Gå til innhold

Hva gir deg glede?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Nå er jeg blitt så desperat at jeg oppsøker Internett, i håp om noen gode råd.

Jeg er snart ferdig på vgs, og har tidligere vært en elev med kun toppkarakterer og planer om tunge studier som krever et godt vitnemål. For over et år  siden gikk jeg på en smell psykisk, som har gått hardt utover både karakterer og fravær. Jeg vil sitte igjen med et vitnemål som er langt ifra dårlig, men allikevel ikke det jeg trenger. Tanken på dette gjør meg svært sliten og resulterer i netter uten søvn. Selvom alt er bedre nå, henger det fortsatt en tung sky av karakterpress over hodet mitt, som gjør meg svært stresset, og beklageligvis har resultert i at jeg har unngått å komme på enkelte vurderingssiutasjon i frykt for å ikke få toppkarakter. Jeg trives ikke noe særlig på skolen, og glir ikke helt inn i miljøet. De fleste venninnene mine går på andre skoler. For det meste forbinder jeg bare skolen med et fælt sted å være..

Sammenlignet med hva andre går gjennom er dette en bagatell, noe jeg er helt klar over. Men det er ikke like lett å fortelle følelsene mine det.

Så jeg lurer egentlig på om dere har noen gode råd til noe som kan gjøre meg lykkelig, gi meg energi, og glede? Fokuset mitt er kun på skole, og i stor grad hvor "dårlig" jeg føler det går, og merker at jeg trenger en oppkvikkning i hverdagen min som jeg kan ta med meg på skolen.

Jeg har dog et siste år igjen, der jeg håper jeg får hanket inn noen gode karakterer. Hvordan får dere motivasjon og glede til å utføre arbeid/skole på en god måte?

Anonymkode: 0e1bf...2ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker jobben min, så det er en motivasjon i seg selv. Kanskje det kan hjelpe å trene? Det har mye å si for psyken. Skaff deg en hobby på si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...