Gå til innhold

Spydige og frekke barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et barn på snart 9 år som svarer spydig og frekt neste helle tiden. Lager også spydige ansikt utrykk. Har prøvd alt mulig, men ungen vil ikke høre. Noen med erfaring som kan gi meg råd?

Anonymkode: 08c51...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eplet faller sjeldent langt fra stammen....

Anonymkode: d8400...581

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eplet faller sjeldent langt fra stammen....

Anonymkode: d8400...581

Om du ikke har noe fornuftig å komme med, kan du la hver å svare.

Anonymkode: 08c51...046

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har noe fornuftig å komme med, kan du la hver å svare.

Anonymkode: 08c51...046

Det er sjelden hele problemet ligger hos barnet. Foreldrene har nok mer skyld i barns oppførsel enn man gjerne tør innse....

Bare på måten du skriver om barnet ditt her sier meg at det ikke bare er barnet som er problemet.

Anonymkode: d8400...581

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden hele problemet ligger hos barnet. Foreldrene har nok mer skyld i barns oppførsel enn man gjerne tør innse....

Bare på måten du skriver om barnet ditt her sier meg at det ikke bare er barnet som er problemet.

Anonymkode: d8400...581

Du kjenner ikke meg, så det vet du ingenting om

Anonymkode: 08c51...046

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kjenner ikke meg, så det vet du ingenting om

Anonymkode: 08c51...046

Hvordan reagerer du, hva gjør du når barnet har uønsket oppførsel da? Vanskelig å gi råd når man ikke vet hvordan man har håndtert problemet til nå...

Anonymkode: d8400...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn på snart 9 år som svarer spydig og frekt neste helle tiden. Lager også spydige ansikt utrykk. Har prøvd alt mulig, men ungen vil ikke høre. Noen med erfaring som kan gi meg råd?

Anonymkode: 08c51...046

Du kan ikke begynne å forvente at barn på 9 år skal respektere deg. For grunnlaget for relasjonen mellom dere og denne oppførselen er lagt fra barnet ble født. 

Søk hjelp og lær deg å samhandle og å kommunisere med barnet før det er for sent.

Anonymkode: beb24...27c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet det bra på skolen? Ingen som plager barnet? Kan det være noe h*n sliter med? Hvis barnet ikke hører på deg, Så snakk med helsesøster på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner ikke meg, så det vet du ingenting om

Anonymkode: 08c51...046

Sååå du får svar på det du spør om, men liker ikke svaret så du er spydig. Er du fortsatt helt sikker på at din væremåte ikke kan påvirke barnet? 😌

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg (håper jeg) er normalt for barn i denne alderen. Barnet mitt i samme alder har også vært sånn. Konsekvenser som tidligere leggetid, mindre skjermtid o.l har funket her. Skryter også masse innimellom og forteller om hvor glade vi er for at hun ikke er frekk eller « sjebber» (som vi sier på Sørlandet 😉)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si. Den kan ha en diagnose eller så har den ikke lært å oppføre seg eller lært de viktige egenskapene av deg. Eller så kan det være at den har det vondt og det kan også være en grunn. Gir du barnet ditt nok kjærlighet ? Jeg svarer selv frekt til de som jeg synes ikke møter meg bra eller med empati. 

Anonymkode: 72838...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eikenøtt skrev:

Sååå du får svar på det du spør om, men liker ikke svaret så du er spydig. Er du fortsatt helt sikker på at din væremåte ikke kan påvirke barnet? 😌

Er det noen vits i å svare så dømmende da ? Hun spør jo for å få råd. Det er ikke alltid foreldrenes feil at barna er som de er. Det kan være utenfra også  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, vil bare si at barnet tar veldig lett etter andre barn og blir på virket om andre barn er frekke og spydige.

Anonymkode: 08c51...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dere, dette har sannsynligvis ingenting å gjøre med verken relasjon eller oppdragelse. Alle barn bør og skal opponere mot foreldrene sine. Noen gjør det når de er 3, andre når de er 9, og omtrent alle når de er tenåringer. De fleste er innom disse periodene jevnlig. Det er en måte å teste grenser og foreldrenes tålmodighet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her, vil bare si at barnet tar veldig lett etter andre barn og blir på virket om andre barn er frekke og spydige.

Anonymkode: 08c51...046

Er hun frekk og spydig overfor andre mennesker også? Skole, venner osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å si. Den kan ha en diagnose eller så har den ikke lært å oppføre seg eller lært de viktige egenskapene av deg. Eller så kan det være at den har det vondt og det kan også være en grunn. Gir du barnet ditt nok kjærlighet ? Jeg svarer selv frekt til de som jeg synes ikke møter meg bra eller med empati. 

Anonymkode: 72838...cef

den kom kjapt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, wintergirl skrev:

Er det noen vits i å svare så dømmende da ? Hun spør jo for å få råd. Det er ikke alltid foreldrenes feil at barna er som de er. Det kan være utenfra også  

Ja, hvis jeg tror noen trenger å se seg selv så synes jeg det. Barn er mennesker med personligheter, noen ting er medfødt annet lært. Uavhengig av hvor barnet har plukket opp uvanen av å være frekk eller spydig, så har det veldig mye med hvordan du møter barnet - og da hjelper det altså ikke svare tilbake med samme mynt. Per nå har TS vist at det er slik hun kommuniserer - og da er det lite man kan si som kan hjelpe. "Gjør som jeg sier ikke som jeg gjør" fungerer ikke i lengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kylling skrev:

Er hun frekk og spydig overfor andre mennesker også? Skole, venner osv?

Nærmeste familie og venner, ovenfor fremmede er hun veldig sjenert.  Og disse uvanene har hun plukket opp fra skolen, har prata med både lærer og helsesøster, men får bare svar at hun nok vokser det i fra seg.

Anonymkode: 08c51...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Ja, hvis jeg tror noen trenger å se seg selv så synes jeg det. Barn er mennesker med personligheter, noen ting er medfødt annet lært. Uavhengig av hvor barnet har plukket opp uvanen av å være frekk eller spydig, så har det veldig mye med hvordan du møter barnet - og da hjelper det altså ikke svare tilbake med samme mynt. Per nå har TS vist at det er slik hun kommuniserer - og da er det lite man kan si som kan hjelpe. "Gjør som jeg sier ikke som jeg gjør" fungerer ikke i lengden.

Hva det det hun egentlig har sagt som er så galt? Det er vel måten de andre svarer på som er ufin. Kanskje barna deres mobber andre barn, fordi de ikke er bra nok i deres øyne. Kanskje barnet sliter med noe som kommer utenfra, men så henger alle seg opp i at moren blir oppgitt over fordømmende svar

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Søk hjelp og lær deg å samhandle og å kommunisere med barnet før det er for sent.

Du bør også søke hjelp for å søke å kvitte deg med meningsløse floskler.

Anonymkode: 1b7cf...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...