Gå til innhold

Diagnoser og formstøpte ørepropper

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags type diagnoser gir rett på gratis formstøpte ørepropper? 

Anonymkode: c0214...436

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp selv? Viss det er så viktig for deg så klarer du å skrape fram de pengene..

Anonymkode: 50f5d...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Div hørselsproblemer.

Anonymkode: f6403...f7c

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags type diagnoser gir rett på gratis formstøpte ørepropper? 

For det første må du være pasient hos en øre-nese-halslege, og for det andre når du har både riktig spesialist og diagnose så får du tilbud om ørepropper dersom det er aktuelt for deg. 

Anonymkode: 402ab...515

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ME. Ergoterapeuten min søkte for meg, så ble jeg henvist av legen til øre-nese-hals avdelingen på sykehuset som  så støpte formen av ørene mine. :)

Anonymkode: fba2c...296

AnonymBruker
Skrevet

Det koster uansett ikke all verden. Jeg fikk laget meg slike for ca 4 år siden, og de er fortsatt gode som nye. Har ikke en gang måttet skifte filter i dem.

Har slike: https://www.hantek.no/collections/horselshjelpemidler/products/pro-music. Ser at de per dags dato koster 1700 kr. + 250 kr for time for å få tatt avstøpning av ørene.

Anonymkode: 38636...4b5

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det koster uansett ikke all verden. Jeg fikk laget meg slike for ca 4 år siden, og de er fortsatt gode som nye. Har ikke en gang måttet skifte filter i dem.

Har slike: https://www.hantek.no/collections/horselshjelpemidler/products/pro-music. Ser at de per dags dato koster 1700 kr. + 250 kr for time for å få tatt avstøpning av ørene.

Anonymkode: 38636...4b5

Og det var meg som skrev. Var ikke meningen å være anonym.

Jeg må si at de formstøpte øreproppene med filter har gitt meg et tilnærmet nytt liv. Jeg kan gå på festivaler, delta på jobbsammenkomster, oppholde meg på pub og andre steder med mye bakgrunnsstøy uten å være så sliten at jeg er kvalm etter en times tid. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rosalie skrev:

Og det var meg som skrev. Var ikke meningen å være anonym.

Jeg må si at de formstøpte øreproppene med filter har gitt meg et tilnærmet nytt liv. Jeg kan gå på festivaler, delta på jobbsammenkomster, oppholde meg på pub og andre steder med mye bakgrunnsstøy uten å være så sliten at jeg er kvalm etter en times tid. 

Hører du vanlig tale gjennom dem eller blir all lyd stengt ute?

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører du vanlig tale gjennom dem eller blir all lyd stengt ute?

Bakgrunnsstøy filtreres bort, så man hører bedre samtaler eller musikk, f.eks. Det finnes også filter som tar vekk all lyd.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2018 den 12.30, AnonymBruker skrev:

Kjøp selv? Viss det er så viktig for deg så klarer du å skrape fram de pengene..

Anonymkode: 50f5d...26f

Takk for svar folkens, men hvilke støydiagnoser gir rett på støtte?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar folkens, men hvilke støydiagnoser gir rett på støtte?

TS, tenk om du hadde brukt google eller gått inn på Nav.no!https://www.nav.no/501958/formstøpte-støypropper

Siden du ikke klarte dette selv, så har jeg gjort det for deg. Trykk på linken, du. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, tenk om du hadde brukt google eller gått inn på Nav.no!https://www.nav.no/501958/formstøpte-støypropper

Siden du ikke klarte dette selv, så har jeg gjort det for deg. Trykk på linken, du. 

Og om du leser der, står det ikke oppgitt noen diagnoser.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Rosalie skrev:

Og om du leser der, står det ikke oppgitt noen diagnoser.

Nettopp fordi det ikke er en klar diagnose men plager og problemer som er det man må oppgi. Det samme gjelder for eksempel ved å søke om tilskudd til småhjelpemidler fra samme sted. Det er ikke en enkelt diagnose men plager og problemer man trenger hjelp for å avhjelpe problemer man har, som er avgjørende. Og lege må dokumentere problemet. 

I tollegg er det som med alle søknader til Hjelpemiddelsentral en fordel å få en ergoterapeut fra kommunen til å søke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...