Gå til innhold

Brudd, har barn sammen, hva har jeg rett på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen går fra hverandre. Vi har en gutt på 1 år. Jeg er student og vi ønsker å ha barnet 50-50. 

Har jeg rett på noe støtte i form av bosted/økonomisk? Er kun student og har derfor ingen intekt. Vi har en leilighet sammen som vi  skal selge, så vil få litt penger der, men det holder ikke i lengden. 

Anonymkode: dcecf...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50/50 for et barn på 1 år er sterkt frarådet..

Anonymkode: 121b6...677

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

50/50 for et barn på 1 år er sterkt frarådet..

Anonymkode: 121b6...677

Hva tenker du på da? 

Anonymkode: dcecf...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på da? 

Anonymkode: dcecf...053

50/50 er ikke anbefalt før barnet er tidligst 3 år. Å flytte fram og tilbake er ikke bra for et så lite barn. Det bør ha fast bosted hos den forelderen det er mest knyttet til og regelmessig samvær med den andre. Alt dette får dere vite hos familievernkontoret, men det er bare å Google «barn 1 år og samlivsbrudd». 

Her bodde barnet hos meg og far var hos oss 3-4 ettermiddager i uken + dagtid annenhver helg. Etter noen mnd hadde far barnet en natt i uken hos seg, etter 3 nye mnd to netter osv. Barnet er nå 6 år og vi har 60/40. Vi har fått et meget trygt barn, som tidlig har sagt ifra hvordan h*n ønsker vi skal gjøre det i forhold til samvær. Barnet vet at vi begge elsker h*n, selv om barnet ikke bor hos begge like mye.

Jeg fikk dobbel barnetrygd, overgangsstønad, stønad til barnetilsyn og barnebidrag.

 

Anonymkode: 121b6...677

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og typen går fra hverandre. Vi har en gutt på 1 år. Jeg er student og vi ønsker å ha barnet 50-50.