Gå til innhold

Tips for kjempe billige barneklær?


Gjest apriljuli

Anbefalte innlegg

Gjest apriljuli

Skulle ønske jeg kunne arvet mer, men har nesten ingen å arve av. Trenger ull, fleece, luer, votter (barnehagetøy) - alt mulig til sønnen min. Jeg skal prøve å bli litt mer økonomisk så tenker å bare kjøpe sånn helt sinnssykt billig eller brukt. Helst folk som gir bort. Men det er så lite av det på finn og jeg syntes det er mye fargerikt og slitt til at de klespakkene er verdt det? Syntes mange av dem er sære med priser også i forhold til hva det er verdt. Strl 86, 90 og 92. Noen som har tips?

Trenger å spare så mye penger jeg kan.. Har hatt uvane med å kjøpe dyre babyklær nå, som jeg prøver å kvitte meg med:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, apriljuli skrev:

Skulle ønske jeg kunne arvet mer, men har nesten ingen å arve av. Trenger ull, fleece, luer, votter (barnehagetøy) - alt mulig til sønnen min. Jeg skal prøve å bli litt mer økonomisk så tenker å bare kjøpe sånn helt sinnssykt billig eller brukt. Helst folk som gir bort. Men det er så lite av det på finn og jeg syntes det er mye fargerikt og slitt til at de klespakkene er verdt det? Syntes mange av dem er sære med priser også i forhold til hva det er verdt. Strl 86, 90 og 92. Noen som har tips?

Trenger å spare så mye penger jeg kan.. Har hatt uvane med å kjøpe dyre babyklær nå, som jeg prøver å kvitte meg med:) 

Finn.no, fretex, facebookgrupper, kanskje noen på jobben din eller noe har gamle babyklær, kanskje du har gammelt garn du kan strikke klær av? 

Anonymkode: e3049...b7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du «hjelp til å hjelpe» i nærheten av deg? Isåfall kan du høre med de, eventuelt på frivillighetssentralen om du har det, på min sentral har de ofte klær å gi vekk:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, apriljuli skrev:

Skulle ønske jeg kunne arvet mer, men har nesten ingen å arve av. Trenger ull, fleece, luer, votter (barnehagetøy) - alt mulig til sønnen min. Jeg skal prøve å bli litt mer økonomisk så tenker å bare kjøpe sånn helt sinnssykt billig eller brukt. Helst folk som gir bort. Men det er så lite av det på finn og jeg syntes det er mye fargerikt og slitt til at de klespakkene er verdt det? Syntes mange av dem er sære med priser også i forhold til hva det er verdt. Strl 86, 90 og 92. Noen som har tips?

Trenger å spare så mye penger jeg kan.. Har hatt uvane med å kjøpe dyre babyklær nå, som jeg prøver å kvitte meg med:) 

Lag en byttering. du kan invitere noen av foreldrene i barnehagen hjem til deg, slik at dere kan bytte/ sirkulere barnetøy. Jeg gjorde dette  i en periode, og min bod er fremdeles full, flere år etterpå. Jeg måtte rett og slett slutte, fordi det hopet seg opp klær hos meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner loppemarkedene, så bor du i Oslo i hvertfall er det bare å vente på posesalget på søndagene. Ellers spør på jobben, ja. Mange kjenner noen som kjenner noen, jeg er kjempeglad for å gi vekk, og har gitt masse til noen naboer (vi ikke kjente), og kollegaer. Ellers får du vente på salg, januarsalget er jo akkurat slutt, men jeg syns det er noe hele tiden , jeg. Store mengder ull og fleece trenger du ikke nå, men se etter neste års størrelser. 

Og tenkt deg godt om, trenger du det, eller er det "kjekt å ha", pent, praktisk. Mye klær er ok, ("barnehagetøy"), men er det nødvendig? (Samme til deg selv....). 

Anonymkode: 25313...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormbergs outlet https://www.stormberg.com/no/salg/barn1-7.html

Stormberg har ofte sterkt nedsatte klær på egne stativ i fysiske butikker også.

Coop Obs har ofte barneklær på Søndagskupp https://coop.no/obs/kampanjer/sondagskupp/?utm_content=sondagskupp&utm_source=obs_e-kundeavis&utm_medium=email&utm_campaign=uke29

Anonymkode: 04e94...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflex (merke fra barnas hus), alt fra ullundertøy til parkdresser og bunad, veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt av det merke. 

Anonymkode: b041d...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Vet at flere helsestasjoner har kommoder og hyller hvor folk kan levere/hente klær om det er noe de trenger. Vet ikke hva som er vanlig å finne der da, har bare sett at flere har det.

Legg ut på facebook/finn osv at du ønsker å kjøpe ull og betaler så og så mye, kjøp på salg, loppemarked?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn.no, fretex, facebookgrupper, kanskje noen på jobben din eller noe har gamle babyklær, kanskje du har gammelt garn du kan strikke klær av? 

Anonymkode: e3049...b7a

Fretex er siste stedet en finner noe til en lav pris. Fretex er ikke lenger det det var.

Anonymkode: 17e41...8be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fretex er siste stedet en finner noe til en lav pris. Fretex er ikke lenger det det var.

Anonymkode: 17e41...8be

Det stemmer dessverre. Da min eldste var liten handlet jeg mye til en billig penge, men nå tar de gjerne 50 kroner til en utvasket genser fra H&M. Fullstendig uinteressant.

Anonymkode: e782b...3c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest N-Nøff
13 timer siden, Live88 skrev:

Har du «hjelp til å hjelpe» i nærheten av deg? Isåfall kan du høre med de, eventuelt på frivillighetssentralen om du har det, på min sentral har de ofte klær å gi vekk:)

altså. Er ikke det før folk som ikke har råd til klær? TS skriver at hun ønsker å "bli mer økonomisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere slik sports outlet butikk der du bor? Her hvor jeg bor selger slike butikker f.eks. fleecesett med 50% avslag o.l. 
 

Ellos har ofte barneklær på salg, også kjeledresser f.eks. Men husk å sjekke anmeldelser før du kjøper, uansett hvor du skal kjøpe. Kjipt å betale for en dress som lekker, fort får hul, er stiv for barnet å ha på seg o.l. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo kan du prøve naboappen til OBOS.

Anonymkode: 55e37...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...