Gå til innhold

Søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Mine stebarn mangler søvn. De har alltid vært tidlig våkne, vi legger dem rundt 7-8 på kvelden, og da ligger de våkne og ser i bøker osv, de har første etg for seg selv, så vi går ned å slukker lys i 10-11 tiden og da ligger ofte den eldste på 8 1/2 år våken, skulle tro at en da sov lenge, men er våken igjen rundt 6 tiden! Vi har et barn på 1år som ikke våkne før halv 8! Så forstår ikke hvorfor de eldste barna ikke sover lenger? De får ikke spille noe iPad elns! Tips til hva vi kan gjøre?

Anonymkode: aea45...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også slik da jeg var på den alderen. Hadde ikke så stort behov for søvn fra jeg var 7-10 år. Det jeg har erfart er at det var deilig å kunne «bestemme» leggetiden selv. Jeg skulle være i seng til det og det klokkeslettet, men fikk bestemme selv når jeg var trøtt å ville sove. Har for min egen del hjulpet veldig på det å ta ansvar for meg selv i senere tid! Da jeg kom i puberteten derimot, fikk jeg aldri nok søvn😂 men dette jevner seg nok ut etterhvert. Kan rett og slett være overskudd av energi. Er 8 åringen aktiv? Jeg begynte med svømming da jeg var 9-10 år, og sa sovnet jeg myyyye lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Mine stebarn mangler søvn. De har alltid vært tidlig våkne, vi legger dem rundt 7-8 på kvelden, og da ligger de våkne og ser i bøker osv, de har første etg for seg selv, så vi går ned å slukker lys i 10-11 tiden og da ligger ofte den eldste på 8 1/2 år våken, skulle tro at en da sov lenge, men er våken igjen rundt 6 tiden! Vi har et barn på 1år som ikke våkne før halv 8! Så forstår ikke hvorfor de eldste barna ikke sover lenger? De får ikke spille noe iPad elns! Tips til hva vi kan gjøre?

Anonymkode: aea45...89a

Og vår ettåring sover fra 20 til 05, 5åring fra 21 til 06, unger er ulike. Hvis de ellers trives og er aktive er det nok deres normale søvnmengde? Vi har lære at vi ikke kan tvinge noen til å sove.

Anonymkode: 9ca6f...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...