AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #21 Skrevet 2. april 2018 Her har det vært 2 slike møter. Advokatene fraråder hovedforhandling, men om man ikke kan komme til enighet så går det den veien. Men stemmer det at sakkyndig kan fraråde den ene parten til å la det gå så langt, om en har dårlig sjanse, eller skal sakkyndig holde seg helt nøytral? Tenker siden en rettsak er veldig belastende Anonymkode: f4fd1...fb9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #22 Skrevet 2. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har det vært 2 slike møter. Advokatene fraråder hovedforhandling, men om man ikke kan komme til enighet så går det den veien. Men stemmer det at sakkyndig kan fraråde den ene parten til å la det gå så langt, om en har dårlig sjanse, eller skal sakkyndig holde seg helt nøytral? Tenker siden en rettsak er veldig belastende Anonymkode: f4fd1...fb9 Sakkyndige oppnevnt av retten skal ikke være partiske uansett sak. En sakkyndig er rettens medhjelper, ikke partenes eller barnets medhjelper. Engasjerer derimot en av partene en sakkyndig selv, og betaler selv, så er den sakkyndige partens medhjelper. Anonymkode: 466d3...ea7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #23 Skrevet 2. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sakkyndige oppnevnt av retten skal ikke være partiske uansett sak. En sakkyndig er rettens medhjelper, ikke partenes eller barnets medhjelper. Engasjerer derimot en av partene en sakkyndig selv, og betaler selv, så er den sakkyndige partens medhjelper. Anonymkode: 466d3...ea7 Sier sakkyndig mer enn det som står i rapporten? Siden sakkyndig også er satt som vitne. Og hvor vanlig er det at mekler står som vitne? Anonymkode: f4fd1...fb9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #24 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her har det vært 2 slike møter. Advokatene fraråder hovedforhandling, men om man ikke kan komme til enighet så går det den veien. Men stemmer det at sakkyndig kan fraråde den ene parten til å la det gå så langt, om en har dårlig sjanse, eller skal sakkyndig holde seg helt nøytral? Tenker siden en rettsak er veldig belastende Anonymkode: f4fd1...fb9 I den første runden i retten kom det meget klart fram hva sakkyndige mente i sin rapport som ble levert mellom møte 1 og 2. Bf endret da innstilling under sterkt press fra advokaten. Hele kroppsspråket hans sa at dette ønsket han overhodet ikke. Forliket ble da det totalt motsatte av hva han skulle være ordningen, altså hovedomsorgen gikk til meg. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sier sakkyndig mer enn det som står i rapporten? Siden sakkyndig også er satt som vitne. Og hvor vanlig er det at mekler står som vitne? Anonymkode: f4fd1...fb9 Dersom jeg tar utgangspunket i fra den første sakkyndige, så sa han mer til meg enn hva som ble skrevet i rapporten. En slik rapport er veldig formell, men samtalene vi hadde var mye mer avslappet. Men som vitne vet jeg ikke. Mekler? Mener du da fra familievernkontoret? De sa til oss de meget sjelden vitner i saker. Familievernkontoret har sendt bekymringsmelding på oss til bv, men vitne skulle de ikke. Håper i grunn at det blir skrevet en rapport fra denne runden snart. Anonymkode: 2e843...c8d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #25 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I den første runden i retten kom det meget klart fram hva sakkyndige mente i sin rapport som ble levert mellom møte 1 og 2. Bf endret da innstilling under sterkt press fra advokaten. Hele kroppsspråket hans sa at dette ønsket han overhodet ikke. Forliket ble da det totalt motsatte av hva han skulle være ordningen, altså hovedomsorgen gikk til meg. Dersom jeg tar utgangspunket i fra den første sakkyndige, så sa han mer til meg enn hva som ble skrevet i rapporten. En slik rapport er veldig formell, men samtalene vi hadde var mye mer avslappet. Men som vitne vet jeg ikke. Mekler? Mener du da fra familievernkontoret? De sa til oss de meget sjelden vitner i saker. Familievernkontoret har sendt bekymringsmelding på oss til bv, men vitne skulle de ikke. Håper i grunn at det blir skrevet en rapport fra denne runden snart. Anonymkode: 2e843...c8d Så sakkyndig var ikke vitne i deres sak da? Ser at rapporten er veldig formel, men føler likevel at noen settinger stikker mot den ene parten, men det kan bare være innbilning. Anonymkode: f4fd1...fb9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #26 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så sakkyndig var ikke vitne i deres sak da? Ser at rapporten er veldig formel, men føler likevel at noen settinger stikker mot den ene parten, men det kan bare være innbilning. Anonymkode: f4fd1...fb9 Det gikk ikke så langt at det ble en hovedforhandling, så ingen vitner overhodet. Forlik etter at rapporten forelå. Anonymkode: 2e843...c8d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #27 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gikk ikke så langt at det ble en hovedforhandling, så ingen vitner overhodet. Forlik etter at rapporten forelå. Anonymkode: 2e843...c8d åå.. okei. skulle ønske det ble tilfelle her også, men var umulig. Anonymkode: f4fd1...fb9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #28 Skrevet 2. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: åå.. okei. skulle ønske det ble tilfelle her også, men var umulig. Anonymkode: f4fd1...fb9 Er det lenge til saken kommer opp? Hva er hovedspørsmålet? Anonymkode: 2e843...c8d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #29 Skrevet 2. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det lenge til saken kommer opp? Hva er hovedspørsmålet? Anonymkode: 2e843...c8d skal i retten denne mnd. begges påstand er samvær etter rettens skjønn Anonymkode: f4fd1...fb9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #30 Skrevet 11. mai 2018 På 2.4.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev: I den første runden i retten kom det meget klart fram hva sakkyndige mente i sin rapport som ble levert mellom møte 1 og 2. Hei, jeg skal snart i saksforberedende møte nr 3 og vi har hatt sakkyndig med hele veien, men har ikke sett eller hørt om noen rapport fra han ennå. Det virker som vår sakkyndig har alt i hodet, og innhenter kun muntlig informasjon fra barnehage og skole og videreforteller dette muntlig i neste saksforberedende møte. Jeg savner sporbarheten da jeg ofte ikke kjenner igjen uttalelser fra barnehage og skole. Kan jeg via min advokat kreve rapport fra den sakkyndige? Står det spesifisert i midlertidig rettsforlik at sakkyndig skal levere rapport eller har han bare gjort det? Anonymkode: b55e6...327
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #31 Skrevet 11. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal snart i saksforberedende møte nr 3 og vi har hatt sakkyndig med hele veien, men har ikke sett eller hørt om noen rapport fra han ennå. Det virker som vår sakkyndig har alt i hodet, og innhenter kun muntlig informasjon fra barnehage og skole og videreforteller dette muntlig i neste saksforberedende møte. Jeg savner sporbarheten da jeg ofte ikke kjenner igjen uttalelser fra barnehage og skole. Kan jeg via min advokat kreve rapport fra den sakkyndige? Står det spesifisert i midlertidig rettsforlik at sakkyndig skal levere rapport eller har han bare gjort det? Anonymkode: b55e6...327 Snakket med advokaten min akkurat det, rapport eller ei. Det skal visst nok stå i mandatet dersom det skal skrives rapport, evt at det står i den midlertidige avtalen fra en av møtene. Det står ikke noe om det hos oss. Aner ikke om det noteres ned noe eller ei. Det er ikke hentet inn uttaleleser fra andre da det ikke er nødvendig. Skulle gjerne hatt en rapport selv. Man kan nevne det på et møte da, det vil jeg gjøre. Anonymkode: 2e843...c8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå