Gå til innhold

Bidragsforskudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det flere her inne som enda ikke har fått bidragsforskudd ? 

Anonymkode: d8143...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som har spurt etter, både her inne og på facebookgrupper. De kommer vel innen den 10. mener jeg noen sa, nå går det ikke lenger gjennom nav, men skatteetaten.

Anonymkode: 1cafe...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)  begynte å stusse litt når det ikke kom idag heller. Men ja, nytt system nå , stemmer det. 

 

Anonymkode: d8143...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at Skatteetaten har fått ansvaret for utbetaling av bl.a forskudd innkreving av barnebidraget gjennom skatteoppgjøret. Innkreving har de I prakis gjort I flere år gjennom restskatt. Nå kan det legges inn I skattetrekket. Om det blir noe mer som kommer inn er nå høyst usikkert. Det har vært trekk fra lønn i mange år. Så lenge arbeidsgiver har gjort dette blir som før vil jeg tro. Sikkert lettere adm.vil jeg tro nå.

https://www.skatteetaten.no/presse/nyhetsrommet/nav-innkreving-er-na-en-del-av-skatteetaten/

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Peter007 skrev:

Stemmer det at Skatteetaten har fått ansvaret for utbetaling av bl.a forskudd innkreving av barnebidraget gjennom skatteoppgjøret. Innkreving har de I prakis gjort I flere år gjennom restskatt. Nå kan det legges inn I skattetrekket. Om det blir noe mer som kommer inn er nå høyst usikkert. Det har vært trekk fra lønn i mange år. Så lenge arbeidsgiver har gjort dette blir som før vil jeg tro. Sikkert lettere adm.vil jeg tro nå.

https://www.skatteetaten.no/presse/nyhetsrommet/nav-innkreving-er-na-en-del-av-skatteetaten/

Hva i all verden snakker du om? "Innkreving har de i praksis gjort i mange år via restskatt. Nå kan det legges inn i skattetrekket"?? Hva mener du her?? 

Det er i praksis lite som endres - innkreving og utbetaling går som før eneste er at man ikke vil se utbetalingen på ditt NAV og alle spørsmål om inn/utbetaling og gjeld må stilles direkte til NAV innkreving. Motregning om man får skatt til gode har de gjort lenge, trekk i lønn vil de fortsatt gjøre slik de har gjort før. Selv om de organisatorisk ligger under skatteetaten nå har jo fortsatt bidraget ingenting med skatten å gjøre...

Anonymkode: dfe9f...b7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden snakker du om? "Innkreving har de i praksis gjort i mange år via restskatt. Nå kan det legges inn i skattetrekket"?? Hva mener du her?? 

Det er i praksis lite som endres - innkreving og utbetaling går som før eneste er at man ikke vil se utbetalingen på ditt NAV og alle spørsmål om inn/utbetaling og gjeld må stilles direkte til NAV innkreving. Motregning om man får skatt til gode har de gjort lenge, trekk i lønn vil de fortsatt gjøre slik de har gjort før. Selv om de organisatorisk ligger under skatteetaten nå har jo fortsatt bidraget ingenting med skatten å gjøre...

Anonymkode: dfe9f...b7b

Har jeg skrevet noe annet? 

I tillegg kreves også andre utestående midler inn. Ikke bare barnebidrag. Verden er langt mer enn det 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...