Gjest sexysadie Skrevet 3. mai 2005 #101 Del Skrevet 3. mai 2005 Nei... Overflødig fett legger seg på magen, og det er like usunt for kvinner som menn.[/quote Det er på menn det overflødige fettet kommer på magen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Skrevet 3. mai 2005 #102 Del Skrevet 3. mai 2005 "Det er mye å være takknemlig for, hvis en bare tar seg tid å se etter. Akkurat nå sitter jeg her og er jævli glad for at valker ikke gjør vondt." :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. mai 2005 #103 Del Skrevet 3. mai 2005 Så tjukke damer har slanke mager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2005 #104 Del Skrevet 3. mai 2005 Bare en kommentar: Det er en sannhet med modifikasjoner at kvinner ikke lagrer fett på magen, og nettopp der sitter det skumle fettet, som påvirker helsen på en negativ måte. Den såkalt kvinnelige fettfordelingen rundt lår/hofter er ikke like skadelig på samme måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Observatøren Skrevet 3. mai 2005 #105 Del Skrevet 3. mai 2005 Nei, det var ikke ment slik. Jeg har selv tatt et generalloppgjør med meg selv de siste to årene (både kosthold og trening - det var på tide) og det er sikkert en god grunn til at jeg legger merke til det. Men jeg går altså ikke rundt å kikker på folk på den måten. Jeg burde kanskje valgt et mer gjennomtenkt gjestenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. juni 2005 #106 Del Skrevet 21. juni 2005 Jo' date=' det kan man hvis ordet "skvapsete" er et ord som brukes så mye innenfor en dialekt at det er for doxa å regne, dvs. tas for gitt. Det er mulig at ordet doxa heller ikke står i din ordbok men innenfor visse fagkretser brukes dette begrepet flittig. .[/quote'] Vi har visst en velutdannet gjest iblandt oss, en som kan sin Bordieux. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. juni 2005 #107 Del Skrevet 23. juni 2005 Noen ganger skulle jeg helst sett vi mennesker var blinde, så slapp vi denne utseendefanatismen. På den andre siden så hadde vi vel sikkert funnet noen annet å klage på, man har jo nok å ta av. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2005 #108 Del Skrevet 23. juni 2005 Noen ganger skulle jeg helst sett vi mennesker var blinde, så slapp vi denne utseendefanatismen. På den andre siden så hadde vi vel sikkert funnet noen annet å klage på, man har jo nok å ta av. Mvh Yvonne Helt enig med deg i det. Jeg er lei av skjønnhets- og slankehysteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 23. juni 2005 #109 Del Skrevet 23. juni 2005 Du snudde diskusjonen til noe nyttig alwa. Takkskarruha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #110 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Når du starter tråden på denne måten kan du ikke regne med å få seriøse svar! Jeg er enig i at overvekt er et problem for alle det gjelder, at det ikke er sunt. Men å diskutere det seriøs er noe helt annet enn å si "jeg er lei av skapsete, feite jenter som trykker inn pølseringmagene sine og rumpefettet sitt i klærne sine som er to størrelser for små". ← Slike ting som overvekt hos unge kommer og går av seg selv... Det er ikke alltid slik at de spiser feil eller er i for lite aktivitet... Det er ganske enkelt slik at stoffskiftet deres ikke er helt på nett... Det kommer jo veldig an på hvor grensen til overvekt går hos hver enkelt..... Har man litt "ekstra" fett på kroppen skader det ingen men begynner man å snakke om baderinger på str. med bildekk da bør man gripe inn... Jeg vet av egen erfaring at jeg ikke fikk gjort noe med masse overflødige kilo... men i løpet av de to siste årene har det fiksa seg selv uten min hjelp... Og en annen ting så er det feil av div. folk her inne å rakke ned på andre sitt utseende... Alle er vi forskjellige... Alle har vi forskjellige ting å deale med... Alle har vi forskjellige kropper ikke minst... Så jeg synes du bør holde deg for god til å rakke ned på at andre har litt mer fett på kroppen enn du selv har... Det kalles mobbing og er ikke noe jeg aksepterer i allefall... og mange flere er med på den... Er man jenter går det på det mentale løs... og tenkt om det er noen som er inne her og leser all dritten du slenger ut om de "der blubbene du er så lei av" du tror ikke de blir såra????? hæ? Deler slettet. Misty (mod) Endret 3. august 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderwoman Skrevet 3. august 2006 #111 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg kan bare ikke fatte at jeg har sittet og lest gjennom hele denne utrolig teite gamle tråden Og at noen andre har giddi å ta den opp igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mona32_* Skrevet 3. august 2006 #112 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Og en annen ting så er det feil av div. folk her inne å rakke ned på andre sitt utseende... Alle er vi forskjellige... Alle har vi forskjellige ting å deale med... Alle har vi forskjellige kropper ikke minst... Så jeg synes du bør holde deg for god til å rakke ned på at andre har litt mer fett på kroppen enn du selv har... Det kalles mobbing og er ikke noe jeg aksepterer i allefall... og mange flere er med på den... Er man jenter går det på det mentale løs... og tenkt om det er noen som er inne her og leser all dritten du slenger ut om de "der blubbene du er så lei av" du tror ikke de blir såra????? hæ? Er helt enig med gjesten her om at det er faktisk et problem når mennesker går rundt og kommenterer andres utseende, om det nå gjelder stor nese, tynt hår, mellomrom mellom tennene, eller som i dette tilfellet, vekta til noen. Er man veldig overvektig er vel de fleste av oss enige i at det er et helseproblem, og at dette må man gjøre noe med. Løsninga på problemet er IKKE å skrive et slikt innlegg som trådstarter her har gjort, som provoserer mange av oss og som er negativt lada. Jeg blir litt skremt når jeg tenker at flere av oss muligens er foreldre, eller ihvertfall kommer til å bli foreldre en eller annen gang. Som flere allerede har stadfesta, er overvekt et problem, og både jenter og gutter er tyngre enn de var for 10 - 20 år siden. Sjansen er dermed rimelig stor for at en av dem som kommenterer overvekt her sarkastisk og med hensikt for å såre (får jeg inntrykk av), vil selv oppleve å få en sønn, datter eller barnebarn som sliter med overvekt... Hvordan har dere tenkt å angripe det? Fortelle dem hvor stygg, udelikat og lat de er??? Eller angripe det på en mer "smart" måte??? Dette ble et seriøst innlegg, men det mener jeg faktisk problematikken fortjener. Man bør spare seg kommentarer som trådstarter kom med, spesielt med tanke på at jeg har fått inntrykk av at det er en del yngre lesere her inne som, unektelig, vil bli påvirket av kommentarene som blir lagt inn.... Endret 3. august 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 3. august 2006 #113 Del Skrevet 3. august 2006 forbanna dårlig quoting oppigjennom her gjør meg arg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #114 Del Skrevet 7. august 2006 Sixpack er en selvfølge for mannfolk og damer skal ha midje som er 30% smalere enn hoftene. Noe annet er bare ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #115 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg er fra Fredrikstad, vi sier ikke "skvapsete" her. Det heter "kvapsete". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ireth Carnesir Skrevet 24. august 2006 #116 Del Skrevet 24. august 2006 En ting er jo viss du er bekymret for helsen til alle disse skvapsete(?) jentene du ser overalt. Men slik du ordlegger deg, virker det jo mer som om du irriterer deg fordi du ikke syns det er noe pent å se på. Virker som om du syns de burde slanke seg for at du skal få mer pent å se på, og det er en ganske usympatisk holdning å skilte med. ← Dette var min tanke da jeg leste denne tråden. Selv om trådstarter beneketer det er jeg sikker på at dette saken. Spesielt siden TS kun nevner feite ungjenter og ikke feite ungdommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 25. august 2006 #117 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg ble nødt til å forlate et utested i går fordi det var så mange tykke jenter, kastet bort en hundrings for inngang og henge av jakken, irriterende. ← Hvorfor, ble det for trangt der inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #118 Del Skrevet 26. august 2006 Nei... Overflødig fett legger seg på magen, og det er like usunt for kvinner som menn.[/quote Det er på menn det overflødige fettet kommer på magen... ← Det finnes da en rekke kvinner med store mager og mye fett. Det er ikke pent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken13 Skrevet 27. mars 2008 #119 Del Skrevet 27. mars 2008 Kjære trådstarter! Synes du de overvektige guttene også bør begyne å trene, eller er det greit at de fortsetter sin usunne livstil i sofaen, foran TVn? Nei, for moten for unge gutter er skikkelig store t-skjorter, og da synes ikke mannepuppene deres, så da må det jo være greit Uff, alle disse feite fjortisene. Snart er de så omfangsrike at de ikke får plass under stoler lenger. :evil: jeg for min del sitter bare og venter på at fjortisene under min stol skal legge på seg, for da kan jeg følge med på når de er der og ikke. Nå har de nemlig bmi på ca 16, og da er de så vanskelige å få øye på. Så her sitter jeg og "mister" bacon, sjokolade, potetgull og sånn på gulvet i håp om at de snart skal begynne å spise. Blir så stressa av å aldri vite når de er der Sixpack er en selvfølge for mannfolk og damer skal ha midje som er 30% smalere enn hoftene. Noe annet er bare ekkelt. Jeg har midje som er 30% smalere enn hoftene, og jeg har bmi på 31,4. Jeg vil da defineres som skvapsete, men ikke ekkel? Herrrlig Btw så er doxa innen mitt fagfelt definert som den sosiale normen som settes av den øvre middelklassen, og som anses å være "målet". Problemet ligger i at når mannen i gata adopterer doxa, endrer den øvre middelklassen den gjeldende doxa, for å kunne ha det for seg selv. (eks: på åtti-tallet sto "sossene" slalom, når det ble allemannseie begynte "sossene" å stå telemarksski) se for øvrig også denne siden, liker spesielt avsnittet som begynner med ordet skinner som en diamant For en vanvittig spennende tråd, flere diskusjoner under samme overskrift og greier. Og nå oppdaget jeg hvor gammel den var også. Men jeg poster allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #120 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg er fra Fredrikstad, vi sier ikke "skvapsete" her. Det heter "kvapsete". Det heter kvapsete i resten av landet også.. Det er bare TS som ikke er så god i norsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå