Gå til innhold

Vitne i barnefordeling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har det å si å vitne? Om ting som ikke er dokumentert.

Spesielt når det er partnere til de som har saken oppe i retten

og siden dommer gir svar to uker etter rettsaken, kan man da etter dokumentere? Eller er det for sent med andre beviser? Tenker da på ting som kan komme opp som ikke har blitt nevnt tidligere

Anonymkode: a8ca8...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på. Hvem er vitnet? Hva er relasjonen til partene? 

Hvis bror til en av partene vitner har det nok mindre å si enn om barnet selv uttaler seg. 

Det er jo merkelig om det kommer opp ting i etterkant av behandlingen i retten. Man har jo måneder å forbedre seg, så bruk den tiden. Ha fokus på hva som er det beste for barnet. Ikke på å vinne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stan skrev:

Det kommer an på. Hvem er vitnet? Hva er relasjonen til partene? 

Hvis bror til en av partene vitner har det nok mindre å si enn om barnet selv uttaler seg. 

Det er jo merkelig om det kommer opp ting i etterkant av behandlingen i retten. Man har jo måneder å forbedre seg, så bruk den tiden. Ha fokus på hva som er det beste for barnet. Ikke på å vinne saken. 

Ja.. Var det advokaten sa i dag.. At det er ingen god taktikk så håper det bare er tomme trusler mot den ene parten. 

Den som skal vitne er samboer. På den andre siden er det kjæreste og venninne. 

Anonymkode: a8ca8...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Var det advokaten sa i dag.. At det er ingen god taktikk så håper det bare er tomme trusler mot den ene parten. 

Den som skal vitne er samboer. På den andre siden er det kjæreste og venninne. 

Anonymkode: a8ca8...54f

Jeg tenker at det er begrenset hvor verdifulle slike vitner er. Alle vet at de på grunn av relasjonen til partene vil vitneutsagnene være svært farget.

Hvis ingen av partene har noe bedre å komme med, virker det som barnet er kun en brikke i konflikten mellom partene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så nærme at vitnemålet har lite å si.

Jeg selv vitnet i en barnefordelingsak og jeg var ekssamboeren til faren og vitnet i fordel for moren som jeg ikke kjente eller hadde noe relasjon til.

Anonymkode: 9b4d1...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg håpet på også. 

Anonymkode: a8ca8...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.4.2018 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Hvor mye har det å si å vitne? Om ting som ikke er dokumentert.

Spesielt når det er partnere til de som har saken oppe i retten

og siden dommer gir svar to uker etter rettsaken, kan man da etter dokumentere? Eller er det for sent med andre beviser? Tenker da på ting som kan komme opp som ikke har blitt nevnt tidligere

Anonymkode: a8ca8...54f

Partiske vitner har liten inflytelse. En muntlig hovedforhandling er nettopp det; muntlig. Og ferdig når dere forlater retten, med mindre noe ekstraprdinært oppstår. 

Et vitne må i tillegg være/fremstå troverdig, ellers er vitnemålet mer til skade enn til nytte. 

Alt dette skal advokaten i saken forklare deg og vurdere. 

Anonymkode: da392...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Partiske vitner har liten inflytelse. En muntlig hovedforhandling er nettopp det; muntlig. Og ferdig når dere forlater retten, med mindre noe ekstraprdinært oppstår. 

Et vitne må i tillegg være/fremstå troverdig, ellers er vitnemålet mer til skade enn til nytte. 

Alt dette skal advokaten i saken forklare deg og vurdere. 

Anonymkode: da392...abc

Føler meg heldigvis troverdig. Jeg har ingen høygaffel og ingen behov for å tenne noen fakler 

Anonymkode: a8ca8...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg heldigvis troverdig. Jeg har ingen høygaffel og ingen behov for å tenne noen fakler 

Anonymkode: a8ca8...54f

Det er IKKE hvordan du føler deg som er avgjørende, men hvordan du FREMSTÅR  når du er og uttaler deg i rettssalen foran dommere, sakkyndig og begge parters advokater. 

Å kunne beholde roen og svare saklig når motpartens advokat prøver å få deg til å fremstå som lite troverdig, det er en kunst der mange rett og slett dummer seg loddrett ut. Særlig dem med høye tanker om seg selv kan fremstå som løse kanoner i rettsalen, uten om jeg vet om nettopp dette kan gjøres gjeldende i denne saken.

Anonymkode: da392...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...