AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Hei! jeg er en jente på 18år som har hatt noe jeg tror er voksesmerter i leggene. Dette skjer enten på kvelden eller om natten.helst om natten. Det gjør så vondt at jeg bare ligger å vrir meg, gråter og har bare lyst til å hyle. hvis jeg tar paracet med en gang jeg kjenner noe går det ca. 1 time til det går over. om jeg tar det etter en stund, tar det enda lengre tid. <-- dette skjer ofte fordi jeg våkner av smertene og da er jeg jo midt i det hele. Er utrolig vondt. kjennes ut som om noen skraper i beinet i leggene mine. Dagen etterpå kjenner jeg fortsatt øm i leggene. Noen som opplever det samme? burde jeg gå til legen? har bare vært så ille de siste 4 årene. (kan ikke huske om jeg hadde voksesmerter som barn. Noen som har noen tips. Anonymkode: 61192...770 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Skulle faktisk til å lage lignende tråd. Har voksesmertelignende smerter fra hofta og ned til knærne. Fikk ikke sove i natt pga smertene og det forverrer det. Merker søvn og varme vil hjelpe, men når har man mulighet til det liksom. Følger denne tråden her. Anonymkode: d6849...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Jeg har dessverre ikke noe svar, men jeg var veldig plaget av det samme. Jeg er nå 32 år, og merker det nå svært skjeldent. Har vært inne på tanken om det kan være noe revmatisk, men har ikke tatt det opp med lege siden det ikke plager meg noe serlig lengre. Anonymkode: 17677...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 åh! nå ble jeg litt glad for at det ikke bare var meg som sliter med det her Jeg kan kanskje de en sammenheng med at når jeg er ekstra sliten, så kan det komme. men det kan også bare være en tilfeldighet. Håper det finnes noen gode tips der ute. Lurer skikkelig på hva smertene kommer av og hvorfor liksom... Anonymkode: 61192...770 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: åh! nå ble jeg litt glad for at det ikke bare var meg som sliter med det her Jeg kan kanskje de en sammenheng med at når jeg er ekstra sliten, så kan det komme. men det kan også bare være en tilfeldighet. Håper det finnes noen gode tips der ute. Lurer skikkelig på hva smertene kommer av og hvorfor liksom... Anonymkode: 61192...770 For meg kom det utvilsomt når jeg var ekstra sliten, og hadde brukt bena/muskulaturen mer enn hva som var normalt for meg. Men som sagt, det har blitt mye mindre av smertene etterhvert som jeg har blitt eldre... men jeg er fortsatt avhengig av å alltid ha paracet i hus, sånn for sikkerhets skyld. Kjenner jeg smertene murre nå, så hjelper det faktisk å masere det bort før det bryter skikkelig ut. (Masserer gjerne da rundt leddene, spesielt knærne hvor de ofte oppstår). Anonymkode: 17677...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg er en jente på 18år som har hatt noe jeg tror er voksesmerter i leggene. Dette skjer enten på kvelden eller om natten.helst om natten. Det gjør så vondt at jeg bare ligger å vrir meg, gråter og har bare lyst til å hyle. hvis jeg tar paracet med en gang jeg kjenner noe går det ca. 1 time til det går over. om jeg tar det etter en stund, tar det enda lengre tid. <-- dette skjer ofte fordi jeg våkner av smertene og da er jeg jo midt i det hele. Er utrolig vondt. kjennes ut som om noen skraper i beinet i leggene mine. Dagen etterpå kjenner jeg fortsatt øm i leggene. Noen som opplever det samme? burde jeg gå til legen? har bare vært så ille de siste 4 årene. (kan ikke huske om jeg hadde voksesmerter som barn. Noen som har noen tips. Anonymkode: 61192...770 Voksesmerter har ingen og i hvertfall ingen på atten år! Det du høyst sannsynlig har er krampe i leggene. Det våkner du av med intens smerte når kroppen er avslappet. Går du med sko med hæler på, så blir problemet aldri borte før skoene er borte. Leggmuskulaturen dypt inne på baksiden av leggene må tøyes, enten ved at du henger med ene hælen om gangen utenfor et trappetrinn og trykker hælen ned mens du sakte teller til 40, bytter fot og gjentar, eller ved at du setter fotbladet opp mot en vegg og tøyer baksiden av hælene på den måten. Legen kan ikke gjøre annet enn å gi deg samme råd som over, og det samme gjelder fysioterapeut. Jeg bruker i tillegg kopper til østens kopping, oppe i knehalsen/øverst bak på leggen den muskelen som lager problemet er festet. Steppemaskin der hælene går lenger ned enn tærne ser også ut til å ha god effekt. Men dropper jeg trening en dag eller to, så er nattekrampene tilbake. Anonymkode: 87827...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Er det en ting jeg er sikker på, så er det at det ikke er kramper. Har hatt kramper i leggene fra tid til annen om natten, men dette varer bare noen minutter og er en helt annen smerte. Krampe går på musklene. Denne smerten som jeg snakket om het er noe helt annerledes. Tror bare de som har hatt denne «voksesmerter» skjønner smerten. Anonymkode: 61192...770 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 Jeg får slike smerter i beina, særlig i leggene, når jeg er sliten. På det verste har det også satt seg i armene. Det eneste som egentlig hjelper er å få tilstrekkelig søvn. Paracet tar smerten, men hjelper ikke på årsaken, derfor bruker jeg ikke det med mindre det er svært vondt og jeg ikke kan gå og legge meg, eller jeg trenger det for å få sove. Anonymkode: 9c044...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det en ting jeg er sikker på, så er det at det ikke er kramper. Har hatt kramper i leggene fra tid til annen om natten, men dette varer bare noen minutter og er en helt annen smerte. Krampe går på musklene. Denne smerten som jeg snakket om het er noe helt annerledes. Tror bare de som har hatt denne «voksesmerter» skjønner smerten. Anonymkode: 61192...770 Da får du oppsøke lege. For da er det fare på ferde, og noe helt unormalt du har. Anonymkode: 87827...2ca
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 Jeg har slike smerter, de kommer ofte fra hofta og nedover eller bra føttene eller knærne og oppover. Varierer litt hvor det starter og det er ikke noe mønster i fht at noe fysisk kan påvirke. Armene og hender er også rammet. Jeg har fibromyalgi som diagnose. Anonymkode: 7ec39...e37
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får slike smerter i beina, særlig i leggene, når jeg er sliten. På det verste har det også satt seg i armene. Det eneste som egentlig hjelper er å få tilstrekkelig søvn. Paracet tar smerten, men hjelper ikke på årsaken, derfor bruker jeg ikke det med mindre det er svært vondt og jeg ikke kan gå og legge meg, eller jeg trenger det for å få sove. Anonymkode: 9c044...3b5 Får også i armene noen ganger, men ikke så ofte. Men skjer ikke på natten. Men altså hvis man sover dårlig en periode, så er det større sjanse? Anonymkode: 61192...770
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #12 Skrevet 4. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du oppsøke lege. For da er det fare på ferde, og noe helt unormalt du har. Anonymkode: 87827...2ca Er mange andre som også sliter med det, så så unormalt er det ikke. Leser også at mange som har der lignende ikke finner ut av det hos lege. Anonymkode: 61192...770 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #13 Skrevet 4. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Får også i armene noen ganger, men ikke så ofte. Men skjer ikke på natten. Men altså hvis man sover dårlig en periode, så er det større sjanse? Anonymkode: 61192...770 Tja, det fungerer slik for meg. Smertene er rett og slett kroppen som sier ifra om at den ikke får nok hvile. Det trenger selvsagt ikke være det samme som du har. Jeg har aldri gått til lege for å få det sjekket ut, fordi sammenhengen er veldig tydelig. Anonymkode: 9c044...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #14 Skrevet 4. april 2018 Er det rastløse bein? Joda, det kan være skrekkelig vondt! Tar du magnesium? Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg! Jeg var plaget av smerter i tenårene, de fant ikke ut av hva det var men når jeg var 26 fikk jeg en sjelden diagnose som forklarte følelsen kribling og smertene i beina. Anonymkode: fa71e...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #15 Skrevet 4. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det rastløse bein? Joda, det kan være skrekkelig vondt! Tar du magnesium? Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg! Jeg var plaget av smerter i tenårene, de fant ikke ut av hva det var men når jeg var 26 fikk jeg en sjelden diagnose som forklarte følelsen kribling og smertene i beina. Anonymkode: fa71e...9d4 Har tenkt litt på det, men vet ikke helt om jeg føler kribling...føler bare det gjør ufattelig vondt, men klarer jo ikke ligge stille, må liksom «sprelle» med beina. Også er det forferdelig vondt når jeg går på de, når dette skjer. Klarer så vidt å gå. men hvordan fikk du diagnosen? Anonymkode: 61192...770
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #16 Skrevet 4. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg kom det utvilsomt når jeg var ekstra sliten, og hadde brukt bena/muskulaturen mer enn hva som var normalt for meg. Men som sagt, det har blitt mye mindre av smertene etterhvert som jeg har blitt eldre... men jeg er fortsatt avhengig av å alltid ha paracet i hus, sånn for sikkerhets skyld. Kjenner jeg smertene murre nå, så hjelper det faktisk å masere det bort før det bryter skikkelig ut. (Masserer gjerne da rundt leddene, spesielt knærne hvor de ofte oppstår). Anonymkode: 17677...ec8 Du har vel ikke voksesmerter når du er 32 år?! Da er det vel helst noe annet! Anonymkode: ac8f7...170
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #17 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har vel ikke voksesmerter når du er 32 år?! Da er det vel helst noe annet! Anonymkode: ac8f7...170 Voksesmerter er bare et begrep som brukes. Barn som har voksesmerter trenger nødvendigvis ikke å vokse. Det er ikke bevist. Vi bare bruker det som navn på noe. Jeg feks ser for meg at voksesmerter ville kjentes ut som det som er beskrevet i denne tråden. Anonymkode: 61192...770 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #18 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Voksesmerter er bare et begrep som brukes. Barn som har voksesmerter trenger nødvendigvis ikke å vokse. Det er ikke bevist. Vi bare bruker det som navn på noe. Jeg feks ser for meg at voksesmerter ville kjentes ut som det som er beskrevet i denne tråden. Anonymkode: 61192...770 Nei, det er ikke er begrep man bruker på smerter hos voksne. Anonymkode: ac8f7...170
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #19 Skrevet 5. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har vel ikke voksesmerter når du er 32 år?! Da er det vel helst noe annet! Anonymkode: ac8f7...170 Nei selvfølgelig er det ikke det, men det føles identisk med voksesmertene jeg hadde som barn. Anonymkode: 17677...ec8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #20 Skrevet 5. april 2018 Jeg har det også sånn, det kjennes ut som kramper i skjelettet. Ja, det høres teit ut, men det er ihvertfall ikke i musklene. Hos meg er det føttene som er problemet. Så jeg har fått spesiallagde såler og det har fungert kjempebra! Når jeg var liten så var det leggene som var vonde, så gikk det opp til lårene. Jeg får vondt innimellom om jeg har byttet sko. Jeg må gå i fornuftige sko, bruker stort sett joggesko med sålene i. Anonymkode: 566d5...500 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå