Gå til innhold

Strikke hjelp ?

Strikkejente

Anbefalte innlegg

eg skal strikke denne lua. Jeg har gjort den første linje som er vist på diagrammet. Altså jeg har økt antall masker og i følge oppskriftet skal det økes fra 108 til 138 masker . Men jeg har fått tilsammen 143 masker. .. kan noen se hvor jeg har gjort feil...?

.lua finnes på nettsiden til Nille.no. Velkommenlua: fjellsekkkn

Endret av Strikkejente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan godt bare være meg, men er det ikke litt rart at mønsteret ikke går opp i antall masker første runde?

108 masker og mønster på 23 betyr jo at du stopper midt i mønsteret en gang på slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at du kan ha lagt opp en ny maske for hver fjerde maske runden rundt. Det skal ikke legges til masker i starten og slutten av rapporten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 6.55, Noldus skrev:

Kan godt bare være meg, men er det ikke litt rart at mønsteret ikke går opp i antall masker første runde?

108 masker og mønster på 23 betyr jo at du stopper midt i mønsteret en gang på slutten. 

23 masker er jo etter økning. Før økningene starter er hver rapport på 18 masker. Og mønsterrapporten gjentas 6 ganger, med 5 økninger i hver = 30 masker økt på runden. 108+30=138, så ts har økt fem ganger for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...