Gå til innhold

Noen tips?

Fremhevede innlegg

Gjest skindeep
Skrevet

Lurer på å slutte å amme på natt snart. min lille er 8 mnd. nå.

Får pupp kl. 0100 og kl 0500... og det vil jeg slutte med....

Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, prøv å droppe 01.00-måltidet ved å forskyve måltidene slik at siste måltidet blir så sent som mulig før dere legger dere selv. Etter en tid forskyver du 05.00-måltidet noen timer til når du står opp ( rundt 07.00-07.30?)

Lykke til! :)

Gjest Plonk ikke innlogget
Skrevet

Hvis ungen tar flaske, er en annen metode å gi vann om natten. Og gjerne at faren gjør det, for da lukter det ikke melk. Tanken er at knøttet snart vil slutte å våkne nattestid fordi vann ikke er noen belønning...

Gjest Anonymous
Skrevet

takk så mye for tips!

Skal prøve ut og se hvordan det går.

*krysser fingrene*

Skrevet

Vi sluttet med nattamming for en måneds tid siden (litt før hun var 6mnd). Vesla ville heller ikke sovne på kvelden uten pupp. Det var bare en natt med en del skriking (er det Ferber-metoden det heter?), og etter det har hun vært en engel.

Jeg hører at hun av og til våkner nattestid, men hun sovner lett etter å ha ligget og pratet litt med seg selv.

Skrevet

Vi gjorde det samme ved at jeg gikk og la meg i et annet rom, og pappaen tok henne opp i sengen vår og roet henne med masse kos. Tok tre netter, så sov hun i ett til 5-6.

Ingen forvirring med vann på flaske, bare kos og plassen hun var vant til i vår seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...