Gå til innhold

Kjæreste som er aggressiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typen har blitt mer og mer aggressiv i det siste kun for småting. Dette tærer på, da jeg nå daglig ønsker å gå fra han. Han blir sur kun hvis jeg sier noe feil eller at han ikke får på bleia til lille, fordi lille ikke ligger i ro. Han kan finne på å si stygge ting og være veldig aggressiv mot babyen eller meg. Når det gjelder legging, kan han finne på å slå i veggen til lille, hvis lille ikke vil sove. 

Når han er på det sureste, er han den personen som går litt i svart. Jeg vet aldri hva han vil gjøre. Han har aldri vært voldelig, men slår i vegger og kaster ting. Da er er ofte redd for han. 

Problemet er at jeg er redd for hvordan fordelingen av lille blir. Typen er superflink med barn når han ikke er sur og jeg vet at lille er glad i han. Jeg kommer til å slite økonomisk da jeg er student, så må kanskje få en jobb ved siden av. Jeg har ingen familie eller nesten noen venner her, da jeg er fra ett annet sted i Norge. Flytter jeg tilbake, kan jeg risikere å miste retten på barnet.

har spurt flere ganger om han kan gjøre noe med sinnet, men svarer at «han er sånn». 

 

hva ville dere ha gjort?  

Anonymkode: 0cfca...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, been there - done that.

Endte med slag mens barna så på - etter det flytta jeg.

Enten så tar du praten med han om hvordan du føler det eller så tar du lille med og flytter - dette er uholbart!

Anonymkode: 54996...b55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du mister da ikke "retten på barnet" hvis du flytter, hvorfor tror du det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der skulle hverken vært kjæreste eller far.....
Gå fra han før det går riktig galt og både du og barnet ender opp med traumer!

Anonymkode: 4aa92...d2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra han. Mitt barn endte opp med å få en tung bok slengt i hodet fordi hun tilfeldigvis var i veien for frustrasjonsutbruddet hans. Du må beskytte barnet ditt, og det gjør du med å ta med deg barnet og reise fra han så han kan få jobbet med seg selv og på å kontrollere seg. INGEN er så slave av egen frustrasjon at "de bare er sånn". 

Anonymkode: 2903f...a80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med ett krisehjem i området. 

Anonymkode: 2903f...a80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler å «samle bevis» for sinnet hans. Slik unngår du at barnet trenger å bo med en voldelig forelder- noen gang. 

Anonymkode: d0340...0a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hensyn til barnet ditt:

Kom deg bort fra han!

Anonymkode: fbf42...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du tenke på barnets beste og reise fra denne mannen. Det starter med slag i veggen og ender med slag i hodet. Tenk om han tar ut mer av aggresjonen sin på barnet. Kan du tilgi deg selv hvis du har vært i tvil om hans aggresjon, men likevel blir, og noe skjer med barnet?

Anonymkode: d6668...89c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg barnet og flytt. Nå. Det der er en veldig farlig situasjon som plutselig kan eskalere. Du må beskytte barnet ditt og deg selv. Du mistet ikke foreldreretten til barnet ditt. Ta kontakt med et krisesenter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror at stormen kan roe seg så skal du være klar over at barnet allerede nå blir preget av hans oppførsel. Enn hvor lite det er. Dette suger barnet rett inn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, been there - done that.

Endte med slag mens barna så på - etter det flytta jeg.

Enten så tar du praten med han om hvordan du føler det eller så tar du lille med og flytter - dette er uholbart!

Anonymkode: 54996...b55

Forresten helt uenig her - det er ikke lurt å ta en prat med han. Hvis han mistenker at du plutselig får bena under deg eller vurderer og gå ANER du ikke hva han kan finne på.

Det er å bare å pakke sakene og stikke, uten å fortelle han noe som helst. Du vet ikke hvordan han vil reagere..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ville jeg vært redd for at det kunne ende med shaken baby syndrome, annen vold eller psykiske skader på babyen. Babyen skal oppleve sine omsorgspersoner som trygge og pålitelige.

Kontakt krisesenter og kom dere i trygghet. Det er ikke helt sikkert at det må bli brudd, men dere må være i trygghet hvis han skal bli konfrontert og skal ikke vurdere å bo sammen så lenge han ikke tar ansvar for sinnet sitt og holder kontroll på seg selv. 

 

Anonymkode: bbe0c...239

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med AB over her. Jeg skjønner at det er ekstremt vanskelig, men din viktigste oppgave nå er å passe på barnet ditt, og på deg selv. Han trenger hjelp, men barnet ditt trenger å komme bort fra sånne omgivelser. Små barn tar fort skade av å skulle forholde seg til en utrygg omsorgsperson!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typen har blitt mer og mer aggressiv i det siste kun for småting. Dette tærer på, da jeg nå daglig ønsker å gå fra han. Han blir sur kun hvis jeg sier noe feil eller at han ikke får på bleia til lille, fordi lille ikke ligger i ro. Han kan finne på å si stygge ting og være veldig aggressiv mot babyen eller meg. Når det gjelder legging, kan han finne på å slå i veggen til lille, hvis lille ikke vil sove. 

Når han er på det sureste, er han den personen som går litt i svart. Jeg vet aldri hva han vil gjøre. Han har aldri vært voldelig, men slår i vegger og kaster ting. Da er er ofte redd for han. 

Problemet er at jeg er redd for hvordan fordelingen av lille blir. Typen er superflink med barn når han ikke er sur og jeg vet at lille er glad i han. Jeg kommer til å slite økonomisk da jeg er student, så må kanskje få en jobb ved siden av. Jeg har ingen familie eller nesten noen venner her, da jeg er fra ett annet sted i Norge. Flytter jeg tilbake, kan jeg risikere å miste retten på barnet.

har spurt flere ganger om han kan gjøre noe med sinnet, men svarer at «han er sånn». 

 

hva ville dere ha gjort?  

Anonymkode: 0cfca...e0e

Du har fått gode råd. Jeg håper du klarer å be om hjelp enten hos krisesenter eller helsestasjon eller noen andre du kan stole på.

Samtidig så vil jeg bare understreke at jo, han har vært voldelig. Ikke fysisk, men å slå i veggen, si stygge ting og være så aggressiv at du og babyen blir redde er vold. 

Her er politiets definisjon av vold i nære relasjoner: http://www.hvorlite.no/hva-er-vold/

Gå gjerne også gjennom denne, kanskje blir du overrasket over resultatet - http://www.hvorlite.no/quiz/finner-du-deg-i-for-mye/

Anonymkode: 34d37...c5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skriver at han har blitt mer og mer aggressiv. Menn med depresjon blir ofte aggressive. Kan han ha det? Min mann fikk en depresjon etter første barnet kom og ble mye hissigere, litt sånn som du foteller bli sint om ikke baby ligger i ro ved bleiebytte, osv. Jeg stilte ultimatum og han gikk til legen og begynte på antidepressiva. Etter ca 2 mnd var han mye roligere, brukte de ca 1 år før han slutta. Nå er han seg selv igjen, kan bli sur og hisse seg opp men aldri så det er fare for fysisk utagering. Normalt temperament altså. 

Anonymkode: c4f92...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at han har blitt mer og mer aggressiv. Menn med depresjon blir ofte aggressive. Kan han ha det? Min mann fikk en depresjon etter første barnet kom og ble mye hissigere, litt sånn som du foteller bli sint om ikke baby ligger i ro ved bleiebytte, osv. Jeg stilte ultimatum og han gikk til legen og begynte på antidepressiva. Etter ca 2 mnd var han mye roligere, brukte de ca 1 år før han slutta. Nå er han seg selv igjen, kan bli sur og hisse seg opp men aldri så det er fare for fysisk utagering. Normalt temperament altså. 

Anonymkode: c4f92...bca

Dette tenkte jeg også på. Det er en stor påkjenning å få barn for begge parter. Snakk med han om hvordan oppfatter situasjonen og om hva han føler om det selv. Dette må selvfølgelig skje når han ikke er opphisset og sint. Sover dere om natta? 

Anonymkode: d2e1e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...