Gå til innhold

Sykkelvogn eller ikke?

matboks

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det snart våren og vi har så lyst til å sykle med våre barn som er på 3 år og 6 mnd. Men jeg er litt usikker på om vi skal kjøpe sykkelvogn. 3 åring liker jo å sykle litt med balansesykkel selv og jeg er usikker på om han har tålmodighet til å sitte stille i sykkelvogn. Og 6 mnd baby er vel nok litt for liten til å sitte i sykkelvogn selv om man kan kjøpe infant sling.

Vi bruker sykkelvogn kun på fritid hvis vi kjøper det.  

Har dere noen tips og erfaring ? Evt hvilken sykkelvogn anbefaler dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå huser jeg ikke i farta hvilken sykkelvogn vi har, men det er en kombinert jogge- og sykkelvogn. Vi har brukt den masse, selv etter at det eldste barnet begynte med balansesykkel. Det var jo for å kunne dra på lengre sykkelturer, og for å kunne jogge med et eller to barn. I fjor kunne barnet som da var 5 sykle ganske fort og langt på vanlig sykkel, mens lillebroren på da 3 ikke hadde samme utholdenhet, så veldig praktisk å kunne ha med lillebror i vogna da. Tror faktisk vi hadde med oss balansesykkelen hans også, så han kunne bytte litt på. 

Vi har ikke brukt denne vogna i hverdagen, men det har vært fint for å kunne dra på lengre turer, jogge eller ikke være avhengig av bil for å komme oss i svømmehall, butikk e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...