AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #1 Skrevet 1. april 2018 Er singel og dater og har som de fleste mange ting jeg stresser med og synes er slitsomt. Som regel går det på balansen mellom å vise interesse og være laidback, ta kontakt og avvente hans, stille krav uten å være for kravstor og vanskelig, og så videre. Sikkert kjent for de fleste. Jeg dater en fyr nå jeg har vært på noen dates med, som virker veldig søt. Han er snill og virker på alle måter som en bra fyr. Jeg kan av natur være litt reservert og jeg vet at jeg ikke er så flink til å vise gutter at jeg liker dem, så jeg har vært litt obs på å nå sende meldinger og si jeg har hatt det hyggelig osv. Han har tatt initiativ til datene. Og nå er det engang slik at vi har hatt sex, og noen av mine kvinnelige hormoner kicker inn der jeg begynner å stresse... Er ca. 10 dager siden sist jeg så ham og har hatt planer siden da, men er mest pga. ham det ikke er blitt noe av. Jeg ønsker at han skal være litt mer proaktiv dersom han virkelig vil treffe meg mer, spesielt når det er han som har kansellert. Samtidig ser jeg av endret location at han har vært aktiv på tinder - det har jo jeg og ettersom jeg har sett det, men jeg har selv ikke vært på andre dater. Vi snakket om å treffes en av disse dagene da han er tilbake fra ferie, men jeg har ikke hørt noe. Og jeg lurer selvsagt på om han er på date med en annen. Så jeg vil ikke være en negativ masekjerring, men om jeg ikke hører noe snart vil jeg si noe. Og jeg vil kommunisere at jeg vil ha klar beskjed dersom han har mistet interessen, samtidig som jeg ikke vil skape storm i et vannglass dersom han egentlig bare venter på mitt initiativ. Tips? Anonymkode: 6a38f...d8a
Kreator Skrevet 1. april 2018 #2 Skrevet 1. april 2018 (endret) Nøyer meg med å kommentere Tinder appen her. Disse appene lever sitt eget liv på mobilene våre, og jeg er ganske sikker på at de oppdaterer lokasjonen uten at vi nødvendigvis er aktive. Så akkurat det ville jeg ikke lagt så veldig stor vekt på. Jeg tror man faktisk må avinstallere Tinder, eller i det minste deaktivere profilen, for at den skal stoppe å oppdatere din lokasjon (og vise deg nye relevante matcher, og vise deg fram til de). Tinder hadde en funksjon som viste sist gang du var aktiv, som de fjernet såvidt jeg vet, og det var helt sikkert nettopp for å unngå slik "sladring" som du mener å kunne lese ut av lokasjonsinfoen (som jeg mener du misforstår). Men er ikke bombesikker, mer en betraktning fra en som kan en del om mobiler og software og sånn. Endret 1. april 2018 av Kreator
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #3 Skrevet 1. april 2018 Du får vise litt mere interesse og ta initiativ til å spørre om dere skal finne på noe da og foreslå dag, så ikke han sitter med ansvaret hver gang. Det kan godt hende han dater andre, men så lenge dere ikke har avtalt eksklusivitet så er ikke det ulovlig, selvom jeg skjønner du syns det er kjipt. Angående tinder appen så er det ikke sånn som han over meg her hevder, at den lever sitt eget liv osv, den oppdaterer lokasjon når man er aktiv der, med mindre man har slått av tillatelse til GPS. Så han har vært aktiv hvertfall. Men ikke få panikk, bare vær selvsikker og ta kontakt med han og foreslå å treffes en spesifikk dag. Vis han at du er komfortabel med han og fortell han at du liker han, for usikkerhet avler bare usikkerhet, da kan det hende han backer unna om du ikke er tydelig nok. Anonymkode: afa31...d05
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #4 Skrevet 1. april 2018 Er dere tenåringer? Anonymkode: 33994...7e2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 8 timer siden, Kreator skrev: Nøyer meg med å kommentere Tinder appen her. Disse appene lever sitt eget liv på mobilene våre, og jeg er ganske sikker på at de oppdaterer lokasjonen uten at vi nødvendigvis er aktive. Så akkurat det ville jeg ikke lagt så veldig stor vekt på. Jeg tror man faktisk må avinstallere Tinder, eller i det minste deaktivere profilen, for at den skal stoppe å oppdatere din lokasjon (og vise deg nye relevante matcher, og vise deg fram til de). Tinder hadde en funksjon som viste sist gang du var aktiv, som de fjernet såvidt jeg vet, og det var helt sikkert nettopp for å unngå slik "sladring" som du mener å kunne lese ut av lokasjonsinfoen (som jeg mener du misforstår). Men er ikke bombesikker, mer en betraktning fra en som kan en del om mobiler og software og sånn. Ikke TS; men akkurat dette er jeg egentlig litt usikker på. Faktisk så tror jeg at man må være innom tinder for at lokasjoner blir oppdatert. Grunnen til at jeg tror dette er fordi jeg ser at jeg innimellom får nye kalkulering av matcher når jeg flytter på meg og åpner appen. En annen grunn er fordi en jeg snakker med fortalte selv at vedkommende hadde kommet hjem fra påskeferie. Jeg var innom vedkommende sin profil, men da viste den fortsatt avstanden som gjaldt på påskeferie. Det var ikke før dagen derpå at jeg så at lokasjonen var endret til hjem-lokasjon. Anonymkode: 63a08...bb0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #6 Skrevet 2. april 2018 8 timer siden, Kreator skrev: Nøyer meg med å kommentere Tinder appen her. Disse appene lever sitt eget liv på mobilene våre, og jeg er ganske sikker på at de oppdaterer lokasjonen uten at vi nødvendigvis er aktive. Så akkurat det ville jeg ikke lagt så veldig stor vekt på. Jeg tror man faktisk må avinstallere Tinder, eller i det minste deaktivere profilen, for at den skal stoppe å oppdatere din lokasjon (og vise deg nye relevante matcher, og vise deg fram til de). Tinder hadde en funksjon som viste sist gang du var aktiv, som de fjernet såvidt jeg vet, og det var helt sikkert nettopp for å unngå slik "sladring" som du mener å kunne lese ut av lokasjonsinfoen (som jeg mener du misforstår). Men er ikke bombesikker, mer en betraktning fra en som kan en del om mobiler og software og sånn. Jeg er ganske sikker på at appen kun oppdateres ved at man selv er inne på den, alle internettressurser sier dette. I tillegg ser jeg at et bilde er endret, så da tilsier jo det det samme, TS Anonymkode: 6a38f...d8a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #7 Skrevet 2. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at appen kun oppdateres ved at man selv er inne på den, alle internettressurser sier dette. I tillegg ser jeg at et bilde er endret, så da tilsier jo det det samme, TS Anonymkode: 6a38f...d8a Er litt i samme båt her, har datet en mann lenger enn du har (ut fra hva jeg leser i innlegget ditt). Vi har også hatt sex, og jeg har begynt å få følelser. Men så oppdager jeg at han er innlogget Sukker og Tinder... Når han du dater i tillegg har endret bilde, er han nok ikke bare inne for å titte litt (noe jeg har forstått at en del driver med). Men at han faktisk fremdeles søker noen. Han liker sikkert deg og dere har det sikkert greit, men han har nok ikke tenkt å slå seg til ro med deg. Min dyrekjøpte erfaring er at det å matche og bli sammen etter nettdating er vanskelig. Det er så lett å holde parallelle løp og se etter noe bedre hele tiden. Og for noen av oss er den usikkerheten så vond å bære, at det å nettdate blir vanskelig å holde på med. Anonymkode: d7008...62b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #8 Skrevet 2. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt i samme båt her, har datet en mann lenger enn du har (ut fra hva jeg leser i innlegget ditt). Vi har også hatt sex, og jeg har begynt å få følelser. Men så oppdager jeg at han er innlogget Sukker og Tinder... Når han du dater i tillegg har endret bilde, er han nok ikke bare inne for å titte litt (noe jeg har forstått at en del driver med). Men at han faktisk fremdeles søker noen. Han liker sikkert deg og dere har det sikkert greit, men han har nok ikke tenkt å slå seg til ro med deg. Min dyrekjøpte erfaring er at det å matche og bli sammen etter nettdating er vanskelig. Det er så lett å holde parallelle løp og se etter noe bedre hele tiden. Og for noen av oss er den usikkerheten så vond å bære, at det å nettdate blir vanskelig å holde på med. Anonymkode: d7008...62b Det finnes selvsagt en sjanse for at han avventer mitt initiativ, men dersom man kansellerer en date synes jeg vedkommende skal ta initiativ til en ny. Jeg får vel sende en melding og avklare om vi er ferdige, men vet ikke hvor lenge jeg skal gidde og vente... TS Anonymkode: 6a38f...d8a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes selvsagt en sjanse for at han avventer mitt initiativ, men dersom man kansellerer en date synes jeg vedkommende skal ta initiativ til en ny. Jeg får vel sende en melding og avklare om vi er ferdige, men vet ikke hvor lenge jeg skal gidde og vente... TS Anonymkode: 6a38f...d8a Ja, det er vanlig høflighet at den som kansellerer, tar initiativ til å treffes igjen. Noen menn er litt trege der, har jeg forstått, slik at det kan ta litt tid før forslaget kommer... Det å sitte og lure på om vi er på samme banehalvdel, er ødeleggende og stressende. Med han jeg dater har jeg rett og slett spurt om vi er ferdige med å date nå. Det er et spørsmål som det er greit å svare ja på hvis man ikke føler for å fortsette. Hvis han har lyst til å fortsette, så svarer han vel det. Var jeg deg hadde jeg gjort det samme. Melding eller ringt og spurt om å få treffes. Det er bedre og egentlig enklere å ta slike ting ansikt til ansikt. Men mange er så konfliktsky og redd for drama at de ikke tør eller vil ta dette direkte med personen. Selv om man har hatt sex, noe som er temmelig intimt og personlig.. Forstå det den som kan. Tror vi blir ødelagte av dette nettdating-kjøret. Anonymkode: d7008...62b 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #10 Skrevet 2. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vanlig høflighet at den som kansellerer, tar initiativ til å treffes igjen. Noen menn er litt trege der, har jeg forstått, slik at det kan ta litt tid før forslaget kommer... Det å sitte og lure på om vi er på samme banehalvdel, er ødeleggende og stressende. Med han jeg dater har jeg rett og slett spurt om vi er ferdige med å date nå. Det er et spørsmål som det er greit å svare ja på hvis man ikke føler for å fortsette. Hvis han har lyst til å fortsette, så svarer han vel det. Var jeg deg hadde jeg gjort det samme. Melding eller ringt og spurt om å få treffes. Det er bedre og egentlig enklere å ta slike ting ansikt til ansikt. Men mange er så konfliktsky og redd for drama at de ikke tør eller vil ta dette direkte med personen. Selv om man har hatt sex, noe som er temmelig intimt og personlig.. Forstå det den som kan. Tror vi blir ødelagte av dette nettdating-kjøret. Anonymkode: d7008...62b Jeg har sendt melding idag og spurt og ikke fått svar enda. Han virker som en ganske sympatisk fyr så jeg blir ekstremt skuffet om jeg ikke får en avklaring. Ikke bare over ham, men generelt, på "nivået" der ute. TS Anonymkode: 6a38f...d8a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #11 Skrevet 2. april 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sendt melding idag og spurt og ikke fått svar enda. Han virker som en ganske sympatisk fyr så jeg blir ekstremt skuffet om jeg ikke får en avklaring. Ikke bare over ham, men generelt, på "nivået" der ute. TS Anonymkode: 6a38f...d8a Ja, det er jo helt vanlig høflighet å gi en person man har vært med og delt mye personlig med en avklaring. Det er ikke å mase å be om det. Hvis det er så enkelt å bare gå videre, er det ikke rart at så mange voksne forblir single hele livet... Du får nok et svar etter hvert. Men det kan godt hende svaret er litt ullent, at du ikke få et klart ja eller nei. Da ville jeg holdt kontakten på et minimum en uke eller to, mens dere begge tenker om dette er noe som er interessant å fortsette med. Kanskje du da finner ut at du ikke ønsker å fortsette? Deretter er det helt legitimt å sende melding og si at nå fader kontakten ut, så da ønsker du han lykke til videre. Oppdater gjerne innlegget når du har fått svar. Jeg er som sagt i samme båt og veldig spent på svaret her... Anonymkode: d7008...62b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #12 Skrevet 2. april 2018 Ut fra det du forteller virker det ikke som han har særlig interesse lenger. Men ettersom det er han som har kansellert, ville jeg nok ikke ha sendt melding. Du vet han er aktiv på Tinder fortsatt. Nå har du jo allerede sendt melding. Det føles kanskje bedre for deg å gjøre det slik, men jeg foretrekker at mannen ikke får min oppmerksomhet hvis han har begynt å miste interesse/tar meg for gitt. Anonymkode: 262f9...6c0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #13 Skrevet 2. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut fra det du forteller virker det ikke som han har særlig interesse lenger. Men ettersom det er han som har kansellert, ville jeg nok ikke ha sendt melding. Du vet han er aktiv på Tinder fortsatt. Nå har du jo allerede sendt melding. Det føles kanskje bedre for deg å gjøre det slik, men jeg foretrekker at mannen ikke får min oppmerksomhet hvis han har begynt å miste interesse/tar meg for gitt. Anonymkode: 262f9...6c0 Jeg pleier å gjøre som deg, da jeg har ganske mye stolthet, men jeg forsøker å endre litt på det. Generelt er jeg ganske tilbakeholden på å vise interesse, og jeg har hatt flere situasjoner der jeg bare har backet unna med en gang og jeg blir sittende i etterkant og lure på om jeg skulle gjort ting annerledes. Så nå får jeg (forhåpentligvis) en avklaring. TS Anonymkode: 6a38f...d8a
Kreator Skrevet 2. april 2018 #14 Skrevet 2. april 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ganske sikker på at appen kun oppdateres ved at man selv er inne på den, alle internettressurser sier dette. I tillegg ser jeg at et bilde er endret, så da tilsier jo det det samme, TS Anonymkode: 6a38f...d8a At profilen mekkes på er definitivt et rødt flagg. Som sagt, usikker på hvordan Tinder gjør det. De fleste apper som bruker lokasjonsinfo "abonnerer" på denne på mobilen og får oppdateringer fortløpende om hvor du er. Hvorvidt Tinder velger å bruke oppdateringene når appen ikke er oppe eller ei vet jeg altså ikke. Men som jeg nevnte, de valgte å fjerne sladregreia som sa når brukeren sist var inne, og hvis lokasjonsinfoen nå kan brukes til det samme så ville jeg tro de fikset det i samme slengen. Men dette er fortsatt spekulasjoner.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #15 Skrevet 2. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er litt i samme båt her, har datet en mann lenger enn du har (ut fra hva jeg leser i innlegget ditt). Vi har også hatt sex, og jeg har begynt å få følelser. Men så oppdager jeg at han er innlogget Sukker og Tinder... Når han du dater i tillegg har endret bilde, er han nok ikke bare inne for å titte litt (noe jeg har forstått at en del driver med). Men at han faktisk fremdeles søker noen. Han liker sikkert deg og dere har det sikkert greit, men han har nok ikke tenkt å slå seg til ro med deg. Min dyrekjøpte erfaring er at det å matche og bli sammen etter nettdating er vanskelig. Det er så lett å holde parallelle løp og se etter noe bedre hele tiden. Anonymkode: d7008...62b Han har ikke lagt til bilde, men fjernet ett. Hvorfor han bestemte seg for å fjerne dette helt generiske bildet aner jeg ikke. Vet ikke akkurat når det er gjort heller, så godt følger jeg ikke med. TS Anonymkode: 6a38f...d8a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #16 Skrevet 2. april 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å gjøre som deg, da jeg har ganske mye stolthet, men jeg forsøker å endre litt på det. Generelt er jeg ganske tilbakeholden på å vise interesse, og jeg har hatt flere situasjoner der jeg bare har backet unna med en gang og jeg blir sittende i etterkant og lure på om jeg skulle gjort ting annerledes. Så nå får jeg (forhåpentligvis) en avklaring. TS Anonymkode: 6a38f...d8a Ok, for meg er det motsatt. Jeg har fått mer stolthet etter hvert, da jeg har følt meg ydmyket tidligere i situasjoner der jeg har sendt melding til en mann som har mistet interessen. Anonymkode: 262f9...6c0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #17 Skrevet 2. april 2018 Du trenger ikke sitte hjemme og vente på at en fyr skal tekste deg. Send han en melding og spør om han vil treffes i kveld eller i morgen. Hva har du egentlig å tape på det? Anonymkode: 8143f...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #18 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke sitte hjemme og vente på at en fyr skal tekste deg. Send han en melding og spør om han vil treffes i kveld eller i morgen. Hva har du egentlig å tape på det? Anonymkode: 8143f...5f1 Jeg sendte ham jo en melding i morges og sa da samtidig at jeg gjerne vil vite det om han ikke er interessert. Har ikke fått svar, og dette er fem timer siden. Han svarer vanligvis raskt og har (frem til nå) fremstått veldig sympatisk og ordentlig, så jeg aner ikke hvorfor han plutselig er blitt slik. TS Anonymkode: 6a38f...d8a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #19 Skrevet 2. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte ham jo en melding i morges og sa da samtidig at jeg gjerne vil vite det om han ikke er interessert. Har ikke fått svar, og dette er fem timer siden. Han svarer vanligvis raskt og har (frem til nå) fremstått veldig sympatisk og ordentlig, så jeg aner ikke hvorfor han plutselig er blitt slik. TS Anonymkode: 6a38f...d8a Det virker jo da som han ikke er interessert lenger. Jeg har funnet ut at for meg er det bedre å la være sende melding når jeg mistenker at han har mistet interessen. Jeg har før gjort sånn som du nå, og følt meg så ydmyket når han enten ikke har svart, eller har svart at han ikke er interessert. Anonymkode: 262f9...6c0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #20 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det virker jo da som han ikke er interessert lenger. Jeg har funnet ut at for meg er det bedre å la være sende melding når jeg mistenker at han har mistet interessen. Jeg har før gjort sånn som du nå, og følt meg så ydmyket når han enten ikke har svart, eller har svart at han ikke er interessert. Anonymkode: 262f9...6c0 Men det er jo like mye en realitet selv om du ikke har sendt den siste meldingen. Det handler jo mer om at du bare kan late som du ikke var så interessert du heller, eller late som det var mer gjensidig. Men det er jo ikke det, og det er ingen vei til suksess uten å risikere noe (som "ydmykelse", men da har du lav terskel for å bli ydmyket). Jeg pleide som sagt å bare trekke meg stille unna, men nå har jeg ingen problemer med å sende den siste meldingen. Så kan man i det minste gå videre. TS Anonymkode: 6a38f...d8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå