AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Trenger hjelp til å strikke denne velkommenlua av Lindrgarn som er på nettsiden til Nille. Jeg har den som vedlegg her. Jeg har ikke tenkt å strikke den på rundpinne... så derfor skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få begynne... Jeg skal strikke den på to "individuelle" pinner (strømpe pinner). Derfor skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre etter å strikket 4 cm med vrangbord.. Det jeg har gjort til nå er at jeg har lagt 108 masker på første linje. På neste linje begynte jeg med vrangbord til det målte 4 cm (det ble 9 masker). Nå har jeg 99 masker igjen fra den første linje. Hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: a7d2b...5bc Innhold med opphavsrett fjernet. Tekola, teamleder. Endret 15. april 2018 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-damen Skrevet 5. april 2018 #2 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Hvorfor gjør du det så vanskelig for deg selv? Skal du strikke frem og tilbake må du strikke baksiden omvendt. Altså blir alle rettmasker vrange og omvendt. Finn frem rundpinnene så går alt så mye bedre Endret 5. april 2018 av Lilla-damen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #3 Del Skrevet 5. april 2018 Har du felt 9 masker mens du strikket vrangbord? De gjør det veldig vanskelig for deg selv på denne måten. Det blir vanskelig å få sydd lua pent sammen, hvis du strikker den frem og tilbake. Anonymkode: 48867...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkejente Skrevet 5. april 2018 #4 Del Skrevet 5. april 2018 9 minutter siden, Lilla-damen said: Hvorfor gjør du det så vanskelig for deg selv? Skal du strikke frem og tilbake må du strikke baksiden omvendt. Altså blir alle rettmasker vrange og omvendt. Finn frem rundpinnene så går alt så mye bedre Men hvis jeg strikker vrangomgangrn fra venstre til høyre siden, må jeg anta de rette som vrange og de vrange som rette ? Og de skråstrekene må være motsatte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5 Del Skrevet 5. april 2018 Du kan ikke strikke omgangen med skråstreker fra vranga, denne må strikkes fra rettsiden. Anonymkode: 1166f...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 5. april 2018 #6 Del Skrevet 5. april 2018 Strikke lue uten rundpinne? Høres unødvendig komplisert ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 6. april 2018 #7 Del Skrevet 6. april 2018 På 5.4.2018 den 15.59, AnonymBruker skrev: . Det jeg har gjort til nå er at jeg har lagt 108 masker på første linje. På neste linje begynte jeg med vrangbord til det målte 4 cm (det ble 9 masker). Nå har jeg 99 masker igjen fra den første linje. Hva skal jeg gjøre ? Hm? Har du bare strikket ni masker (4 cm) av første pinne, mener du? For det første: bruk rundpinne, ellers tviler jeg sterkt på at du får til å lage denne luen. Og så: "strikk 4 cm vrangbord" betyr at du skal strikke alle de 108 maskene til arbeidet måler 4 cm. Hvorfor vil du ikke strikke på rundpinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Del Skrevet 6. april 2018 Fletting er nesten umulig å få til når du strikker fram og tilbake. Da skal du i hvert fall ha strikket mye tidligere. Jeg har strikket i over 40 år og ville ikke tenkt på å gjøre noe annet enn det som står i oppskriften på ei slik lue. Anonymkode: 606bd...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 6. april 2018 #9 Del Skrevet 6. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fletting er nesten umulig å få til når du strikker fram og tilbake. Da skal du i hvert fall ha strikket mye tidligere. Jeg har strikket i over 40 år og ville ikke tenkt på å gjøre noe annet enn det som står i oppskriften på ei slik lue. Anonymkode: 606bd...8f9 Det er da ikke umulig å strikke fletter om du strikker frem og tilbake. Du må bare sørge for at omgangene mellom hver gang du fletter er et oddetall. F.eks, fletting, strikk fem omganger, så en omgang med fletting. Men at det er enklere å strikke en lue på rundpinne, ja det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå