Gå til innhold

Dere med ME

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er virkelig lyd og lysfølsom. Jeg lurte på hvordan dere kjermet dere? Ørepropper eller hodetelefoner? Og da også hvilke typer, merker anbefaler dere?

Anonymkode: ba0e5...188

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som mener de gar ME burde vel ikke orke å bruke telefonen/ paden/ pc’en så mye.  Det er psykiatri å ha ME 

Anonymkode: 84d9c...e7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er virkelig lyd og lysfølsom. Jeg lurte på hvordan dere kjermet dere? Ørepropper eller hodetelefoner? Og da også hvilke typer, merker anbefaler dere?

Har ikke så gode forslag, men håper du får noen svar som kan hjelpe :hug:

Anonymkode: e835c...12c

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som mener de gar ME burde vel ikke orke å bruke telefonen/ paden/ pc’en så mye.  Det er psykiatri å ha ME 

Ta deg en bolle. Pell deg ut av tråden og finn noen andre å plage. 

Anonymkode: 9f027...4f5

• Liker 12
Gjest Overrasket
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er idioti å være så bastant selv når man tar feil.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt meg Bose QC 35II, det er en av de beste investeringene jeg har gjort. Jeg vil anbefale deg å prøve forskjellige merker først (Sony er også bra) for å se hva som sitter best på deg. Bruker også ørepropper innimellom. Du kan også få spesialtilpassede støydempende ørepropper med ME-diagnose.

Anonymkode: 9f027...4f5

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Hei. Jeg har ikke ME, men er også veldig lydfølsom. Når jeg skal støvsuge, for eksempel, så pleier jeg å bruke ørepropper for å stenge av noe av lyden. 

Sender deg en klem og håper du blir frisk❤️

AnonymBruker
Skrevet

Man får formstøpte ørepropper og filterbriller av Hjelpemiddelsentralen. Kontakt ergoterapeut i din kommune så hjelper hun deg å søke :)

Før jeg fikk formstøpte ørepropper kjøpte jeg de som er for svømming på apoteket, de er mye tettere enn de som er for lyddemping, og demper derfor lyder bedre og sitter mere på plass i øret.

Vet at mange bruker Bose hodetelefoner med støydempingsfunksjon.

Anonymkode: 8f1b4...b5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ME er en fysisk sykdom, noe mange forskjellige forskningsfunn også beviser.

Det å bruke telefon/pad/pc er ofte det eneste ME syke greier, fordi det ikke krever mye fysisk anstrengelse og fysiske bevegelser.
Selv sitter jeg i senga nå med slapp og vondt kropp, med filter på pc skjermen.
Selvom jeg er syk og ikke klarer så mye annet så må jeg få lov til å bruke de kreftene jeg har på kontakt med omverdenen og den stimulien jeg tåler, ellers blir man jo bare liggende med et fullstendig dødt liv i en nulleksistens.

Anonymkode: 8f1b4...b5d

• Liker 5
Skrevet

Før brukte jeg en høreapparat men nå bruker jeg ikke den lenger. Har ME og blir bare verre av lyd og støy. Bruker tegnspråk og er fornøyd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...