Gå til innhold

Soppinfeksjon i underlivet! Hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at jeg har fått sopp i underlivet. Det klør, svir og brenner, og av og til stikker det.                                                                     Jeg startet med canesten kombinasjonspakke på tirsdag, med 6 vagitorer à 100mg + krem som jeg har smurt på 3 ganger daglig.  Når kan jeg forvente å bli symptomfri? Det er helt grusomt det her! 

Og; har hørt at man kan bruke yoghurt naturell på fks en tampong, men har det mye å si om det er yoghurt vanilje? Har bare det, å kommer meg ikke på butikken før mandag😩

Anonymkode: ddbfa...a77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det burde begynt å bli bedre nå! Kontakt lege over helgen om det ikke er bedre da :)

Anonymkode: 92696...2fb

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna alt av sukker og alkohol selv om det er helg, og ikke vask med såpe! 

Anonymkode: 235e1...ad9

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Diflucan. En pille, så er problemet løst. 

Forstår ikke at noen fortsatt styrer med Canesten. Det er jo både dyrere, mer styr, og mindre effektivt. 

Men, om Canesten ikke har lindret en gang på fem dager er det mulig problemet ikke er sopp. Så en tur til legen er nok på sin plass. 

Anonymkode: 4097e...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at det ikke har gått over når du har brukt vaginale piller + krem. Kanskje det er et herpes førstegangsutbrudd du har? Det kan klø og svi intenst i mange uker, og ikke nødvendigvis alltid gi tydelige sår og blemmer.

Anonymkode: 7c0d8...9ec

Skrevet

Ingen bedring etter tre dager med både vaginaltabletter og krem? Høres ut som det er snakk om et skikkelig hissig sopputbrudd, eller noe helt annet, fks. herpes. Spesielt det du sier om at du har en brennende følelse i underlivet får meg først og fremst til å tenke på herpes, ikke sopp. Har du noen andre symptomer? Noe sår, røde flekker, eller lignende?

Det står i pakningsvedlegget til Canesten at lege skal kontaktes hvis du ikke opplever bedring (eller situasjonen har blitt verre) etter sju dager, så jeg ville i alle fall ha ringt legekontoret mandag morgen hvis det fortsatt er samme opplegget da.

Jeg har ingen erfaring med å bruke yogurt mot soppinfeksjon, men uansett så vil neppe vaniljeyogurt gjøre samme nytten som naturell yogurt; om noe vil det nok bare gjøre saken verre, fordi vaniljeyogurt er fullt av sukker som fører til pH-forstyrrelser i underlivet :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har hatt sopp har det forsvunnet etter et par dager. Har da bruk én vaginatablett og smurt på krem tre ganger om dagen. Hvis du ikke har merket bedring på flere dager ville jeg gått til legen for å undersøke om du faktisk har sopp

Anonymkode: 2b907...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...