Gå til innhold

Hvordan har dere sikret dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ikke lenger er sammen med barnas far/mor, hvordan har dere sikret dere økonomisk i tilfelle den andre forelderen skulle dø?

Anonymkode: 5700e...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livsforsikring, i tillegg har jeg jo egen jobb og inntekt. 

Anonymkode: 0ccad...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt? Om han dør så påvirker ikke det meg økonomisk i det hele tatt. Jeg eier mitt hus alene og vil fortsatt ha jobben min. 

Anonymkode: c1991...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Hvordan er dette noe annerledes enn for dem som bor sammen? Er du alene med barn, men deler det økonomiske, antar jeg at man "sikrer seg" så godt det lar seg gjøre, men må ta kuttene hvis det verste skulle skje (bidragsforelder dør). Barnet har sikkert krav på en liten etterlattepensjon som kompensasjon av tap av forsørger, så det er ikke sikkert den økonomiske situasjonen blir så mye annerledes? Jeg vil tro foreldre som har fellesøkonomi der én dør fort er verre stilt i en overgangsfase ved dødsfall.

Anonymkode: 7cddc...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at barner får en relativt høy sum ja, hvis den andre forelderen dør og barnet ikke er myndig enda. 

Anonymkode: 0ccad...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer at barner får en relativt høy sum ja, hvis den andre forelderen dør og barnet ikke er myndig enda. 

Anonymkode: 0ccad...684

I de fleste tilfeller snakker vi om så høye summer at overformynderiet tar over.

Anonymkode: c1991...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I de fleste tilfeller snakker vi om så høye summer at overformynderiet tar over.

Anonymkode: c1991...114

Barna får barnepensjon or måned, det er ikke så høye summer, og den disponeres av vergen/gjenlevende forelder. Det er evt arv som overformynderiet forvalter til barnet er myndig. 

Anonymkode: 7cddc...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikret meg ved å ha livsforsikring, har kjøpt leilighet jeg har særeie på (gift på nytt.) 

Anonymkode: a27d2...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...