Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sendte ham jo en melding i morges og sa da samtidig at jeg gjerne vil vite det om han ikke er interessert. Har ikke fått svar, og dette er fem timer siden. Han svarer vanligvis raskt og har (frem til nå) fremstått veldig sympatisk og ordentlig, så jeg aner ikke hvorfor han plutselig er blitt slik.

TS

Anonymkode: 6a38f...d8a

Når du sender en sånn melding og med det kommunikasjonsmønsteret dere har så er han enten ikke interessert, eller så har han så lite medfølelse og empati at du burde ikke være det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo like mye en realitet selv om du ikke har sendt den siste meldingen. Det handler jo mer om at du bare kan late som du ikke var så interessert du heller, eller late som det var mer gjensidig. Men det er jo ikke det, og det er ingen vei til suksess uten å risikere noe (som "ydmykelse", men da har du lav terskel for å bli ydmyket).

Jeg pleide som sagt å bare trekke meg stille unna, men nå har jeg ingen problemer med å sende den siste meldingen. Så kan man i det minste gå videre. 

TS

Ja, det er jo fantastisk at du har klart å forandre innstilling så totalt, når du er den som har vært så stolt. Jeg har i hvert fall opplevd at det er vanskeligere å gå videre etter å sende en slik meldling.

Anonymkode: 262f9...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Nå tenker jeg mer som så, at en mann som ikke viser interesse nok til å gjøre en ny avtale etter at han har kansellert, ikke er bra nok, eller ikke passer for meg. Når man sender en melding og spør om han ikke er interessert lenger, legger man jo makten i hans hender, og gir inntrykk av at man fortsatt er interessert uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte ham jo en melding i morges og sa da samtidig at jeg gjerne vil vite det om han ikke er interessert. Har ikke fått svar, og dette er fem timer siden. Han svarer vanligvis raskt og har (frem til nå) fremstått veldig sympatisk og ordentlig, så jeg aner ikke hvorfor han plutselig er blitt slik.

TS

Jeg har svart deg tidligere i tråden. Har lest hovedinnlegget en gang til. 10 dager siden dere så hverandre, og så svarer han ikke på meldinger fra deg? Da hadde jeg nok tenkt at løpet er kjørt. Fint at du har sendt en melding og spurt om han ikke er intr mer, for da ber du om en avklaring, noe jeg synes du bør få. Men all magefølelse hos deg må jo fortelle deg at han ikke er intr lenger? Hadde gjort det hos meg i alle fall. Jeg har også spurt daten min om hvor vi står, og her fortsetter vi som vi har gjort. Glad for det, selv om jeg gjerne skulle visst litt mer sikkert at det er et forhold vi har...

Det du må gjøre nå er å bare vente, ikke sende mer meldinger eller ta mer kontakt. Forsvinner han bare uten noe mer, så ghoster han deg, som det så flott heter. Og det er hans måte å bryte kontakten. 

Svarer han deg, får du prøve så godt du bare kan å ikke virke needy og desperat. Men vet at det er veldig vanskelig når man ønsker kontakt og å møtes! Men det lønner seg å ta det litt rolig når en av partene ikke er helt på.

Anonymkode: d7008...62b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jeg mer som så, at en mann som ikke viser interesse nok til å gjøre en ny avtale etter at han har kansellert, ikke er bra nok, eller ikke passer for meg. Når man sender en melding og spør om han ikke er interessert lenger, legger man jo makten i hans hender, og gir inntrykk av at man fortsatt er interessert uansett. 

Da han kansellerte daten sa han at han var utrolig lei seg, håpet vi kunne ta det igjen, og foreslo å treffes i helgen. Ettersom jeg ikke hørte mer i helgen, sendte jeg melding idag. 

Hadde han vært haltende hele veien hadde det selvsagt vært annerledes, men han har tatt initiativ til alle datene og har virket så interessert at jeg anså det som helt naturlig å sende en siste melding. Formålet er jo mest det at JEG i det minste har gjort det rette. Bestemmer han seg for å bare forsvinne er det elendig oppførsel, men i det minste kan ingen si noe på min.

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du må gjøre nå er å bare vente, ikke sende mer meldinger eller ta mer kontakt. Forsvinner han bare uten noe mer, så ghoster han deg, som det så flott heter. Og det er hans måte å bryte kontakten. 

Svarer han deg, får du prøve så godt du bare kan å ikke virke needy og desperat. Men vet at det er veldig vanskelig når man ønsker kontakt og å møtes! Men det lønner seg å ta det litt rolig når en av partene ikke er helt på.

Videre kontakt er det siste jeg skal gjøre - jeg er vel så langt man kan være i motsatt ende av "needy". Han har tatt initiativ til alle dater, og jeg avventer alltid en manns hengivenhet før jeg gir noe selv. 

Var usikker på denne siste meldingen, men tenker det ikke er noe å tape ved dette punktet, jeg vil ha en avslutning og da har i det minste jeg forsøkt å være den voksne.

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kreator skrev:

Når du sender en sånn melding og med det kommunikasjonsmønsteret dere har så er han enten ikke interessert, eller så har han så lite medfølelse og empati at du burde ikke være det.

Er helt enig, det bare kom som en overraskelse da jeg ikke kunne forestille meg at han var typen til å ignorere meg på denne måten. Er jo en del av meg som fortsatt lurer på om noe har skjedd. Men det er klart jo mer tid som går, jo mer må jeg akseptere at han bare er den typen fyr. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig, det bare kom som en overraskelse da jeg ikke kunne forestille meg at han var typen til å ignorere meg på denne måten. Er jo en del av meg som fortsatt lurer på om noe har skjedd. Men det er klart jo mer tid som går, jo mer må jeg akseptere at han bare er den typen fyr. 

TS

Det er faktisk ikke så rart at du lurer på om det har skjedd noe. Det har jeg gjort også når jeg har datet en som svarte på meldinger med en gang hver gang, og plutselig var helt fraværende i et helt døgn. Da trodde jeg ærlig talt det hadde skjedd noe med han. Men jeg tror bare han tok avstand fra all kontakt med folk de timene, for han var like mye på igjen når vi gjenopptok kontakten.

Dessverre er det litt stress i sosiale medier. Enklere sånn i gamle dager da man enten ringte eller møtte hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da han kansellerte daten sa han at han var utrolig lei seg, håpet vi kunne ta det igjen, og foreslo å treffes i helgen. Ettersom jeg ikke hørte mer i helgen, sendte jeg melding idag. 

Hadde han vært haltende hele veien hadde det selvsagt vært annerledes, men han har tatt initiativ til alle datene og har virket så interessert at jeg anså det som helt naturlig å sende en siste melding. Formålet er jo mest det at JEG i det minste har gjort det rette. Bestemmer han seg for å bare forsvinne er det elendig oppførsel, men i det minste kan ingen si noe på min.

TS

Jeg føler med deg og støtter deg i avgjørelsen om å sende en melding. Å bare avslutte en slik relasjon uten et ord er ikke normalt, og det er ikke noe rart ved å ønske å få en avslutning. Hvis han nå ikke svarer, sier det mye om han som person. Jeg har opplevd å bli ghostet av en jeg datet, og akkurat der og da var det forferdelig sårende og føltes fryktelig ydmykende. Da jeg fikk det litt på avstand, innså jeg likevel at det var til det beste at det ikke ble noe mer mellom oss siden jeg helt oppriktig ikke ønsker å være i et forhold med en person som kan gjøre sånt mot andre ☺️

Anonymkode: 7f38e...297

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ganske sikker på at appen kun oppdateres ved at man selv er inne på den, alle internettressurser sier dette. 

I tillegg ser jeg at et bilde er endret, så da tilsier jo det det samme,

TS

Angående Tinder så ser det ut som du har rett og jeg feil i hvertfall, ref Tinder uoffisiell FAQ:

https://www.swipehelper.com/unofficial-tinder-faq/

Nå kan det forsåvidt være andre grunner til at han åpner da enn at han faktisk leter, litt avhengig av hvor lenge dere har datet. F.eks. kan han fortsatt få meldinger eller matcher, og hvis man uansett er veldig tidlig i datingen så skal det jo litt til å ikke ta en kikk.

When does Tinder update your location? I.e. if a match’s distance changed, does that mean they were online?

Tinder updates your location when you open the app. As long as you are inactive on Tinder, it will use your last known position. So if a match’s distance changed (and your location didn’t), that means they opened the app in a different location.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo helt vanlig høflighet å gi en person man har vært med og delt mye personlig med en avklaring. Det er ikke å mase å be om det. Hvis det er så enkelt å bare gå videre, er det ikke rart at så mange voksne forblir single hele livet...

Du får nok et svar etter hvert. Men det kan godt hende svaret er litt ullent, at du ikke få et klart ja eller nei. Da ville jeg holdt kontakten på et minimum en uke eller to, mens dere begge tenker om dette er noe som er interessant å fortsette med. Kanskje du da finner ut at du ikke ønsker å fortsette?

Deretter er det helt legitimt å sende melding og si at nå fader kontakten ut, så da ønsker du han lykke til videre.

Oppdater gjerne innlegget når du har fått svar. Jeg er som sagt i samme båt og veldig spent på svaret her...

Jeg har omsider fått svar, en litt lengre melding. Den var høflig og vennlig. Han har brukt litt tid på å tenke på dette, og kommet frem til at det ikke blir oss. Han var full av lovord om at jeg er super og fortjener noen som setter pris på mine kvaliteter, men at vi er for forskjellige. 

Det er godt mulig det, jeg jobber med kultur og er veldig glad i å lese, gå i teater, samt i samfunn og politikk. Han deler ikke disse interessene, og tar nok ikke referansene jeg kommer med. Han har fleipet litt med det, så tydelig at han ser på disse tingene som veldig fremtredende. Jeg har jo tenkt at greit, man er forskjellige, men kan påvirke hverandre litt i hver retning. Men kanskje det var optimistisk.

Så sier han at "som du vet er jeg veldig tiltrukket av deg", og jeg merker jo det, en da sitter jeg jo også med følelsen av at han virkelig ville ligge med meg selv om han ikke så potensiale til noe mer. Jeg valgte det jo selv, men føler meg jo litt 'brukt' iom. at disse forskjellene kom tydelig nok frem i forkant av det men han ignorerte det ettersom han ville ha meg til sengs.

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så sier han at "som du vet er jeg veldig tiltrukket av deg", og jeg merker jo det, en da sitter jeg jo også med følelsen av at han virkelig ville ligge med meg selv om han ikke så potensiale til noe mer. Jeg valgte det jo selv, men føler meg jo litt 'brukt' iom. at disse forskjellene kom tydelig nok frem i forkant av det men han ignorerte det ettersom han ville ha meg til sengs.

TS

Her er mitt råd at du ikke bør legge for mye i begrunnelsen han bruker for å avvise deg; det er mest sannsynlig en måte å avvise deg på uten å framstå som en komplett drittsekk. Ikke la det skremme deg i å vise hvem du er til neste mann du ønsker å sjarmere. Mest sannsynlig er det han det er noe galt med, ikke deg.

Det er en stor sannsynlighet for at han ville ha deg til sengs selv om han visste dette i forkant også. Dette er en sånn klassisk god nok til sex, men ikke god nok til kjæreste (eller at han ikke er interessert i å ha kjæreste). Tipper jeg da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kreator skrev:

Her er mitt råd at du ikke bør legge for mye i begrunnelsen han bruker for å avvise deg; det er mest sannsynlig en måte å avvise deg på uten å framstå som en komplett drittsekk. Ikke la det skremme deg i å vise hvem du er til neste mann du ønsker å sjarmere. Mest sannsynlig er det han det er noe galt med, ikke deg.

Det er en stor sannsynlighet for at han ville ha deg til sengs selv om han visste dette i forkant også. Dette er en sånn klassisk god nok til sex, men ikke god nok til kjæreste (eller at han ikke er interessert i å ha kjæreste). Tipper jeg da.

Ja jeg er enig, mest sannsynlig bare unnskyldninger. Men det er klart ting jeg har merket meg, eller dvs. som har plaget meg litt også, popper opp når han nevner forskjeller.

TS

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt mulig det, jeg jobber med kultur og er veldig glad i å lese, gå i teater, samt i samfunn og politikk. Han deler ikke disse interessene, og tar nok ikke referansene jeg kommer med. Han har fleipet litt med det, så tydelig at han ser på disse tingene som veldig fremtredende. Jeg har jo tenkt at greit, man er forskjellige, men kan påvirke hverandre litt i hver retning. Men kanskje det var optimistisk.TS

For meg virker det jo som det er han som har manglene her. En mann som ikke er interessert i disse tingene virker da temmelig kjedelig. Vet ikke hvorfor du var den som var mest interessert. Men jeg har jo selv av og til vært interessert i noen som jeg etterpå innså ikke passet for meg, og at det mest var fysisk tiltrekning. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har omsider fått svar, en litt lengre melding. Den var høflig og vennlig. Han har brukt litt tid på å tenke på dette, og kommet frem til at det ikke blir oss. Han var full av lovord om at jeg er super og fortjener noen som setter pris på mine kvaliteter, men at vi er for forskjellige. 

Det er godt mulig det, jeg jobber med kultur og er veldig glad i å lese, gå i teater, samt i samfunn og politikk. Han deler ikke disse interessene, og tar nok ikke referansene jeg kommer med. Han har fleipet litt med det, så tydelig at han ser på disse tingene som veldig fremtredende. Jeg har jo tenkt at greit, man er forskjellige, men kan påvirke hverandre litt i hver retning. Men kanskje det var optimistisk.

TS

Så bra du fikk svar. Jeg er AB over som skrev om ghosting over, og jeg har også fått den type melding du fikk nå (ja, jeg har datet endel det siste året 😁). Det jeg har lært er å prøve å ikke overanalysere det som står i meldingen og heller ikke forsøke å gjøre ham til en drittsekk Og enda viktigere: Å ikke tenke at denne avvisningen betyr at det er noe galt med deg eller at du ikke er bra nok. Dere var rett og slett ikke en god og riktig match. Det ER vanskelig å finne en man passer sammen med. At han trekker seg nå, betyr ikke at han bare har brukt deg. Han har helt sikkert likt deg og ønsket å finne ut om det kunne bli noe mer, men kjente nå at det ikke ville det. Hadde han kun vært ute etter sex, kunne han bare latt være å si noe til deg og fortsette som før ☺️

Klem til deg!

Anonymkode: 7f38e...297

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg tenker at det var fint for deg å få en skikkelig avslutning. Og at han velger å si at du er super, og ikke at han fokuserer på hva som ikke var bra. Han har antagelig ikke brukt deg for å få sex, men ville finne ut om dere passet sammen også på det området. Og du ønsket vel sex du også? Jeg er noen ganger med på sex med menn jeg vet at jeg ikke ender opp med, fordi jeg har lyst. Hvorfor ikke slå til når man har muligheten?

Du fikk et råd om å ikke gjøre han til drittsekk, han har bare bestemt seg for at dere ikke passer sammen. Egentlig ikke gjort noe annet galt. En annen gang er det du som finner ut dette i et nytt forhold. Gå videre en erfaring rikere.

Klem!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker det jo som det er han som har manglene her. En mann som ikke er interessert i disse tingene virker da temmelig kjedelig. Vet ikke hvorfor du var den som var mest interessert. Men jeg har jo selv av og til vært interessert i noen som jeg etterpå innså ikke passet for meg, og at det mest var fysisk tiltrekning. :)

Jeg har nok savnet noen av disse tingene, ja. Jeg trenger ikke en som er i teateret hver måned, men det hadde jo vært flott om han var litt mer opptatt av samfunn og politikk, kanskje hadde hørt om de populære skribentene som er ofte i media, eller vi hadde et par felles favorittbøker.

Sannheten er at jeg har lurt litt på om jeg krever for mye når jeg ser etter det. Det er jo andre ting som skal klaffe også. Jeg har opplevd det jeg oppfatter som en perfekt match EN gang, og han forsvant, uforklarlig (og er fortsatt singel), og jeg gråt i seks måneder.

Så jeg tenkte at jeg kanskje burde glemme dette med den perfekte samtalepartneren der vi skravlet til restauranten stengte. Og det ser ut til at de fleste rundt meg egentlig slår seg til ro med noen de kan se favorittserien med og har god sex med, uten at det er noe sjelefrend-element til stede.

Så ja, jeg la disse tingene til side i denne relasjonen. Men så fungerte ikke det heller.

TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg tenkte at jeg kanskje burde glemme dette med den perfekte samtalepartneren der vi skravlet til restauranten stengte. Og det ser ut til at de fleste rundt meg egentlig slår seg til ro med noen de kan se favorittserien med og har god sex med, uten at det er noe sjelefrend-element til stede.

Så ja, jeg la disse tingene til side i denne relasjonen. Men så fungerte ikke det heller.

TS

Nei, det er ikke så lett denne kjærligheten. Jeg har vel egentlig gått lei av å lete, og gir litt faen og fokuserer på andre ting enn menn. Synes det er deilig akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok savnet noen av disse tingene, ja. Jeg trenger ikke en som er i teateret hver måned, men det hadde jo vært flott om han var litt mer opptatt av samfunn og politikk, kanskje hadde hørt om de populære skribentene som er ofte i media, eller vi hadde et par felles favorittbøker.

Sannheten er at jeg har lurt litt på om jeg krever for mye når jeg ser etter det. Det er jo andre ting som skal klaffe også. Jeg har opplevd det jeg oppfatter som en perfekt match EN gang, og han forsvant, uforklarlig (og er fortsatt singel), og jeg gråt i seks måneder.

TS

Det er nok sånn at i det lange løp er kjemien mellom de to personene viktig bindemiddel. Man kan fint ha gode samtaler med venner og drive med fritidsaktiviteter med andre. Men sex og nærhet må fungere med den man er sammen med.

Ikke gi opp, man passer jo ikke med alle menn man treffer. Det er litt utmattende, men det gjelder å fortsette å tro på at man finner noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...