Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Konfirmasjon -kransekake av mynter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å lage pengekransekake til en konfirmant. Men hva stabler man pengenesirklene rundt?

Kan noen gi en oppskrift på hvordan dette gjøres?

Anonymkode: f6884...875

AnonymBruker
Skrevet

Et kjapt google-søk viser at det er lurt å bruke plastperler e.l. mellom myntene. Om du trenger noe å stable rundt burde det funke med et kremmerhus av kartong eller stiv plast. Pyntes etter ønske. :) 

Anonymkode: 54cec...c24

AnonymBruker
Skrevet

Kransekake mynter, what...? Skal du gi vekk flere tusen i 10kroninger, eller? Jeg skjønner ikke, hva snakker dere om? Er det noe nytt? 

Anonymkode: 4d742...162

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kransekake mynter, what...? Skal du gi vekk flere tusen i 10kroninger, eller? Jeg skjønner ikke, hva snakker dere om? Er det noe nytt? 

Anonymkode: 4d742...162

Pengekransekake. En litt mindre gørrkjedelig måte å gi penger i gave på, for dem som har tid og ork. 

10-kroninger funker nok dårlig, de må naturligvis ha et hull i midten så de kan tres på snor. 

Anonymkode: 54cec...c24

• Liker 1
Skrevet

Det spørs om det koster mer enn det smaker.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Panduro, og sikkert også andre hobbyforretninger, har isoporkjegler i ulike størrelser. Vanligvis brukes vel disse som råmateriale for julepynt, men jeg er sikker på at de fint kan brukes til «innmat» i en pengekransekake også. 

Eksempel: https://panduro.com/nb-no/products/skap-dekorer/former-figurer/isopor/isoporkjegle-hoyde-195-cm-722936

Endret av Ullvott
AnonymBruker
Skrevet

En svær kake laget av småpenger? Så... praktisk for mottaker, da... 

Anonymkode: ea643...a91

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En svær kake laget av småpenger? Så... praktisk for mottaker, da... 

Artig måte det da, - går fint å sette inn småmynter i de fleste banker. Man kan jo pynte kransekake med pengesedler, om det skulle bli lite ellers. Det er bare 1 og 5 kr som har hull.

Anonymkode: a82fc...5f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å lage kaker av mynter er det dummeste du kan gjøre. De fleste ungdommer vil ha sedler. Mynter må man til bank for å få vekslet inn og det gir ekstraarbeid.

Det beste du kan gjøre, er å sette pengene inn på konto og lage et fint kort der du formidler dette

Anonymkode: fb8d9...743

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Artig måte det da, - går fint å sette inn småmynter i de fleste banker. Man kan jo pynte kransekake med pengesedler, om det skulle bli lite ellers. Det er bare 1 og 5 kr som har hull.

Anonymkode: a82fc...5f1

Kjempeartig å måtte sitte og pirke fra hverandre mynter og perler for så å dra med seg en stor pose skillemynt i banken. Det der er noe man lager ene og alene for å få oppmerksomhet og skryt for å være "kreativ" - for mottaker er sedler i en konvolutt, evnt penger rett inn på konto, en mye bedre løsning.

• Liker 18
Skrevet

Om flere tenker på pengegaver fant jeg denne siden. Jeg likte nr. 1 og 18.

2.jpg.4a1d440bd7270663d3de5113e37b717d.jpg     18.jpg.698a265f1272921c2b3e261faef002bb.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan tenke meg at noen blir :raven: av å måtte sitte og plukke pengene løs fra ståltrådene og deretter måtte betale vekslingsgebyr for å få brukt pengene :sukk:

Anonymkode: 91daf...513

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller laget et penge tre. Altså bindt sedler på kvister. 

Anonymkode: bab86...bbe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp money art, og lag figurer av sedlene :)

AnonymBruker
Skrevet

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Skrevet

Konseptet virker vulgært og usmakelig. Prøv å finne en mer verdig måte å feire konfirmasjon.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gi aksjer i gave :) 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har laget det og gitt til konfirmant. Den ble tatt veldig godt imot, og står fortsatt fremme for han vil vise den frem 😊

Endret av Mammanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...