Gå til innhold

Farskapserklæring = foreldreansvar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrev under på farskapserklæring på nav siden far hadde gått dit og erklært seg som far, nå ble jeg så usikker på om det betyr også foreldreansvar? Saksbehandler sa nei men jeg ble usikker!?!  Han virket ikke klar i sine svar..

Anonymkode: ea8a5...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du ikke at far skal få lov til å få foreldreansvar hvis han vil?

Anonymkode: ed36a...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du ikke at far skal få lov til å få foreldreansvar hvis han vil?

Anonymkode: ed36a...a47

Har ikke sagt noe om det, vil bare vite hva det innebærer å skrive under på farskaps papiret 

Anonymkode: ea8a5...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sagt noe om det, vil bare vite hva det innebærer å skrive under på farskaps papiret 

Anonymkode: ea8a5...0de

Hvis du har skrevet under så vet du vel hva du har skrevet under på og stilt spørsmål før du skrev under? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev under på farskapserklæring på nav siden far hadde gått dit og erklært seg som far, nå ble jeg så usikker på om det betyr også foreldreansvar? Saksbehandler sa nei men jeg ble usikker!?!  Han virket ikke klar i sine svar..

Anonymkode: ea8a5...0de

Nei, saksbbhandler har rett. Du kan velge å skrive under delt ansvar når/hvis far viser og tar ansvar. Det er helt innafor å forvente at får tar ansvar også i praksis, ikke bare har ansvar på papiret. Hvis han allerede har ansvarsfølelse så er det dårlig gjort og ikke dele foreldreansvaret med han. 

Anonymkode: 1cd51...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var en egen boks å huke av for dette da vi leverte erklæring for et par år siden. Vi  (eller jeg, far spurte ikke) huket ikke av ettersom far bor i utlandet, enklere med pass ol. om jeg slipper underskrift. For oss har det ingen praktisk betydning, sikkert annerledes om man har ordinært samvær.

Anonymkode: cd387...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...