Gå til innhold

eksempel på vanskelige valg

Anbefalte innlegg

Gjest cupcakemonster
Skrevet

Hei. Jeg har en oppgave på skolen der jeg skal skrive om vanskelige valg eller noe stort man skjuler. har dere noen eksempler på vanskelige valg eller ting man kan skjule for andre? 

takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om man får vite at barnet man bærer er alvorlig sykt, men ikke livstruende og man står overfor valget om abort eller ikke.

evt hvis barnets far forlater deg innen de første 12 ukene av svangerskapet og man står overfor valget å være alene om ansvaret eller ta abort.

Anonymkode: f20a1...b85

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelige valg i livet kan være å flytte langt unna, ny jobb/karriere/utdanning, hva man skal gjøre med ulike typer livshendelser man ikke rår over (som sykdom, arbeidsløshet) osv. 

Anonymkode: 6e52a...e5d

Skrevet

Der man må ta avgjørelsen om å tillate operasjon på f.eks ditt barn, der utfallet kan være død, eller å ikke operere og da ende opp med høy grad av invaliditet.

Gjest Cocosa
Skrevet

Gentest på barn som ikke er syke, men kan ha anlegg for å utvikle en alvorlig sykdom senere i livet, og aktiv dødshjelp er eksempler jeg kommer på i farta.

AnonymBruker
Skrevet

Du må kanskje velge noe som er lett og bra å skrive oppgave om. Tenker at et slikt vanskelig valg kan f.eks. være spørsmål omkring aktiv dødshjelp. Du finner masse informasjon om det på nettet, og det kan være en god problemløsning å starte med. Kan godt skrive en god argumentasjon rundt både for- og mot, og hvorfor aktiv dødshjelp fremstår som et vanskelig valg for regjeringen og domstolene å legalisere.

Anonymkode: ba3a6...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...