bulken Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 noen som har en oppskrift på å ikke havne der? er man for snill? tilgjengelig? så blir man oppfattet som kjedelig? boom du er i vennefella..............
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 Man er for lite flørtende, og for venneaktig og nøytral. Det beste for å unngå å havne i vennefella er å si rett ut når man blir kjent "Jeg syntes du er fin og interessant, kunne du tenke deg å date meg? ", gir komplimenter og være romantisk i stedet for å bare spørre om man vil bli med å henge også gjør man venneting sammen og snakker som venner. Anonymkode: 979ef...c76 6
bulken Skrevet 7. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2018 hvis man er for snill, og gir mye oppmerksomhet så kan det bli oppfattet som svak og kjedelig?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Liker snill. Men må vite å være litt rampete og. 😛 Anonymkode: b3429...473
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 14 minutter siden, bulken skrev: hvis man er for snill, og gir mye oppmerksomhet så kan det bli oppfattet som svak og kjedelig? Nei, snill og oppmerksom er bra. Å vise interesse er ikke å være svak men sterk. Men venner kan også være snille og oppmerksomme, så du må gjøre noe annet / ekstra for å vise at du er interessert som noe mer enn venn, og da ved å være mer flørtende eller si direkte at du liker hun som noe mer enn venn. Anonymkode: 979ef...c76 5
Kreator Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 (endret) 47 minutter siden, bulken said: noen som har en oppskrift på å ikke havne der? er man for snill? tilgjengelig? så blir man oppfattet som kjedelig? boom du er i vennefella.............. Vær ærlig med intensjonene dine og pass på at hun forstår intensjonene. Forsøk å holde en viss progresjon i eskaleringen. Da kommer en evt avvisning raskere, og du kaster bort minimalt med tid. Alternativt så blir dere raskere kjærester. I begge tilfeller slipper man å gå rundt og lure på hva motparten egentlig vil. Ha dette i bakhodet også om noe uventet oppstår... Jeg har ett datapunkt å dele her; Fikk en match på Tinder og kom i prat. Dagen etter fikk jeg en melding om at moren hennes var blitt akutt alvorlig syk (og døde få dager etter). Uerfaren som jeg var gikk jeg instinktivt over i "friend mode" og sendte noen støttende meldinger osv. Ikke noe overilt, et par meldinger i starten, så en melding hver tredje uke eller noe sånt for å høre om hun hadde det ok. Tre måneder senere var hun endelig klar for date. Men da bare ikke med meg, vi var jo "venner". Selv om jeg muligens hadde litt uflaks med timingen her (at hun generelt ikke var datebar da vi matchet), så er det bare et eksempel på at selv om intensjonene var klare i utgangspunktet, så stilte jeg instinktivt støttende opp om hennes vanskelige situasjon (god oppdragelse etc), og spilte meg sannsynligvis samtidig helt ut av dateuniverset hennes. Endret 7. april 2018 av Kreator
godjenten Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 (endret) Tror man må tenke litt over hvem man passer sammen med. En del tenker kun "hun er pen så hun bør bli sammen med meg". Utenom det. Vær snill og tilgjengelig så kommer det til å ordne seg. Endret 7. april 2018 av godjenten
bulken Skrevet 7. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2018 10 minutter siden, Kreator skrev: Vær ærlig med intensjonene dine og pass på at hun forstår intensjonene. Forsøk å holde en viss progresjon i eskaleringen. Da kommer en evt avvisning raskere, og du kaster bort minimalt med tid. Alternativt så blir dere raskere kjærester. I begge tilfeller slipper man å gå rundt og lure på hva motparten egentlig vil. Ha dette i bakhodet også om noe uventet oppstår... Jeg har ett datapunkt å dele her; Fikk en match på Tinder og kom i prat. Dagen etter fikk jeg en melding om at moren hennes var blitt akutt alvorlig syk (og døde få dager etter). Uerfaren som jeg var gikk jeg instinktivt over i "friend mode" og sendte noen støttende meldinger osv. Ikke noe overilt, et par meldinger i starten, så en melding hver tredje uke eller noe sånt for å høre om hun hadde det ok. Tre måneder senere var hun endelig klar for date. Men da bare ikke med meg, vi var jo "venner". Selv om jeg muligens hadde litt uflaks med timingen her (at hun generelt ikke var datebar da vi matchet), så er det bare et eksempel på at selv om intensjonene var klare i utgangspunktet, så stilte jeg instinktivt støttende opp om hennes vanskelige situasjon (god oppdragelse etc), og spilte meg sannsynligvis samtidig helt ut av dateuniverset hennes. gjort den tabben også, for mye støtte og klem blir oppfattet som litt svak og klein, skal ikke være frekk da.
B.Wooster Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 Når du treffer en ny dame, så er det et ganske kort vindu, der du er interessant å bli kjent med for ev forhold. Hvis ikke du i løpet av denne perioden har sagt klart og tydelig at du er interessert, så blir du bare puttet i kategorien venn, eller bekjent. Hvis du ikke greier dette, så trekk deg unna, før du blir følelsesmessig engasjert. Det er først da du er i fella. 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, B.Wooster skrev: Når du treffer en ny dame, så er det et ganske kort vindu, der du er interessant å bli kjent med for ev forhold. Hvis ikke du i løpet av denne perioden har sagt klart og tydelig at du er interessert, så blir du bare puttet i kategorien venn, eller bekjent. Hvis du ikke greier dette, så trekk deg unna, før du blir følelsesmessig engasjert. Det er først da du er i fella. Hva med omvendt? Kan kvinner havne i vennefella hos menn? Hvordan komme seg ut? Anonymkode: 68bfc...b4e
B.Wooster Skrevet 7. april 2018 #11 Skrevet 7. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med omvendt? Kan kvinner havne i vennefella hos menn? Hvordan komme seg ut? Anonymkode: 68bfc...b4e Bare delvis. Hvis ingen av dem tar initiativ, og tolker at den andre bare vil være venner, så kan hun nårsomhelst ta romantisk eller seksuelt initiativ, uten at han vil føle det negativt. Han kan selvsagt være uinteressert, men det er ingen regel for det. Hvis han derimot moter seg opp etter lang tid, så vil hun føle det som et svik, at han har omgås henne med uærlige hensikter, på en feig måte. Dette er stereotypiene, og unntak finnes sikkert. 2
Propell89 Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 Havner altid i vennefella sjøl veit ikkje å jeg gjør galt 😂😩
B.Wooster Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 13 minutter siden, Propell89 skrev: Havner altid i vennefella sjøl veit ikkje å jeg gjør galt 😂😩 Du kan jo fortelle litt om hvordan du opplever at det skjer? At hun kanskje ikke er interessert i deg, det er jo en helt ærlig sak. Men greien er at da må du gå videre med det samme. Hvis du blir fortsettende å hovre rundt henne, i håp om at hun plutselig skal se på deg som partnermateriale, da blir du brent. I den situasjonen er det dessverre mange mannfolk som viser sine bitreste egenskaper, og da har du i allefall spilt deg helt ut.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 Hvis du vil unngå vennefella, så observer hvordan våre nye landsmenn gjør det. Du vil garantert se at du har har gjort alt feil hele livet. Anonymkode: 03c57...9f0
B.Wooster Skrevet 8. april 2018 #15 Skrevet 8. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil unngå vennefella, så observer hvordan våre nye landsmenn gjør det. Du vil garantert se at du har har gjort alt feil hele livet. Anonymkode: 03c57...9f0 Øhh.. Vennefella finnes i alle land. Selv om du bare legger merke til de utlendingene som er veldig frampå og utadvendte, så finnes det garantert en mengde passive og sjenerte menn fra de samme landene. Disse ser du aldri, mens de andre blir så veldig synlige. Norske damer føler seg ofte ikke bekvem heller med ekstremt pågående flørting. Men å observere dem som faktisk får det til, er et godt råd. 3
bulken Skrevet 8. april 2018 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil unngå vennefella, så observer hvordan våre nye landsmenn gjør det. Du vil garantert se at du har har gjort alt feil hele livet. Anonymkode: 03c57...9f0 dårlig råd, de er ikke så populær! 1
Gjest Minesveiper Skrevet 8. april 2018 #17 Skrevet 8. april 2018 (endret) Sånn enkelt forklart er det to veier til vennefellen. Enten har ikke damen vært interessert i deg annet som venn hele tiden, eller så har hun vært noe interessert, men har mistet interessen. Når det kommer til tilfelle nr.2 er det typiske at mannen er for passiv i den forstand at han ikke prøver seg, og klarer dermed ikke å eskalere relasjonen. Det er ikke slik at man havner i vennefellen fordi man er snill, eller fordi man er støttende. Tror du en dame ville droppet en attraktiv mann fordi han er snill? Den harde sannhet er at når man er en helt normal mann, så er ikke damene alltid veldig interessert i utgangspunktet slik de gjerne er med attraktive menn. Derfor har en mindre rom til å trå feil fordi en i større grad er avhengig av å bygge opp tiltrekkelsen over tid. Når alt kommer til alt handler det om damen er tiltrukket av deg eller ikke. En dame mister generelt ikke interessen fordi en mann er snill, (med mindre damen har en spesifikk preferanse for badboys) og støttende, men det man heller må være forsiktig med er å ikke være dumsnill for det er ikke et attraktivt trekk. I creator sitt eksempel så var han uheldig med timing, og en annen mann kom inn i bilde før han fikk spurt om ny date. Hadde damen vært skikkelig interessert hadde hun tatt opp igjen kontakten med creator før hun eventuelt hadde datet noen andre. De fleste er ikke på tinder for å få seg venner, så at hun drar den med at de er venner er bare piss. Damer som ikke er interessert burde man ikke bruke tid på, og det var helt riktig av creator å spørre om date for da fikk han avklart situasjonen. Kvinner skriver hele tiden at de må filtrere vekk useriøse menn, men menn må også filtrere vekk kvinner som ikke er skikkelig interessert. Dette fordi mange kvinner kan holde på relasjonen fordi de enten ønsker vennskap, tjenester, bekreftelser eller hva det måtte være. Som regel må en få avklart situasjonen selv, for damene som ønsker å holde kontakten har ikke lyst å miste relasjonen. Sånn er gamet. Ikke heng deg opp i dette med å være snill eller tilgjengelig. Tenker heller at du må få til litt flørting, vise interesse og når du dater en dame så er det som regel du som må eskalere relasjonen spesielt når det kommer til det fysiske. Dette må du bare lære deg for ellers kommer du til å miste flere damer. Endret 8. april 2018 av Minesveiper
Kreator Skrevet 8. april 2018 #18 Skrevet 8. april 2018 8 minutter siden, Minesveiper said: I creator sitt eksempel så var han uheldig med timing, og en annen mann kom inn i bilde før han fikk spurt om ny date. Hadde damen vært skikkelig interessert hadde hun tatt opp igjen kontakten med creator før hun eventuelt hadde datet noen andre. De fleste er ikke på tinder for å få seg venner, så at hun drar den med at de er venner er bare piss. Siden jeg nevnes spesifikt så tillater jeg meg å nevne at denne damen var ganske fersk på Tinder. En kompliserende faktor var nok at jeg datet en annen dame i hennes "sørgeperiode" (hun spurte og jeg svarte ærlig), og hun sa at det synes hun heller ikke var noe kult (fersk på Tinder ja, dette mente hun da selv om vi aldri rakk å treffes). Men ja, det var en veldig søt dame, så tviler ikke på at hun hadde nok av beilere, så like sannsynlig at jeg ikke nådde opp, definitivt.
Gjest Minesveiper Skrevet 8. april 2018 #19 Skrevet 8. april 2018 (endret) 10 minutter siden, Kreator said: Siden jeg nevnes spesifikt så tillater jeg meg å nevne at denne damen var ganske fersk på Tinder. En kompliserende faktor var nok at jeg datet en annen dame i hennes "sørgeperiode" (hun spurte og jeg svarte ærlig), og hun sa at det synes hun heller ikke var noe kult (fersk på Tinder ja, dette mente hun da selv om vi aldri rakk å treffes). Men ja, det var en veldig søt dame, så tviler ikke på at hun hadde nok av beilere, så like sannsynlig at jeg ikke nådde opp, definitivt. Så hun mente at du burde ventet 3 måneder på en dame du aldri har møtt? Jeg hadde sagt det rett ut. "På tinder er det ikke unormalt at folk bare slutter å svare hverandre, og for å være ærlig så regnet ikke jeg med at det kom til å skje noe mer her. Jeg holder ikke datinglivet mitt på vent i 3 måneder for en dame jeg aldri har møtt og som jeg nesten aldri snakker med". Hun gikk jo ut med en annen mann selv.. Endret 8. april 2018 av Minesveiper
Propell89 Skrevet 8. april 2018 #20 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, B.Wooster skrev: Du kan jo fortelle litt om hvordan du opplever at det skjer? At hun kanskje ikke er interessert i deg, det er jo en helt ærlig sak. Men greien er at da må du gå videre med det samme. Hvis du blir fortsettende å hovre rundt henne, i håp om at hun plutselig skal se på deg som partnermateriale, da blir du brent. I den situasjonen er det dessverre mange mannfolk som viser sine bitreste egenskaper, og da har du i allefall spilt deg helt ut. Ja det er en ærlig sak att de ikkje er intr. men må jo ærlig si att det er litt rart att når du har datet de i flere måneder blitt kjent med familie og venner så finner de ut att de vill slutte men forsette som venner . Det virker nesten som de skal ha ein backup plan i tilfelle de ikkje finne han kjekkasen fra TV 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå