en annen, men at jeg skulle gi henne beskjed om hvordan det gikk. Det gjorde jeg noen uker senere og da var jeg uaktuell, og dette med vennskap og det at jeg datet andre kom opp. Hun sa det var ukult at jeg hadde sagt det. Jeg sa at hun spurte jo direkte, og videre om hun ville foretrukket at jeg løy. Det ville hun heller ikke. Men vi avsluttet dette fint og høflig så ingen skade skjedd.

Jeg tror oddsene mine ville vært bedre med litt mindre kontakt i hennes sørgeperiode, samt at jeg burde ha løyet når hun spurte direkte om datingen min i perioden siden vi startet å chatte. Men sistnevnte er jeg dårlig på, så det får være hennes tap. Og for ordens skyld, har ingen info om hun gikk ut med noen andre, men ikke usannsynlig.

Endret av Kreator
Videoannonse
Annonse
Gjest Minesveiper
Skrevet
1 minutt siden, Kreator said:

Hun var definitivt i kategorien komplisert dame ja, både med tanke på at hun var fersk på Tinder og det hun akkurat hadde gått i gjennom. I slutten av hennes sørgeperiode kontaktet hun meg og sa hun så for seg å date lom en liten stund, "hvis jeg fortsatt var ledig". Jeg forklarte da at jeg akkurat da var i en tidlig datefase med en annen, men at jeg skulle gi henne beskjed om hvordan det gikk. Det gjorde jeg noen uker senere og da var jeg uaktuell, og dette med vennskap og det at jeg datet andre kom opp. Hun sa det var ukult at jeg hadde sagt det. Jeg sa at hun spurte jo direkte, og videre om hun ville foretrukket at jeg løy. Det ville hun heller ikke. Men vi avsluttet dette fint og høflig så ingen skade skjedd. Jeg tror oddsene mine ville vært bedre med litt mindre kontakt i hennes sørgeperiode, samt at jeg burde ha løyet når hun spurte direkte. Men sistnevnte er jeg dårlig på, så det får være hennes tap.

Hun ble nok litt såret der ja. Samtidig kan jo ikke du heller forvente at hun ikke skal date noen andre i den perioden du datet en annen dame. Så at hun gikk videre er helt normalt. Grunnen til at du mistet denne damen var i alle fall ikke fordi du var snill og støttende som var mitt poeng i utgangspunktet. Hun tok til og med kontakt med deg for å høre om du ville date, så hun var definitivt interessert. Bare dårlig timing rett og slett. 

Skrevet
2 timer siden, Propell89 skrev:

Ja det er en ærlig sak att de ikkje er intr. men må jo ærlig si att det er litt rart att når du har datet de i flere måneder blitt kjent med familie og venner så finner de ut att de vill slutte men forsette som venner . Det virker nesten som de skal ha ein backup plan i tilfelle de ikkje finne han kjekkasen fra TV 😂

Da går jeg ut fra at dere hadde avklart at det var dating dere drev med i disse månedene, og at dere hadde hatt sex?  I så fall så er du ikke friendzona, men dumpa. 

Hun sier at dere kan være venner, men da sier du bare nei takk, og går videre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kreator skrev:

Hun var definitivt i kategorien komplisert dame ja, både med tanke på at hun var fersk på Tinder og det hun akkurat hadde gått i gjennom. I slutten av hennes sørgeperiode kontaktet hun meg og sa hun så for seg å date om en liten stund, "hvis jeg fortsatt var ledig". Jeg forklarte da at jeg akkurat da var i en tidlig datefase med en annen, men at jeg skulle gi henne beskjed om hvordan det gikk. Det gjorde jeg noen uker senere og da var jeg uaktuell, og dette med vennskap og det at jeg datet andre kom opp. Hun sa det var ukult at jeg hadde sagt det. Jeg sa at hun spurte jo direkte, og videre om hun ville foretrukket at jeg løy. Det ville hun heller ikke. Men vi avsluttet dette fint og høflig så ingen skade skjedd.

Jeg tror oddsene mine ville vært bedre med litt mindre kontakt i hennes sørgeperiode, samt at jeg burde ha løyet når hun spurte direkte om datingen min i perioden siden vi startet å chatte. Men sistnevnte er jeg dårlig på, så det får være hennes tap. Og for ordens skyld, har ingen info om hun gikk ut med noen andre, men ikke usannsynlig.

Ikke særlig rart hun reagerte sånn: "Jeg har en dame her jeg syns er bedre enn deg akkurat nå, men asså: hvis jeg ikke får snøret i bånn her, er du neste på lista mi!" Det du ser som ærlighet får deg til å fremstå som useriøs og lite dedikert til de spesifikke damene du dater. Som om det var et spill du vinner eller taper.

Anonymkode: 195c8...b5f

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, B.Wooster skrev:

Da går jeg ut fra at dere hadde avklart at det var dating dere drev med i disse månedene, og at dere hadde hatt sex?  I så fall så er du ikke friendzona, men dumpa. 

Hun sier at dere kan være venner, men da sier du bare nei takk, og går videre. 

Egentelig litt teit jeg ødlegger egentelig Ts sin tråd her men når jeg først har begynt så for jeg forsette 😄

Svar ja og ja men hva er hun liksom da siden hun tar kontakt hele tiden og vil treffes det vil jeg kalle friendzona 😂

Skrevet (endret)
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke særlig rart hun reagerte sånn: "Jeg har en dame her jeg syns er bedre enn deg akkurat nå, men asså: hvis jeg ikke får snøret i bånn her, er du neste på lista mi!" Det du ser som ærlighet får deg til å fremstå som useriøs og lite dedikert til de spesifikke damene du dater. Som om det var et spill du vinner eller taper.

Her er du på bærtur ass. Vi hadde match på Tinder og chattet i et par dager, før hun fikk en familiær livskrise som gjorde henne utilgjengelig i noen måneder. Vi hadde ikke en gang fått avtalt en første date. Jeg hadde ingen informasjon om hvor lenge hun ville være utilgjengelig, sånt kan jo vare lenge. Forøvrig må vel det å forvente eksklusivitet før første date eller noen date overhodet er avtalt også være en slags rekord, selv blant mannehatere.

Endret av Kreator
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Propell89 skrev:

Ja det er en ærlig sak att de ikkje er intr. men må jo ærlig si att det er litt rart att når du har datet de i flere måneder blitt kjent med familie og venner så finner de ut att de vill slutte men forsette som venner . Det virker nesten som de skal ha ein backup plan i tilfelle de ikkje finne han kjekkasen fra TV 😂

Gode venner kan man også introdusere for familien. Men om dere datet - kyssa dere, hadde dere sex osv?
Eller mener du at all samvær med motsatt kjønn er dating?

Nei, men kvinner setter pris på vennskap av begge kjønn. Om du som mann ikke verdsetter kun vennskap med en jente og forventer at fordi hun tilbringer tid med deg så fortjener du å komme ut av vennezonen og hun gi deg noe seksuelt, så er det du som er en drittsekk.

Vil man ut av vennezonen må man vise og si at man liker vedkommende som noe mer enn venn helt tidlig i vennskapet. En jente har ingen indikasjon på at gutten liker hun om det man gjør sammen bare er vanlige venneting.

Anonymkode: 979ef...c76

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Forøvrig var jo grunnen til at jeg fortalte henne dette nettopp at jeg akkurat da ikke var tilgjengelig, fordi når jeg dater noen over tid så fokuserer jeg på den ene daten jeg har, og begynner ikke å tulle rundt med noen nye før jeg finner ut av hvordan det går. Du er rimelig farget over behovet for å angripe når du klarer å grave din konklusjon ut av hva jeg skrev.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kreator skrev:

Her er du på bærtur ass. Vi hadde match på Tinder og chattet i et par dager, før hun fikk en familiær livskrise som gjorde henne utilgjengelig i noen måneder. Vi hadde ikke en gang fått avtalt en første date. Jeg hadde ingen informasjon om hvor lenge hun ville være utilgjengelig, sånt kan jo vare lenge. Forøvrig må vel det å forvente eksklusivitet før første date også være en slags rekord, selv blant mannehatere.

Jeg skjønner: det ville jo være fryktelig urimelig at du skulle vente heeeelt til noen av hennes nærmeste rakk å dø av kreft eller noe sånt. 

Skrevet (endret)

Jeg tror at her kan du ikke få råd TS om hvordan du skal unngå vennefella. Du må bare prøve deg frem med forskjellige tilnærmingsmåter og så se hva som funker. 

Endret av Lee Jones
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet (endret)

tumblr_no8wgsZW4m1qcfdmxo1_500.jpg

Endret av Balian d'Ibelin
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kreator skrev:

Forøvrig var jo grunnen til at jeg fortalte henne dette nettopp at jeg akkurat da ikke var tilgjengelig, fordi når jeg dater noen over tid så fokuserer jeg på den ene daten jeg har, og begynner ikke å tulle rundt med noen nye før jeg finner ut av hvordan det går. Du er rimelig farget over behovet for å angripe når du klarer å grave din konklusjon ut av hva jeg skrev.

Å si at du «skal gi beskjed» hvis du blir tilgjengelig igjen, er usannsynlig lite romantisk. Skikkelig utrivelig. Det var her du mistet henne. 

Anonymkode: 68bfc...b4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lee Jones skrev:

Jeg tror at her kan du ikke få råd TS om hvordan du skal unngå vennefella. Du må bare prøve deg frem med forskjellige tilnærmingsmåter og så se hva som funker. 

Han har jo fått masse gode råd. Og det som uten tvil funker er å si rett ut at man liker henne og direkte be hun ut på date, og noe romantisk og flørte, og ikke bare oppføre seg som en venn og smile litt ekstra og tro hun skal ta sånne subtile (ikke-)hint.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Å si at du «skal gi beskjed» hvis du blir tilgjengelig igjen, er usannsynlig lite romantisk. Skikkelig utrivelig. Det var her du mistet henne. 

Vil anonym eller de som liker anonym her dele hva riktig framgangsmåte i min situasjon burde vært?

Slik jeg oppfatter anonym, så var det "riktige" her å vente til kvinnen var ferdig å sørge, dvs ikke date noen andre, på ubestemt tid, i håp om å få en date noen måneder / år / aldri senere? Uansett hvor romantisk det høres ut på film, så tror jeg ikke det er realistisk.

Burde jeg løyet, og datet begge damene samtidig (såvidt jeg har oppfattet her så er det en big NO NO iflg damene)?

Burde jeg droppet hun jeg hadde begynt å date med for å gjøre meg tilgjengelig for kvinnen som akkurat hadde indikert fornyet interesse etter sorgperioden? Vil anta det er NO NO også.

Beklager på forhånd at denne tråden ble litt kapret rundt min situasjon, men med kritikken som framkommer så forstår jeg ikke helt hva jeg burde gjort, og er interessert i om det er noe å lære her. Tviler skal jeg innrømme, men er åpen for forslag.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Man er for lite flørtende, og for venneaktig og nøytral.
Det beste for å unngå å havne i vennefella er å si rett ut når man blir kjent "Jeg syntes du er fin og interessant, kunne du tenke deg å date meg? :) ", gir komplimenter og være romantisk  i stedet for å bare spørre om man vil bli med å henge også gjør man venneting sammen og snakker som venner.

Å spørre om man vil "date" er da helt håpløst.

Anonymkode: 605eb...2e6

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å spørre om man vil "date" er da helt håpløst.

Hæ? Det er jo det som funker. Ber man aldri den man liker ut på date så kommer man jo ikke noe sted!
La meg gjette, evig singel og alltid stuck i vennesonen du?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det er jo det som funker. Ber man aldri den man liker ut på date så kommer man jo ikke noe sted!
La meg gjette, evig singel og alltid stuck i vennesonen du?

Nei, men jeg har aldri avklart med folk at vi dater eller brukt begrepet "date". Det er jo noe som begynner av seg selv. Vi har møttes og så bare begynt å finne på ting sammen. Ikke verre enn det.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Kreator skrev:

Vil anonym eller de som liker anonym her dele hva riktig framgangsmåte i min situasjon burde vært?

Slik jeg oppfatter anonym, så var det "riktige" her å vente til kvinnen var ferdig å sørge, dvs ikke date noen andre, på ubestemt tid, i håp om å få en date noen måneder / år / aldri senere? Uansett hvor romantisk det høres ut på film, så tror jeg ikke det er realistisk.

Burde jeg løyet, og datet begge damene samtidig (såvidt jeg har oppfattet her så er det en big NO NO iflg damene)?

Burde jeg droppet hun jeg hadde begynt å date med for å gjøre meg tilgjengelig for kvinnen som akkurat hadde indikert fornyet interesse etter sorgperioden? Vil anta det er NO NO også.

Beklager på forhånd at denne tråden ble litt kapret rundt min situasjon, men med kritikken som framkommer så forstår jeg ikke helt hva jeg burde gjort, og er interessert i om det er noe å lære her. Tviler skal jeg innrømme, men er åpen for forslag.

Når du sier at du skal «gi beskjed» høres det ut som du er et tannlegekontor som lover å ringe dersom det likevel skulle dukke opp en ledig time. 

Du burde formulert deg annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2018 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har aldri avklart med folk at vi dater eller brukt begrepet "date". Det er jo noe som begynner av seg selv. Vi har møttes og så bare begynt å finne på ting sammen. Ikke verre enn det.

Møtes og finne på ting sammen kan hvemsomhelst gjøre,  men for at det skal bli noe action må jo noen signalisere at møtet har en romantisk hensikt?  Hvis det går så langt at den ene parten rekker å forelske seg, så øker fallhøyden til langt over det komfortable for mange. 

Anonymkode: c41fb...430

AnonymBruker
Skrevet

Jeg havner alltid i vennefella med gutter jeg har lyst på, de som jeg ikke er så keen på kommer løpende etter meg :vetikke:

Anonymkode: e2257...50b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...