AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Noen som har hatt for lavt/høyt stoffskifte og som, før medisinering, hadde verre og bedre perioder? Har vært syk i mange år. Har tatt noen tester gjennom årene som har vist avvik på stoffskifte, men så plustelig har verdiene vært tilbake til normalt Jeg er veldig syk i perioder, men så plustelig kan jeg ha perioder der jeg føler meg nesten frisk. Mange av symptomene mine stemmer overens med stoffskifte, alt fra trøtthet, til kuldesensitivtet, miste hår, tyngre mens osv. Kan det være noe med stoffskifte, selv om jeg føler meg bedre i perioder? Hva kan evt få stoffskifte til å svinge? Anonymkode: 73c6e...302
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 prøver dytte igjen Anonymkode: 73c6e...302
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 På 4.4.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev: Noen som har hatt for lavt/høyt stoffskifte og som, før medisinering, hadde verre og bedre perioder? Har vært syk i mange år. Har tatt noen tester gjennom årene som har vist avvik på stoffskifte, men så plustelig har verdiene vært tilbake til normalt Jeg er veldig syk i perioder, men så plustelig kan jeg ha perioder der jeg føler meg nesten frisk. Mange av symptomene mine stemmer overens med stoffskifte, alt fra trøtthet, til kuldesensitivtet, miste hår, tyngre mens osv. Kan det være noe med stoffskifte, selv om jeg føler meg bedre i perioder? Hva kan evt få stoffskifte til å svinge? Anonymkode: 73c6e...302 Stoffskiftesymptomer er symptomer som kan passe på mange sykdommer. Hvordan andre har opplevd stoffakiftesykdom før diagnosen blir stilt hjelper lite for deg å vite. Du bør heller snskke med legen din. Anonymkode: 63c67...e30
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Stoffskiftesymptomer er symptomer som kan passe på mange sykdommer. Hvordan andre har opplevd stoffakiftesykdom før diagnosen blir stilt hjelper lite for deg å vite. Du bør heller snskke med legen din. Anonymkode: 63c67...e30 Leger har avfeid meg for lenge siden, er på vei til å bli ufør da jeg har vært syk i mange år Anonymkode: 73c6e...302
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Jeg har hatt diagnosen Hashimotos i ti år og de første seks årene var det ganske stabilt etter at jeg begynte med Levaxin. For fire år siden ble verdiene ustabile og plutselig kunne stoffskiftet bli for høyt, jeg reduserte dosen og så ble det for lavt. Jeg hadde korte perioder hvor jeg følte meg normal og så ble jeg plutselig dårlig igjen. Det var opp og ned hele tiden og jeg var mye sykmeldt. Fikk time hos endokrinolog som ikke kunne si noe om hva det skyldtes. For et år siden ble jeg rådet til å kutte ut gluten av fastlegen min. Etter det har jeg nesten ikke vært syk. Det ble påvist glutenintoleranse ved en blodprøve, men jeg har ikke cøliaki. Formen min er i hvertfall utrolig mye bedre og jeg har bare hatt noen veldig korte perioder hvor jeg hat vært dårlig i løpet av det siste året. Anonymkode: acd19...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt diagnosen Hashimotos i ti år og de første seks årene var det ganske stabilt etter at jeg begynte med Levaxin. For fire år siden ble verdiene ustabile og plutselig kunne stoffskiftet bli for høyt, jeg reduserte dosen og så ble det for lavt. Jeg hadde korte perioder hvor jeg følte meg normal og så ble jeg plutselig dårlig igjen. Det var opp og ned hele tiden og jeg var mye sykmeldt. Fikk time hos endokrinolog som ikke kunne si noe om hva det skyldtes. For et år siden ble jeg rådet til å kutte ut gluten av fastlegen min. Etter det har jeg nesten ikke vært syk. Det ble påvist glutenintoleranse ved en blodprøve, men jeg har ikke cøliaki. Formen min er i hvertfall utrolig mye bedre og jeg har bare hatt noen veldig korte perioder hvor jeg hat vært dårlig i løpet av det siste året. Anonymkode: acd19...7e9 Du kan ikke sammenligne din situasjon på Levaxin, med ts sin situasjon der hun ikke behandles for stoffskiftesykdom og heller ikke har fått påvist noe stoffskiftesykdom. Ts kan her like gjerne ha en D vitamin mangel eller en hel rekke andre tilstander som gir henne de påståtte stoffskiftesykdomssymptomene. Stoffskiftesykdom er ikke noe å ønske seg, når blodprøvene er nprmale så er man frisk. Anonymkode: 63c67...e30
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 Ville oppsøkt en privatlege som har peiling på stoffskiftet. Det offentlige har ikke peiling. Hadde normale prøver, frisk på medisin i dag. Anonymkode: 0460c...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke sammenligne din situasjon på Levaxin, med ts sin situasjon der hun ikke behandles for stoffskiftesykdom og heller ikke har fått påvist noe stoffskiftesykdom. Ts kan her like gjerne ha en D vitamin mangel eller en hel rekke andre tilstander som gir henne de påståtte stoffskiftesykdomssymptomene. Stoffskiftesykdom er ikke noe å ønske seg, når blodprøvene er nprmale så er man frisk. Anonymkode: 63c67...e30 Har hatt verdier utenfor normalen før, men så har det vært tilbake til normalt noen uker senere. Har hørt noen si noe om at det finnes ulike blodprøver og verdier for stoffskifte, men det er ikke noe jeg har greie på Har ingen vitaminmangler. Det er vel for øvrig ingen som ønsker å ha stoffskifteproblemer. Men når jeg er i ferd med å bli ufør grunnet mine problemer, så hadde det vært fint om jeg kunne bli frisk på medisiner. Vil heller at det skal være stoffskifte enn MS, for å si det sånn, ikke at det har noe å si for hva som feiler meg.. 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ville oppsøkt en privatlege som har peiling på stoffskiftet. Det offentlige har ikke peiling. Hadde normale prøver, frisk på medisin i dag. Anonymkode: 0460c...0f9 Kanskje når jeg har blitt ufør og får litt mer penger så kan jeg spare til å gå privat. Bor ganske langt unna nærmeste privatklinikk, så vil koste litt å reise dit. Får ut 12 000 i måneden på AAP nå, og det har jeg gjort de siste årene, har ikke fått spart noe særlig. Anonymkode: 73c6e...302
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke sammenligne din situasjon på Levaxin, med ts sin situasjon der hun ikke behandles for stoffskiftesykdom og heller ikke har fått påvist noe stoffskiftesykdom. Ts kan her like gjerne ha en D vitamin mangel eller en hel rekke andre tilstander som gir henne de påståtte stoffskiftesykdomssymptomene. Stoffskiftesykdom er ikke noe å ønske seg, når blodprøvene er nprmale så er man frisk. Anonymkode: 63c67...e30 Jeg gikk ut i fra at hun gikk på Levaxin, leste nok ikke HI godt nok. Anonymkode: acd19...7e9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 På 4.4.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev: Noen som har hatt for lavt/høyt stoffskifte og som, før medisinering, hadde verre og bedre perioder? Har vært syk i mange år. Har tatt noen tester gjennom årene som har vist avvik på stoffskifte, men så plustelig har verdiene vært tilbake til normalt Jeg er veldig syk i perioder, men så plustelig kan jeg ha perioder der jeg føler meg nesten frisk. Mange av symptomene mine stemmer overens med stoffskifte, alt fra trøtthet, til kuldesensitivtet, miste hår, tyngre mens osv. Kan det være noe med stoffskifte, selv om jeg føler meg bedre i perioder? Hva kan evt få stoffskifte til å svinge? Anonymkode: 73c6e...302 Det kan helt klart være stoffskifte. Det kan også være andre ting. Uansett, Kom deg til en privatklinikk som har stor kunnskap om stoffskifte. De aller fleste fastleger og endokrinologer har alt for liten peiling på stoffskifte. Du skal ikke måtte gå i flere år med sykdom, da har du ikke fått den hjelpen du behøver. Mange fungerer helt supert, tross verdiene er utenfor referanseområdet, andre er sengeliggende innenfor referansen. Det er komplisert og mange leger klarer ikke å leser resultatene korrekt. Også kan prøvene variere ettersom når på dagen du tar prøvene, hva du har spist, om man røyker rett før prøven etc. Jeg lå også rett under referansen, men var sengeliggende i perioder. Det gikk opp og ned. Jeg ble sykemeldt og slet i et år før jeg tok fatt og kom meg til Balderklinikken i Oslo og fikk 2 typer stoffskifte medisiner, før det tok jeg bare levaxin. I dag er jeg i full jobb og sliter svært lite med stoffskifte. Det tok ikke lange tiden fra jeg fikk medisiner til jeg var fult tilbake i livet og de fleste symptomene var borte. Anonymkode: 43e10...690 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 Noen har høye antistoffer selv om du er innenfor normalverdier på tsh, ft3 og ft4. De kan ha alle tegn på problemer med stoffskifte før det slår ut på blodprøver. Anbefaler deg å melde deg inn i grupper på fb. Anonymkode: 1cf50...3aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå