AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Om man ringer mental helse på tlf 116 123, har de taushetsplikt? Kommer de til å fortelle foreldrene mine at jeg har ringt? Og vil de kontakte lege? Anonymkode: f4668...342
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Ved akutt fare for liv og helse og ved mistanke om mishandling, overgrep, eller omsorgssvikt overfor barn, har de plikt til å melde fra i henhold til lovverk. Anonymkode: 625bd...7f5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Hva kan vi tilby? Våre veiledere har forskjellig bakgrunn, men felles for alle er at de har livserfaring og ønske om å være et medmenneske. Vi tilbyr dialog om enkle eller vanskelige tema. Vi har tid, vi lytter, vi reflekterer og vi gir råd. Vi ønsker å bidra til optimisme og opplevelse av mestring og selvstendighet. Du kan være anonym og vi har taushetsplikt. Ved akutt fare for liv og helse og ved mistanke om mishandling, overgrep, eller omsorgssvikt overfor barn, har vi plikt til å melde fra i henhold til lovverk. http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen/hjelpetelefonen-116-123/om-hjelpetelefonen Anonymkode: 8ecde...453
Gjest making.a.mess Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man ringer mental helse på tlf 116 123, har de taushetsplikt? Kommer de til å fortelle foreldrene mine at jeg har ringt? Og vil de kontakte lege? Anonymkode: f4668...342 Skaff uregistrert tlf og ring fra den. Som nevnt i tråden så har de opplysningsplikt ved selvmord, fare for seg selv og andre. Og overgrep.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå