AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 I kveld på jobb ble jeg helt borte. Jeg så ikke ordentlig, alt ble ufokusert, hjertet slo kjempe fort, og jeg klarte ingenting, fikk tatt tak i dørkarmen og holdt meg fast så jeg ikke skulle falle. Jeg pustet rolig med nesa og tok skikkelige magedrag. Det hjalp, og jeg drakk mye vann etterpå. Men hodet og kroppen føltes helt merkelig og jeg kjente det kunne skjedd igjen når som helst. Det holdt på å skje en gang til, men det gikk over før det startet. Har ingen ide om hvorfor det skjedde. Noen som vet?. Anonymkode: cfff0...d41
ajarRun Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Panikkanfall? Uansett bør du snakke med lege. Du kan ikke bli diagnostisert på et nettforum. Mange ting det kan være. Utmattelse, lavt blodsukker, osv. Ta det opp med fastlegen din.
applestories Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Opplevde lignende for noen år siden, hadde nettopp lest om panikkanfall så jeg kjente igjen symptomene. Høres helt likt ut det du beskriver. Føltes som en drøm, nesten som jeg fløt, litt "ut av kroppen-opplevelse". Jeg hadde det noen ganger i løpet av noen måneder, så stoppet det like brått som det startet. Jeg snakket aldri med lege selv, men dersom det skjer flere ganger kan det jo være en god ide. Om ikke annet så kan du få sjekket om du har det du trenger av vitaminer og mineraler og sånt.
Luckiness Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 Ufokusert som i at synet ble dårlig? Vil anbefale deg å gå til lege tidligst mulig. Slikt symptom er et av symptomene på hjerneslag. Både det og de andre symptomene kan være symptomer på en rekke tilstander, feks. Blodtrykksfall, hjerteflimmer m.m., også «uskyldige» som panikkanfall. Men du bør ta symptomene alvorlig frem til du vet hva de oppstod av. (mener ikke at panikkanfall ikke er en stor nok lidelse. Men det er ikke farlig i seg selv å evt ha hatt det).
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 Høres ut som blodtrykksfall. Anonymkode: 52113...c82 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Tror nok ikke det var panikkanfall, det har jeg hatt fler ganger før, og da får jeg ikke puste skikkelig og brystet tetter seg. Dette var ufokusert syn, rommet gikk i sirkler, og jeg klarte ikke å konsentrere meg. Innstinktet var å holde meg fast så jeg ikke skulle falle. Jeg kjente at jeg burde drikke vann, men det hadde jeg ikke tilgang på før litt senere. Drakk noen glass og det hjelp jo. Idag har jeg ekstrem hodepine og nærmest ingen energi, om jeg sitter med bena i kors pitrer det, og de "sovner" etter max 2min. Ringt legen og fikk time senere idag fordi de ville undersøke. Er under 30år, så håper virkelig ikke det er noe alvorlig. Anonymkode: cfff0...d41 1
BlendaSensitive Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Finnes mange årsaker. Noen årsaker er panikkanfall, blodtrykksfall eller så kan man få det ved stort inntak av mat når man er veldig sulten (vet ikke den medisinske termen, dette er noe jeg får i blant). Om dette er et engangstilfelle og du følte deg bra etterpå, så hadde jeg avventet. Men skjer det igjen kan en tur til legen være lurt.
BlendaSensitive Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok ikke det var panikkanfall, det har jeg hatt fler ganger før, og da får jeg ikke puste skikkelig og brystet tetter seg. Dette var ufokusert syn, rommet gikk i sirkler, og jeg klarte ikke å konsentrere meg. Innstinktet var å holde meg fast så jeg ikke skulle falle. Jeg kjente at jeg burde drikke vann, men det hadde jeg ikke tilgang på før litt senere. Drakk noen glass og det hjelp jo. Idag har jeg ekstrem hodepine og nærmest ingen energi, om jeg sitter med bena i kors pitrer det, og de "sovner" etter max 2min. Ringt legen og fikk time senere idag fordi de ville undersøke. Er under 30år, så håper virkelig ikke det er noe alvorlig. Anonymkode: cfff0...d41 Så ikke svarer når jeg svarte over. Om du blir akutt dårlig kan du dra til legevakten, om du alltså ikke kan vente på timen senere. Eventuellt ringe rådgivningen og spørre de. Legevakten har litt andre muligheter for undersøkelser enn fastlegen. God bedring, håper det ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 14 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Så ikke svarer når jeg svarte over. Om du blir akutt dårlig kan du dra til legevakten, om du alltså ikke kan vente på timen senere. Eventuellt ringe rådgivningen og spørre de. Legevakten har litt andre muligheter for undersøkelser enn fastlegen. God bedring, håper det ordner seg! Takk:) Anonymkode: cfff0...d41 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 Var hos legen, og han konstansterte at det var krystallsyken. Anonymkode: cfff0...d41
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hos legen, og han konstansterte at det var krystallsyken. Anonymkode: cfff0...d41 Jøsses, konstaterte faktisk..Så uten videre uttredelse med det nødvendige utstyret så kunne han altså konstatere krystallsyken, på bakgrunn av ett anfall? Anonymkode: 6474e...b8c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jøsses, konstaterte faktisk..Så uten videre uttredelse med det nødvendige utstyret så kunne han altså konstatere krystallsyken, på bakgrunn av ett anfall? Anonymkode: 6474e...b8c Han gjorde jo en undersøkelse, og på bakgrunn av den var det det. Anonymkode: cfff0...d41 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå